Krzywe koło kierownicy
- condensed
- klubowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 13 lis 2011, 18:32
- Przebieg: 93300
- Silnik: benzyna 1,4
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Wiem - to denerwuje
Bridgestone Turanza też mam na alu 16"
Ale samochód idzie jak po sznurku (obym nie wywołał wilka z lasu) ...
W poprzednim samochodzie (Logan - Dacia) walczyłem z mechanikiem 3 godziny zanim zaczął trzymać kierunek - a kierowniczka była w poziomie.
Tu zima na stalówkach i teraz pierwsza wiosna na alu - bez uwag... mogę się lewą ręką podrapać po głowie a prawą po nosie.
Sama przyjemność z prowadzenia.
Ale samochód idzie jak po sznurku (obym nie wywołał wilka z lasu) ...
W poprzednim samochodzie (Logan - Dacia) walczyłem z mechanikiem 3 godziny zanim zaczął trzymać kierunek - a kierowniczka była w poziomie.
Tu zima na stalówkach i teraz pierwsza wiosna na alu - bez uwag... mogę się lewą ręką podrapać po głowie a prawą po nosie.
Sama przyjemność z prowadzenia.
Condensed
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...
Witam po nieobecności... Syn ma problem ze swoją Lineą.
Od pewnego czasu, koło kierownicy krzywi (jest po skosie) przy jeździe na wprost.
Oczywiste rzeczy zostały sprawdzone (zbieżność, geometria, luzy, drążki itp).
To co teraz mi się nasuwa, to problem z maglownicą, ale nie odczuwam różnicy w precyzji kierowania.
Auto jedzie pewnie, nie ściąga, nie "pływa". Hamuje też poprawnie.
Oczywiście udam się do ASO ("pan Zenek nie dał rady), ale co by mnie nie ogolili z kasy, może jakieś porady... ?
Od pewnego czasu, koło kierownicy krzywi (jest po skosie) przy jeździe na wprost.
Oczywiste rzeczy zostały sprawdzone (zbieżność, geometria, luzy, drążki itp).
To co teraz mi się nasuwa, to problem z maglownicą, ale nie odczuwam różnicy w precyzji kierowania.
Auto jedzie pewnie, nie ściąga, nie "pływa". Hamuje też poprawnie.
Oczywiście udam się do ASO ("pan Zenek nie dał rady), ale co by mnie nie ogolili z kasy, może jakieś porady... ?
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...
Problem może być banalny. Pan "Zenek" jak piszesz - owszem, sprawdził zbieżność, ale nie uwzględnił wstępnie położenia koła kierownicy. Mój majster zanim zabierze się za zbieżność, najpierw ustawia kierownicę na prosto (blokując ją podpórką), później dopiero bierze się za regulację na końcówkach/drążkach kierowniczych. Tylko wtedy można zgrać poprawne położenie koła kierownicy z prawidłową zbieżnością.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Kierownica "krzywo" a auto jedzie prosto...
aixen; temat dosyć szeroko opisany http://www.lineaklubpolska.pl/viewtopic.php?f=37&t=1258" onclick="window.open(this.href);return false;
smak56
* * * *
* * * *
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
Połączyłem wątki.
Moja rakieta też tak ma, a nawet lepiej. Koło krzywo, auto ściąga, dwóch diagnostów mówi że jest idealnie, opon nie tnie.
Moja rakieta też tak ma, a nawet lepiej. Koło krzywo, auto ściąga, dwóch diagnostów mówi że jest idealnie, opon nie tnie.
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
Jak już pisałem - ustawcie najpierw kierę na prosto i zblokujcie, dopiero później zabawa z końcówkami i drążkami. Tam jest rezerwy na kilka...naście obrotów. Wystarczy żeby poprawnie ustawić zbieżność z prostą kierownicą.
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
Panowie, dzięki za porady... jak pisałem, rzeczy oczywiste były zrobione. Wymieniłem również które.
Użyte sformułowanie "Zenek" oznacza niezależny warsztat, dawniej w sieci Fiata.
Przy kontroli geometrii i zbieżności byłem. Koło kierownicy było blokowane. Prace wykonywane nowym "laserowym" sprzętem.
Resumując... odpowiedzi wskazują, że również nie macie podejrzeń co do przyczyny...
Aktualnie przy jeździe na wprost "poprzeczka" koła kierownicy wskazuje godzinę 13 - 12:30.
Pozostaje "autoryzowany" serwis...
Użyte sformułowanie "Zenek" oznacza niezależny warsztat, dawniej w sieci Fiata.
Przy kontroli geometrii i zbieżności byłem. Koło kierownicy było blokowane. Prace wykonywane nowym "laserowym" sprzętem.
Resumując... odpowiedzi wskazują, że również nie macie podejrzeń co do przyczyny...
Aktualnie przy jeździe na wprost "poprzeczka" koła kierownicy wskazuje godzinę 13 - 12:30.
Pozostaje "autoryzowany" serwis...
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
Majster Zenek, czy majster Kazio, wiadomo że chodzi o "naszych" dobrych fachowców, do tych kiepskich nie jeździmy
Skoro wszystko było robione zgodnie ze sztuką, a regulacja jest OK to przyznaję - nie mam pojęcia co może być i sam z chęcią się dowiem. W poprzednich autkach też miałem takie dziwne problemy. W Punto pomyłkowo odwrotnie była założona poduszka amortyzatora po wymianie (tam stronę wybierało się w zależności od posiadania wspomagania) W Vectrze osłabiona sprężyna zawieszenia (typowa przypadłość). Pomimo poprawnych ustawień na przyrządach - w obciążonym samochodzie w trakcie jazdy kierownica była o kilka stopni krzywo. Linea - mam nadzieję - wolna jest od takich wad. Aixen Daj znać wolną chwilą co tam wydedukowali.
Skoro wszystko było robione zgodnie ze sztuką, a regulacja jest OK to przyznaję - nie mam pojęcia co może być i sam z chęcią się dowiem. W poprzednich autkach też miałem takie dziwne problemy. W Punto pomyłkowo odwrotnie była założona poduszka amortyzatora po wymianie (tam stronę wybierało się w zależności od posiadania wspomagania) W Vectrze osłabiona sprężyna zawieszenia (typowa przypadłość). Pomimo poprawnych ustawień na przyrządach - w obciążonym samochodzie w trakcie jazdy kierownica była o kilka stopni krzywo. Linea - mam nadzieję - wolna jest od takich wad. Aixen Daj znać wolną chwilą co tam wydedukowali.
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
aixen zadam banalne pytanie:
czy dostałeś wydruk przed i po ustawieniu geometrii i zbieżności?
Pytam tak z ciekawości bo kiedyś jak się władowałem w dziursko Unem to właśnie miałem taki objaw,kiera była skręcona w prawo.Na serwisie oczywiście panowie blokowali kierownicę i ustawiali parametry i co ciekawe po naprawie tak poustawiali że auto jechało prosto to fakt ale kiera była przekręcona w LEWO.Całe szczęście że przed wydaniem auta wykonano jazdę próbną,oczywiście dokonano korekty ustawień co poskutkowało i kierownica była prosto i autko też jechało prosto.
czy dostałeś wydruk przed i po ustawieniu geometrii i zbieżności?
Pytam tak z ciekawości bo kiedyś jak się władowałem w dziursko Unem to właśnie miałem taki objaw,kiera była skręcona w prawo.Na serwisie oczywiście panowie blokowali kierownicę i ustawiali parametry i co ciekawe po naprawie tak poustawiali że auto jechało prosto to fakt ale kiera była przekręcona w LEWO.Całe szczęście że przed wydaniem auta wykonano jazdę próbną,oczywiście dokonano korekty ustawień co poskutkowało i kierownica była prosto i autko też jechało prosto.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Krzywe koło kierownicy
aixen, przychylam się do zdania reszty - skontroluj baaardzo dokładnie geometrię, a zwłaszcza zbieżność. Owszem - piszesz, że było to sprawdzane na sprzęcie laserowym wraz z blokowaniem kierownicy, ale... może maszyna była niedokładna, może fachman się nie przyłożył lub zabrakło mu wiedzy/umiejętności bądź cokolwiek innego. Niestety, Linea jest dość wredna jeśli chodzi o zbieżność, więc dobrym pomysłem może być wizyta w autoryzowanej stacji lub jakiejś porządnej stacji diagnostycznej. Oczywiście poinformuj niezwłocznie po wszystkim co się okazało, bo jeśli to nie zbieżność, to będzie to nowość na forum
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- emmer
- klubowicz
- Posty: 6032
- Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
- Przebieg: 32000
- Silnik: 1.5
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: Białobrzegi
- Podziękował: 41 razy
- Otrzymał podziękowań: 120 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
ja na twoim miejscu podjechałbym jeszcze raz do tego warsztatu gdzie robiłeś geometrie i poprosił o ustawienie prawidłowo kierownicy - tak nie może być (chociaz mam i ja , ale zbieznośc ustawiałem chyba z półtora roku temu).
- mpsfc
- klubowicz
- Posty: 1136
- Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
- Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
- Podziękował: 57 razy
- Otrzymał podziękowań: 33 razy
Re: Krzywe koło kierownicy
A ile razy zjeżdzałeś z podnośnika, żeby sie przejechać i sprawdzić?
Mój "Zenek" ostatnio przegonił mnie 3 razy zanim kiera była idealnie i powiedział, że czasami się udaje za pierwszym razem ale o wiele częściej trzeba wskakiwać na podnośnik ponownie.
Nikt nie mówił, że będzie lekko
Mój "Zenek" ostatnio przegonił mnie 3 razy zanim kiera była idealnie i powiedział, że czasami się udaje za pierwszym razem ale o wiele częściej trzeba wskakiwać na podnośnik ponownie.
Nikt nie mówił, że będzie lekko
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie