Jak poprawnie ustawić CB?

Łatwiej do celu
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

alvaro pisze:Radio na pewno nastawione na AM, tak + 5 się pali. Dodatkowo ustawione na Po.
alvaro, BŁĄD !! Jeśli masz ustawione radio na Po, to wyłącz +5 ! Wtedy wszystko powinno zacząć hulać jak trza :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mwas pisze:alvaro, BŁĄD !! Jeśli masz ustawione radio na Po, to wyłącz +5 ! Wtedy wszystko powinno zacząć hulać jak trza :ink
Jak to ??? To ja to już zgłupiałem z tą Ateną.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tomek, w Atenie masz 2 możliwości ustawienia radia w naszych, polskich realiach: albo ustawiasz je bezpośrednio w tryb Po (jeśli radio taki posiada) i to w zupełności wystarcza, albo ustawiasz radio w tryb np Es i włączasz funkcję +5 :) Ustawienie obydwu na raz skutkuje tym, że radio pracuje w niepolskich standardach, czyli np Es :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

W moim pożal się Boże Presidencie mam tylko multistandard. A tu takie cuda jeszcze :lacha
I wychodzi na to, że producent chcąc w jakiś sposób ułatwić ustawianie radia, tylko dodatkowo zagmatwał sprawę :smak
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

mwas pisze:Tomek, w Atenie masz 2 możliwości ustawienia radia w naszych, polskich realiach: albo ustawiasz je bezpośrednio w tryb Po (jeśli radio taki posiada) i to w zupełności wystarcza, albo ustawiasz radio w tryb np Es i włączasz funkcję +5 :) Ustawienie obydwu na raz skutkuje tym, że radio pracuje w niepolskich standardach, czyli np Es :ink
U mnie trybu Po nie ma :zdiwiony
Dlatego muszę mieć tryb ES albo dE a do tego muszę mieć załączoną "5" co oznacza, że radio pracuje mi w dziesiątkach. Moje radio jest jednym ze starszych modeli i może właśnie dlatego nie mam trybu Po, a opis z z instrukcji nie działa poza sposobem przełączania radia przez jednoczesne naciśnięcie klawiszy AF i CH9.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

No to sprawa jest prosta,ustaw radio na PO i wyłącz +5.Poproś kolegę o jeszcze jedną próbę łączności jak będzie OK to browarek i chwilka rozmowy dla zadowolenia a jak nie to wymiana.Martwi mnie to że kolega słyszy twoją modulację a ty nie słyszysz nic tylko buczenie dla tego obstawiłem na uwalone radio.
Awatar użytkownika
alvaro
klubowicz
klubowicz
Posty: 624
Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
Przebieg: 205000
Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
Podziękował: 50 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy

Post autor: alvaro »

mwas pisze:
alvaro pisze:Radio na pewno nastawione na AM, tak + 5 się pali. Dodatkowo ustawione na Po.
alvaro, BŁĄD !! Jeśli masz ustawione radio na Po, to wyłącz +5 ! Wtedy wszystko powinno zacząć hulać jak trza :ink
No i o to chodziło, teraz radyjko śmiga ;) Wkurzają mnie tylko jakieś szumy i dochodzące niekiedy przerywane głosy innych użytkowników... no ale to chyba normalka.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

alvaro pisze:No i o to chodziło, teraz radyjko śmiga ;)
Cieszę się, że wszystko OK :luzak
alvaro pisze:Wkurzają mnie tylko jakieś szumy i dochodzące niekiedy przerywane głosy innych użytkowników... no ale to chyba normalka.
I tutaj właśnie zaczyna się zabawa z regulacją radyjka tak, żeby nie było niepotrzebnych szumów, czyli zabawa SQL i RFGain :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

mwas pisze:czyli zabawa SQL i RFGain
ENDRIU pisze:ustaw radio na PO i wyłącz +5.
mireks pisze:muszę mieć tryb ES albo dE
...czasami mam wrażenie, że rozmawiacie w obcym języku :) :ryczy :)
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

krakus02 pisze:..czasami mam wrażenie, że rozmawiacie w obcym języku :) :ryczy :)
Hakuna matata :-<<
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

alvaro pisze:Wkurzają mnie tylko jakieś szumy i dochodzące niekiedy przerywane głosy innych użytkowników... no ale to chyba normalka.
To akurat można uznać za normalkę, bo blokada szumów SQL działą do pewnego progu mocy odebranego sygnału. Jej sposób działania determinuje jakość radyjka. Jeśli blokada się otwiera tylko z tego powodu, że przejeżdżasz obok linii energetycznej, to jest źle.
Jeśli pojawi się sygnał na granicy odblokowania szumu w głośniku (czyli w domyśle ktoś zaczął nadawać), to będzie Ci radio czasem przerywać tzn. otwierać sie i zamykać na odbiór. Kwestia precyzji ustawienia otwarcia blokady. Szczególnie upierdliwe będzie to w mieście, gdzie poziom sygnału fal radiowych jest mocno uzależniony od gęstości zabudowy. Na peryferiach SQL będzie działać bardziej łagodnie (tzn. rzadko lub wogóle nie będzie się otwierać blokada). Między budynkami w mieście gdzie wyjeżdżajac na plac albo wiadukt do radia nagle zaczyna docierać mocniejszy sygnał blokada będzie się wyłączać częściej. Aby złagodzić agresywne działanie SQL-a uzyj RF Gaina (jak wspomniał mwas), który (nie mwas :) ) pozwala na płynne obniżenie czułości radia.
W trasie będzie bardzo dobrze.

Może gdyby Atena była wyposażona w automatyczny SQL, byłoby to mniej dokuczliwe. Ale jaki koń jest - każdy widzi. W ASQL wyposażane są tylko nieliczne radia CB.
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

alvaro, bardzo się cieszę że można było doradzić Koledze,życzę zadowolenia z użytkowania radia no i oczywiście dalekich łączności.Podaj jeszcze jak Cię wołać na radiu,może kiedyś przy okazji pogadamy,Brzeszcze od Andrychowa są w takiej odległości że w AM spokojnie nawiążemy łączność /chyba :pomysli /.Pozdrawiam :pivo

[ Dodano: |29 Maj 2012|, o 11:18 ]
krakus02, bo CB jest jak zaraza jak już się człowiek zarazi tak dokładnie to strasznie trudno się wyleczyć,osobiście przygodę zaczynałem od radia w aucie i już.....wydawało się że to na tyle w temacie a teraz troszkę się to wszystko pomnożyło i jest i w aucie i jest baza na ranczo a Kraków jest w moim zasięgu.Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ENDRIU, 100 % racja. ja jeżdże drugi dzień i zastanawiam się jak dotąd sobie radziłem - wnioskuje że miałem szczęscie do policji. dzisiaj dzieki radyjku uniknąłem spotkania z cywilnym mondeo pod warszawą i TVN uwaga pirat pod grójcem
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6929
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 940 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

emmer pisze:dzisiaj dzieki radyjku uniknąłem spotkania z cywilnym mondeo pod warszawą i TVN uwaga pirat pod grójcem
I w taki oto sposób radyjko już Ci się zwróciło :ink Szerokości mobilki :jazda
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

mwas pisze: emmer napisał/a:
dzisiaj dzieki radyjku uniknąłem spotkania z cywilnym mondeo pod warszawą i TVN uwaga pirat pod grójcem


I w taki oto sposób radyjko już Ci się zwróciło :ink Szerokości mobilki :jazda
CB fajna sprawa jest, dobrze działa jako antyradar ale i nie tylko.
Sympatyk forum :-)
ODPOWIEDZ