Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo;: razy

Linea 1.4 T + LPG szarpanie silnika

Post autor: pyton » 10 wrz 2012, 7:32

Witam!
W styczniu tego roku kupiłem Lineę 2 letnią 1.4T z fabryczną instalacją gazową. Do końca czerwca nie były z nią problemu, w lipcu pojawiło się szarpanie silnika które występowało w momencie przełączenia się na gaz, tzn. gdy silnik nabrał odpowiedniej temperatury (bodajże 30st. C), następowało szarpanie, które ustępowało po rozgrzaniu silnika.
W przypadku gdy rozgrzałem silnik do maksymalnej temperatury i dopiero przełączyłem na gaz szarpanie nie występowało.
Pod koniec lipca wstawiłem samochód na przegląd okresowy, przy okazji zwróciłem uwagę na to w serwisie, który skasował błędy w silniku. Przez 1.5 miesiąca wszystko było ok. Teraz szarpanie znowu wróciło i nie pomaga nawet rozgrzewanie silnika na beznynie - po przełączeniu na gaz silnik nie ma mocy.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? Może wiecie jak sobie z tym poradzić?

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 10 wrz 2012, 9:34

witamy.

źle zainstalowana/wyregulowana instalacja gazowa. jeżeli nie masz już gwarancji to polecam znaleźć jakiegoś kumatego gazownika który to ogarnie - daj sobie spokój z ASO. na początek podniósłbym o jakieś 5 C moment załączania gazu. śmiać mi się chce jak ASO montuje instalacje gazowe, tzw. fabryczne a jak jadę do nich na przegląd to się zastanawiają czy przyjąć taki samochód na przegląd bo te silniki/samochody nie są przystosowane do gazu.

jakbyś napisał jeszcze co masz tam wsadzone to może więcej uda się wywróżyć.
Obrazek

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 10 wrz 2012, 14:35

Proponuję na początek przywitac się w odpowiednim dziale :zlośnik
Na moje oko skończył sie parownik.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6114
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 10 wrz 2012, 15:55

Na moje oko skończył sie parownik.
Może to być też spowodowane niskim stanem płynu chłodzącego, jeżeli parownik jest zainstalowany wysoko.

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 172500
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: helletic » 10 wrz 2012, 17:25

U mnie pomogło wyregulowanie gazu - charakterystyka pracy na LPG została zrównana z pracą na Bp (po przez analizator widma na komputerze). Poskutkowało to tym, że spalanie LPG mam może o max. litr większe, ale moc niczym się nie różni właściwie od mocy na Pb. Zniknęło szarpanie i spadki mocy, gaśnięcie silnika itp. cuda. Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania.

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 11 wrz 2012, 0:17

helletic pisze:Wykluczam parownik po tak krótkim okresie użytkowania
U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

pyton
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:41
Przebieg: 58000
Silnik: 1.4T
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Niemodlin
Postawił Piwo;: razy

Post autor: pyton » 11 wrz 2012, 7:47

Przebieg: 43 000 km

Płyny są pouzupełniane - samochód był w lipcu na przeglądzie na którym wymieniono i uzupełniono wszystko co trzeba.
Przegląd LPG był na wiosnę - wymieniono filtr powietrza i świece.

Instalacja Tartarini montowana w serwisie w Opolu - Auto Tim Janeczko

Pod koniec września wybieram się do Katowic, chciałbym tam wstawić samochód do dystrybutora instalacji - AutoGaz Śląsk. Miał ktoś z Was jakieś doświadczenia z nimi?
Do tego czasu pojeżdżę na benzynie.

Może znacie jakiegoś dobrego gazownika z Opola lub okolic który mógłby podjąć się sprawdzenia instalacji?

emmer
Administrator
Administrator
Posty: 5987
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: emmer » 11 wrz 2012, 8:08

AutoGaz Śląsk - chyba czytałem dobre opinie o nich

wejdż na http://lpg-forum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - i poszukaj gazownika polecanego blisko ciebie, albo napisz prośbe o regulację to się pewnie ktoś zgłosi. nie zaszkodzi zrobić zdjęć i wrzucic na to forum - może nawet uda się rozwiązac problem on-line.

piszesz że przegląd był na wiosnę - ile km już od niego zrobiłeś? kiedy wymieniene były świece? i czy na tym przeglądzie LPG wogóle podpieli samochód pod komputer?
mpsfc pisze:U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata), nie znamy kolegi przebiegu. A poza tym, wszystko się może zepsuć nawet po kilku kilometrach. Jakiś Murphy o tym pisał czy cóś
- he, he - jak w morde szczelił - u mnie też się skończył - wada fabryczna :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6114
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 11 wrz 2012, 9:33

U mnie oryginał BRC skończył się po 50 tysiącach (2 lata)
Ojjj... optymizmem mnie to więc nie napawa...

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 172500
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: helletic » 11 wrz 2012, 15:59

Zobaczymy zatem po ilu km padnie u mnie parownik, chociaż nie mam BRC tylko Lovato. Dziwi mnie usterka parownika, bo znajomi jeżdżą na instalkach LPG firmy Lovato z przebiegami rzędu 120-150 tys. km i nic się nie dzieje. Dziwi mnie to wszystko tym bardziej, gdyż Lovato, to niska półka jeśli chodzi o instalacje gazowe a BRC jedna z topowych. Dziwiło, ale już nie dziwi po przeczytaniu różnych for internetowych. Tu macie jedno z nich: co wybrać?

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6114
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: Tomek » 11 wrz 2012, 20:26

helletic pisze:Tu macie jedno z nich: co wybrać?
Ale to dyskusja z przed siedmiu lat, i opisanych tam reduktorów BRC już się nie stosuje.

Ja to w sumie w nosie mam. Jak się reduktor zepsuje to się wymieni i tyle. Na zapas się martwił nie będę.

darcyn
Kolega
Kolega
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: darcyn » 11 wrz 2012, 20:31

nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km

Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicze
klubowicze
Posty: 1130
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Przebieg: 160000
Silnik: 1.4 8v + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Post autor: mpsfc » 12 wrz 2012, 10:57

darcyn pisze:nie ma szans żeby parownik sam z siebie wykończył się po 50 000km
Powiedz to mojemu :) A na poważnie wystarczyła trochę słabsza membrana i po ptokach no i po gwarancji :zlośnik
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)

Awatar użytkownika
helletic
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 2223
Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
Przebieg: 172500
Silnik: 1.4 8V + LPG
Rocznik: 2007
Lokalizacja: POZ
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: helletic » 12 wrz 2012, 10:59

Tomek, wiem, że z przed siedmiu lat. Widocznie BRC jest przereklamowane i do dziś nie jest tak dobrą instalacją, tylko sporo kosztuje i nic poza tym...

Awatar użytkownika
Rafcio
Forum to jego świat
Forum to jego świat
Posty: 3407
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 79000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Cieszyn
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Post autor: Rafcio » 12 wrz 2012, 11:36

Ciekawe na jakim poziomie są Stag-i :oj
Obrazek TOPIC_VIEWER Pozdrowienia dla Ciebie !

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości