Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo;: razy

Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

Post autor: pyton » 10 wrz 2012, 7:32

Witam!
W styczniu tego roku kupiłem Lineę 2 letnią 1.4T z fabryczną instalacją gazową. Do końca czerwca nie były z nią problemu, w lipcu pojawiło się szarpanie silnika które występowało w momencie przełączenia się na gaz, tzn. gdy silnik nabrał odpowiedniej temperatury (bodajże 30st. C), następowało szarpanie, które ustępowało po rozgrzaniu silnika.
W przypadku gdy rozgrzałem silnik do maksymalnej temperatury i dopiero przełączyłem na gaz szarpanie nie występowało.
Pod koniec lipca wstawiłem samochód na przegląd okresowy, przy okazji zwróciłem uwagę na to w serwisie, który skasował błędy w silniku. Przez 1.5 miesiąca wszystko było ok. Teraz szarpanie znowu wróciło i nie pomaga nawet rozgrzewanie silnika na beznynie - po przełączeniu na gaz silnik nie ma mocy.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może wiecie jak sobie z tym poradzić?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 10 wrz 2012, 9:34

witamy.

źle zainstalowana/wyregulowana instalacja gazowa. jeżeli nie masz już gwarancji to polecam znaleźć jakiegoś kumatego gazownika który to ogarnie - daj sobie spokój z ASO. na początek podniósłbym o jakieś 5 C moment załączania gazu. śmiać mi się chce jak ASO montuje instalacje gazowe, tzw. fabryczne a jak jadę do nich na przegląd to się zastanawiają czy przyjąć taki samochód na przegląd bo te silniki/samochody nie są przystosowane do gazu.

jakbyś napisał jeszcze co masz tam wsadzone to może więcej uda się wywróżyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 10 wrz 2012, 14:35

Proponuję na początek przywitac się w odpowiednim dziale :zlośnik
Na moje oko skończył sie parownik.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6151
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 10 wrz 2012, 15:55

Na moje oko skończył sie parownik.
Może to być też spowodowane niskim stanem płynu chłodzącego, jeżeli parownik jest zainstalowany wysoko.

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 10 wrz 2012, 17:25

U mnie pomogło wyregulowanie gazu - charakterystyka pracy na LPG została zrównana z pracą na Bp (po przez analizator widma na komputerze). Poskutkowało to tym, że spalanie LPG mam może o max. litr większe, ale moc niczym się nie różni właściwie od mocy na Pb. Zniknęło szarpanie i spadki mocy, gaśnięcie silnika itp. cuda. Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania.

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 11 wrz 2012, 0:17

helletic pisze:Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania
U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo;: razy

Post autor: pyton » 11 wrz 2012, 7:47

Przebieg: 43 000 km

Płyny są pouzupełniane - samochód był w lipcu na przeglądzie na którym wymieniono i uzupełniono wszystko co trzeba.
Przegląd LPG był na wiosnę - wymieniono filtr powietrza i świece.

Instalacja Tartarini montowana w serwisie w Opolu - Auto Tim Janeczko

Pod koniec września wybieram się do Katowic, chciałbym tam wstawić samochód do dystrybutora instalacji - AutoGaz Śląsk. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z nimi?
Do tego czasu pojeżdżę na benzynie.

Może znacie jakiegoś dobrego gazownika z Opola lub okolic który mógłby podjąć się sprawdzenia instalacji?

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5994
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 11 wrz 2012, 8:08

AutoGaz Śląsk - chyba czytałem dobre opinie o nich

wejdż na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - i poszukaj gazownika polecanego blisko ciebie, albo napisz prośbe o regulację to się pewnie ktoś zgłosi. nie zaszkodzi zrobić zdjęć i wrzucic na to forum - może nawet uda się rozwiązac problem on-line.

piszesz że przegląd był na wiosnę - ile km już od niego zrobiłeś? kiedy wymieniene były świece? i czy na tym przeglądzie LPG wogóle podpieli samochód pod komputer?
mpsfc pisze:U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś
- he, he - jak w morde szczelił - u mnie też się skończył - wada fabryczna :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6151
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 11 wrz 2012, 9:33

U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata)
Ojjj... optymizmem mnie to więc nie napawa...

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 11 wrz 2012, 15:59

Zobaczymy zatem po ilu km padnie u mnie parownik, chociaż nie mam BRC tylko Lovato. Dziwi mnie usterka parownika, bo znajomi jeżdżą na instalkach LPG firmy Lovato z przebiegami rzędu 120-150 tys. km i nic się nie dzieje. Dziwi mnie to wszystko tym bardziej, gdyż Lovato, to niska półka jeśli chodzi o instalacje gazowe a BRC jedna z topowych. Dziwiło, ale już nie dziwi po przeczytaniu różnych for internetowych. Tu macie jedno z nich: co wybrać?

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6151
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 11 wrz 2012, 20:26

helletic pisze:Tu macie jedno z nich: co wybrać?
Ale to dyskusja z przed siedmiu lat, i opisanych tam reduktorów BRC już się nie stosuje.

Ja to w sumie w nosie mam. Jak się reduktor zepsuje to się wymieni i tyle. Na zapas się martwił nie będę.

darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: darcyn » 11 wrz 2012, 20:31

nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 12 wrz 2012, 10:57

darcyn pisze:nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km
Powiedz to mojemu :) A na poważnie wystarczyła trochę słabsza membrana i po ptokach no i po gwarancji :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
helletic
klubowicz
klubowicz
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 177000
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: helletic » 12 wrz 2012, 10:59

Tomek, wiem, że z przed siedmiu lat. Widocznie BRC jest przereklamowane i do dziś nie jest tak dobrą instalacją, tylko sporo kosztuje i nic poza tym...

Awatar użytkownika
Rafcio
klubowicz
klubowicz
Posty: 3414
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 12 wrz 2012, 11:36

Ciekawe na jakim poziomie są Stag-i :oj
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość