[1.4] Regulacja zaworów
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
[1.4] Regulacja zaworów
Dziś Lina była u regulacji zaworów. Pierwsze odczucia po regulacji: w sumie żadne. Odgłos silnika taki sam, jazda tak samo...Jednak po moim teście okazało się, że jest różnica! Jadąc 40 km/h i mając wbity 4-ty bieg wdepnąłem mocniej pedał gazu i auto po prostu przyspieszało, bez zbędnego klekotu, odgłosów stukania (było to bardzo ciche, ale było, a teraz totalna cisza). Silnik pracuje elastyczniej, kultura pracy (głośność) pozostała w sumie bez zmian.
Wymienić trzeba było dwie płytki. Fachowo na fakturze nazwane jest to:
- Podkładka reg.pop.zaw. pewnie regulująca popychacze zaworów, lub coś w tym stylu (nienawidzę tych skrótów )
cena 9,19 pln
- Płytka popychacza cena 6 pln
w/w płytki:
http://imageshack.us/a/img259/8421/20121019172843.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img62/823/20121019172808.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img716/8095/20121019172722.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kosztorys ogólny:
- pokrywa głowicy demontaż/montaż: 71,23 pln
- popychacze zaworów - regulacja 82,20 pln
- oring pokr. zaw. 1,1 MPI (4 szt.) 31,36 pln
- uszczelka pokrywy zaworów (1 szt.) 74,80 pln
- podkładka reg.pop.zaw. (1 szt.) 9,19 pln
- płytka popychacza (1 szt.) 6,00 pln
koszt łączny: 274,78 pln
Wymienić trzeba było dwie płytki. Fachowo na fakturze nazwane jest to:
- Podkładka reg.pop.zaw. pewnie regulująca popychacze zaworów, lub coś w tym stylu (nienawidzę tych skrótów )
cena 9,19 pln
- Płytka popychacza cena 6 pln
w/w płytki:
http://imageshack.us/a/img259/8421/20121019172843.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img62/823/20121019172808.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img716/8095/20121019172722.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
kosztorys ogólny:
- pokrywa głowicy demontaż/montaż: 71,23 pln
- popychacze zaworów - regulacja 82,20 pln
- oring pokr. zaw. 1,1 MPI (4 szt.) 31,36 pln
- uszczelka pokrywy zaworów (1 szt.) 74,80 pln
- podkładka reg.pop.zaw. (1 szt.) 9,19 pln
- płytka popychacza (1 szt.) 6,00 pln
koszt łączny: 274,78 pln
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Przy Twoim przebiegu, i dodatkowo jeździe na gazie, tylko dwie płytki to dobrze wróży.
A czy odchyły od normy w grubości płytek były duże?
Czy robiłeś to w ASO?
Jesteś chyba pierwszy w klubie, który robił regulację luzów w 8V.
Ja się wybiorę na tę operację chyba w przyszłym roku.
Fajnie wiedzieć na czym stoimy
A czy odchyły od normy w grubości płytek były duże?
Czy robiłeś to w ASO?
Jesteś chyba pierwszy w klubie, który robił regulację luzów w 8V.
Ja się wybiorę na tę operację chyba w przyszłym roku.
Fajnie wiedzieć na czym stoimy
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
No na pewno jestem pierwszy, który się tym pochwalił . A wiec odchył od normy był znikomy (tych wymienionych), reszta płytek idealna. Tez myślałem, ze wyjdzie to gorzej, a tu tylko dwie płytki ! Jeśli chodzi o to gdzie to zleciłem, to tak, było to ASO.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1,4 t-jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Łaskarzew
- Podziękował: 1 raz
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
a ja myślałem, że w naszych brykach są samoregulujące zawory.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
pawel-a2 Ty w T-jecie regulować nie musisz bo masz hydraulikę.
Temat generalnie ciekawy tylko dla posiadaczy V8 77KM.
Temat generalnie ciekawy tylko dla posiadaczy V8 77KM.
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Witam wszystkich ...temat jak najbardziej aktualny silniki 1.4 8v potrzebują regulacji w sensie wymiany płytek , tak samo miałem w punto 1.1 tylko zastanawia mnie fakt dlaczego w starym poczciwym polonezie 1.6 GSI były popychacze hydrauliczne i nie interesowało nikogo regulacja zaworów a w naszych motorkach pobranych jeszcze z fiata :albea,siena producent nie pomyślał o choć delikatnych modyfikacjach ....żenada + oszczędność
-
- klubowicz
- Posty: 81
- Rejestracja: 26 sty 2012, 21:41
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1,4 t-jet
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Łaskarzew
- Podziękował: 1 raz
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
no właśnie teścio mówił mi że w moim są hydraulicznie regulowane.
W sumie troszkę się zna bo w fiaciku pracuje.
W sumie troszkę się zna bo w fiaciku pracuje.
Pozdrawiam
Paweł
Paweł
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Ja też sprawdzałem zawory niedawno przy wymianie paska rozrządu profilaktycznie było dobrze (bez podkładek)
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
- sylwek
- klubowicz
- Posty: 494
- Rejestracja: 29 maja 2012, 21:56
- Przebieg: 48000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: ELC
- Podziękował: 25 razy
- Otrzymał podziękowań: 97 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Uważam że regulacja za pomocą płytek to dobry patent. Kilka razy już regulowałem w silniczkach 8v.daro70 pisze:Witam wszystkich ...temat jak najbardziej aktualny silniki 1.4 8v potrzebują regulacji w sensie wymiany płytek , tak samo miałem w punto 1.1 tylko zastanawia mnie fakt dlaczego w starym poczciwym polonezie 1.6 GSI były popychacze hydrauliczne i nie interesowało nikogo regulacja zaworów a w naszych motorkach pobranych jeszcze z fiata :albea,siena producent nie pomyślał o choć delikatnych modyfikacjach ....żenada + oszczędność
Robota jest banalna, koszt płytki w sklepie moto 5 zł. Bez problemu zrobisz dosłownie na parkingu pod blokiem.W regulacji mechanicznej trzeba tylko pilnować luzów (szczególnie przy LPG). Regulacja hydrauliczna jest dobra jak "jest dobra". Jak się coś zepsuje, to koszty są wielokrotnie większe, a naprawa o wiele bardziej kłopotliwa...
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiamhelletic pisze:No na pewno jestem pierwszy, który się tym pochwalił . A wiec odchył od normy był znikomy (tych wymienionych), reszta płytek idealna. Tez myślałem, ze wyjdzie to gorzej, a tu tylko dwie płytki ! Jeśli chodzi o to gdzie to zleciłem, to tak, było to ASO.
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Ja wiem, że pisałeś post o 5:59 i nie dla każdego ta pora dnia jest zdrowa, ale...przewiń temat na samą górę plissss....Bernardito pisze:A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiam
Jak już wspomniałem na shoutboxie, 4 dni po regulacji zaworów zapaliła się kontrolka EOBD. Stawiałem na błędy spowodowane mieszanką gazu i...nie pomyliłem się . Dziś examiner wykazał dwa błędy:
PO171: System ubogi
PO172: System bogaty
Tak więc do wszystkich użytkowników 1.4 8V z instalacją LPG:
po wyregulowaniu zaworów koniecznie wyreguluj instalację LPG.
Prędzej, czy później błąd się pojawi, a nie ma co z tym zwlekać, gdyż zła mieszanka powoduje szybsze wypalanie się gniazd zaworowych i jeszcze tam inne cuda
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Dziękuję, będę pamiętałpo wyregulowaniu zaworów koniecznie wyreguluj instalację LPG.
- Bernardito
- klubowicz
- Posty: 736
- Rejestracja: 13 mar 2011, 16:48
- Przebieg: 102000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Ja wiem, że pisałeś post o 5:59 i nie dla każdego ta pora dnia jest zdrowa, ale...przewiń temat na samą górę plissss....helletic pisze:Bernardito pisze:A można zapytać ile Cię ta przyjemność kosztowała? Pozdrawiam
Fakt - mea culpa... ehh tak to już jest o tej porze to człowiek niezbyt trzeźwo patrzy na świat:) zwłaszcza, że wtedy byłem na nogach od 5tej. Pozdrawiam i obiecuję poprawę
LIVE TO RIDE, RIDE TO LIVE
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:34
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Regulacja zaworów 1.4 8V
Pracuję dla Fiata i zrobię taką regulację klubowiczom za 50% w/w ceny:) Mam cały zestaw płytek + narzędzia Fiat do demontażu i montażu nowych podkładek regulacyjnych. Tylko okolice Katowic, kto chętny??:)