[ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
[ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
Temat się urodził podczas rozgryzania tempomatu, umieszczam więc opis, jak się dobrać do konektorów siedzących wewnątrz złącza.
Na zdjęciu nr 1 widok wtyczki od strony styków. Nie sugerujcie się kolorem złącza, gdyż ja eksperymentowałem na dawcy narządów, jakim było jakieś Punto EVO U mnie ta złączka ma kolor żółty, ale oprócz tego jej konstrukcja jest identyczna.
Na zdjęciu zaznaczono strzałkami zawleczkę, którą trzeba wyciągnąć w kierunku zaznaczonym przez strzałki.
Na zdjęciu nr 2 widok wtyczki "od frontu". Czerwonym kółkiem zaznaczony widok zawleczki do wyciągnięcia.
Zawleczkę wyciągamy poprzez włożenie czegoś cienkiego w bok wtyczki (zdjęcie nr 3) i wciśnięcie dzyndzla zaznaczonego strzałką na zdjęciu nr 1. Trzeba to zrobić na tyle mocno, żeby po drugiej stronie wtyczki pokazała się zawleczka tak, jak na zdjęciu.
Wyciągamy zawleczkę (zdjęcie nr 4) dalej podważając czymś cienkim. Ja używałem śrubokręta. Jak tylko zawleczka pojawi się po drugiej stronie ścianki, to już palcami wyciągamy ją całkowicie (zdjęcie nr 5).
UWAGA
Wyciągnięcie zawleczki jest NIEZBĘDNE, aby włożyć nowe, lub zdemontować stare piny. Nowe po prostu wciskamy w odpowiednie miejsce aż się zatrzasną.
Demontaż odbywa się poprzez podważenie igiełką zatrzasku i pociągnięcie przewodu z drugiej strony (zdjęcie nr 6)
Na zdjęciu nr 7 widać konektor. Powiem szczerze - nie mam pojęcia gdzie akurat takie można dostać. Wiem, że ich producentem jest TE Connectivity a ich numer katalogowy to: dla przewodów 0,35 - 0,5 mm2 - 968220-5, dla przewodów grubszych 0,75 mm2 - 968221-5. Można je wyszukać na stornie producenta - http://www.te.com/pl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ich autoryzowanym dystrybutorem na Polskę jest firma Arrow Electronics Poland Sp. z o.o. w Warszawie.
Po zakończeniu operacji nie zapomnieć włożenia zawleczki na swoje miejsce
Na zdjęciu nr 1 widok wtyczki od strony styków. Nie sugerujcie się kolorem złącza, gdyż ja eksperymentowałem na dawcy narządów, jakim było jakieś Punto EVO U mnie ta złączka ma kolor żółty, ale oprócz tego jej konstrukcja jest identyczna.
Na zdjęciu zaznaczono strzałkami zawleczkę, którą trzeba wyciągnąć w kierunku zaznaczonym przez strzałki.
Na zdjęciu nr 2 widok wtyczki "od frontu". Czerwonym kółkiem zaznaczony widok zawleczki do wyciągnięcia.
Zawleczkę wyciągamy poprzez włożenie czegoś cienkiego w bok wtyczki (zdjęcie nr 3) i wciśnięcie dzyndzla zaznaczonego strzałką na zdjęciu nr 1. Trzeba to zrobić na tyle mocno, żeby po drugiej stronie wtyczki pokazała się zawleczka tak, jak na zdjęciu.
Wyciągamy zawleczkę (zdjęcie nr 4) dalej podważając czymś cienkim. Ja używałem śrubokręta. Jak tylko zawleczka pojawi się po drugiej stronie ścianki, to już palcami wyciągamy ją całkowicie (zdjęcie nr 5).
UWAGA
Wyciągnięcie zawleczki jest NIEZBĘDNE, aby włożyć nowe, lub zdemontować stare piny. Nowe po prostu wciskamy w odpowiednie miejsce aż się zatrzasną.
Demontaż odbywa się poprzez podważenie igiełką zatrzasku i pociągnięcie przewodu z drugiej strony (zdjęcie nr 6)
Na zdjęciu nr 7 widać konektor. Powiem szczerze - nie mam pojęcia gdzie akurat takie można dostać. Wiem, że ich producentem jest TE Connectivity a ich numer katalogowy to: dla przewodów 0,35 - 0,5 mm2 - 968220-5, dla przewodów grubszych 0,75 mm2 - 968221-5. Można je wyszukać na stornie producenta - http://www.te.com/pl/home.html" onclick="window.open(this.href);return false; a ich autoryzowanym dystrybutorem na Polskę jest firma Arrow Electronics Poland Sp. z o.o. w Warszawie.
Po zakończeniu operacji nie zapomnieć włożenia zawleczki na swoje miejsce
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 08 gru 2009, 14:42
- Przebieg: 163000
- Silnik: 1.3 IMA
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Pniów
- Podziękował: 17 razy
- Otrzymał podziękowań: 43 razy
Re: [1.4] Złącze sterowania silnikiem, montaż/demontaż pinów
Taka wtyczka wystarczy do zamontowania kilku tempomatów. Przyłączam się do partycypowania w kosztach zakupu
Henia ;-) red milano
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: [1.4] Złącze sterowania silnikiem, montaż/demontaż pinów
Ja równieżJery pisze:Przyłączam się do partycypowania w kosztach zakupu
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
[ M ][1.3] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
Dla chętnych właścicieli multijeta. W naszym samochodzie wtyczki (prawa i lewa) są różne. poszły do mwas-a, który nie zgłosił zastrzezeń; więc zamieszczam:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2013, 1:50 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: dołożenie Tempomatu
smak56, wyprzedziłeś mnie, chciałem to dodać do tematu o wtyczkach, ale OK
Warto tutaj zaznaczyć, że w T-Jet'cie wtyczki powinny być takie same
Warto tutaj zaznaczyć, że w T-Jet'cie wtyczki powinny być takie same
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
orientujecie się, czy konektory odzyskane z wtyczki z pandy 1.3 jtd bedą odpowiednich rozmiarów i pasować do złączki w naszym multijet?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
Tak, będą a przynajmniej powinny
Wysłane z Galaxiaka
Wysłane z Galaxiaka
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
- Silnik: 2.0 hdi
- Rocznik: 2015
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
ok, dzieki, przymierzam się do montowania tempomatu i zlokalizowałem właśnie taką wtyczkę.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
Z tego co widzę na foto po rozebraniu wtyczki puste piny są żółte, to są jakieś zaślepki które się wyciąga ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Złącze sterowania silnikiem montaż/demontaż pinów
Tak, to są tylko zaślepki Cienki nożyk i elegancko się wyciągają Gdzieś to opisywałem na forum
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM