Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Trzeba mieć taki z płynną regulacją.
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

mireks pisze:
krakus02 pisze:wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm? :)
Wtedy należy zwrócić się do ASO Fiat :zlośnik
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

krakus02 pisze:mireks, większość kluczy ma płynną regulację (ustawianą podobnie jak odczytuje się wartości na tradycyjnej suwmiarce :) )
krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło. Wystarczy je po prostu dokręcić kluczem dodawanym do samochodu. Siła jaką użyjesz przy dokręceniu ręką oraz dźwignia wynikająca z długości klucza jest wystraczająca do tego, aby skutecznie dokręcić szpilki i czegoś nie urwać przy okazji.

Kiedy szpilki mogą się odkręcić? Tylko wtedy gdy zostały dociągnięte palcami lub kluczem do pierwszego wyczuwalnego oporu i później ktoś zapomniał je dokręcić po opuszczeniu samochodu z podnośnika. Jeśli koła były dokręcane kluczem pneuamtycznym, to tylko brak doświadczenia moze być przyczyną niedokręcenia. To już jest niestety zaniedbanie i nawet mając swój własny klucz nie ustrzeżesz się przed tym błędem.
Awatar użytkownika
Otomek
klubowicz
klubowicz
Posty: 155
Rejestracja: 22 sty 2012, 22:33
Przebieg: 0
Silnik: R6 2,8 184KM
Rocznik: 1985
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 9 razy

Post autor: Otomek »

Znam jeszcze jeden przypadek kiedy istnieje "szansa" na poluzowanie śrub. Czasami ludzie "adoptują" felgi od innej marki - z takim samym rozstawem śrub, ale nieco większym otworem centrującym. Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Mój kolega metodą kupna wszedł w posiadanie Keskinów w których otwór centrujący był trochę większy (rozstaw śrub taki sam). Kupił sobie zestaw pierścieni centrujących i wybrał się na zlot na tor. Po chyba 2 - 3 godzinach "zabawy" na torze wracał do domu i poczuł drgania na kierownicy. Przyczyną były owe pierścienie centrujące - dokonały one żywota - i felgi ustalały tylko śruby, a te pod wpływem drgań poluzowały się.
Dobrze, że nic mu się nie stało. :oj
Awatar użytkownika
kazgas
klubowicz
klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
Przebieg: 85000
Silnik: 1,4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Czarna
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: kazgas »

krakus02 mi się wydaje, że inwestowanie w klucz dynamometryczny do kół nie ma sensu. Śruby przy kołach wcale ot tak się nie odkręcają w trakcie eksploatacji. Mi się przez wszystkie moje lata za kierownicą nigdy to nie przydarzyło
Zgadzam się w zupełności.
Ostatnio kupiłem sobie taki klucz krzyżak bo jest wygodny w użytkowaniu, a zawsze wymieniam w dwóch samochodach.
Godzinka i koła wymienione a przy okazji sprawdzone hamulce i zawieszenie, bo wtedy lepiej wszystko widać.
Na końcu oczywiście każdą śrubę na krzyż dociągam i jestem pewien że wszystko jest w porządku, żona oczywiście też
Kazek
Awatar użytkownika
mpsfc
klubowicz
klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 16 maja 2010, 23:40
Lokalizacja: Orłowo k. Inowrocławia
Podziękował: 57 razy
Otrzymał podziękowań: 33 razy

Post autor: mpsfc »

Otomek pisze:Są co prawda pierścienie centrujące niwelujące różnicę, ale jeśli są one plastikowe (występują też stalowe i aluminiowe), to może dojść do poluzowania śrub.
Zgadzam się. Miałem problem z plastikowymi. Zastosowałem toczone na wymiar z teflonu, to bardzo dobry i odporny na temperaturę materiał.
Piszę poprawnie po polsku. Ortograficznym ofermom, pseudodyslektykom i innym patentowanym leniom mówimy stanowcze nie :)
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

aJa zobaczyłem dziś że poszła mi manszeta - ta końcowa. Macie może jakieś podpowiedzi na co szczególnie zwracać uwagę podczas wymiany?
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: emmer »

chyba ta operacja nie jest jeszcze zbyt popularna :) sam będziesz robił?
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Postaram się sam bo poszla tylko gumowa oslona (przy maksymalnym skrecie kol obejma rozciela gume i mam teraz cala felge w zielonym smarze...) Nie zmienia to faktu ze i tak trzeba troche rozebrac.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5143
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 »

Kupując kompletną osłonę przegubu, dostaniesz osłonę, dwie opaski i tubkę ze smarem grafitowym. Ja spotkałem się z dwoma metodami wymiany /mechanicy/:1. jeżeli nie wyrzuciło wszystkiego smaru dokładał trochę z tubki i 2. mył przegub i wciskał nowy smar. Nie mam pojęcia jak jest prawidłowo. W obu przypadkach auto jeździło i nie było problemów. I jedna i druga metoda ma wady i zalety. Wybór należy do Ciebie.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Sebek
klubowicz
klubowicz
Posty: 1247
Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
Przebieg: 100
Silnik: 1.0 Turbo
Rocznik: 2023
Lokalizacja: SWD
Podziękował: 161 razy
Otrzymał podziękowań: 134 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Sebek »

Druga metoda jest prawidłowa, bo mycie usuwa zanieczyszczenia takie jak piach i drobne kamienie, które już na pewno dostały się przez pękniętą i powoli niszczą przegub, w którym są łożyska igiełkowe.

-- 8 października 2014, o 16:30 --

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Jeśli potargała się guma przegubu przy kole, to i tak trzeba wszystko zdemontować łącznie z przegubem. ....chyba :)
Awatar użytkownika
Usunięty użytkownik 814

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Usunięty użytkownik 814 »

Chodzi mi o to czy da się bo widzialem w innym aucie zdjac za jednym zamachem tarcze razem z piasta tylko zbijajac wszystko razem z polosi. Sprawdzimy a czszczenie to na pewno swoja drogą. :)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Da się zdjąć zwrotnice z tarczą, piastą itd. Jest manual z wymiany łożyska piasty, może któreś fotki ci się przydadzą.
ODPOWIEDZ