Poczytaj dobrze. wymiana oleju i filtrów po 30kkm lub 24 miesiącach.Bo w mojej książce nie ma czegoś takiego jak "przegląd co 2 lata" jest tylko "co 30 tys km" a ja takiego przebiegu nie będę miał nawet po 3 latach
Przegląd gwarancyjny
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
buhert, dawno temu na dropboxa wstawiłem "Fiat dla Ciebie warunki gwarancji" to są papiery co skserował mi gość ze serwisu.
W 3 roku wymienią Ci wszystkie rzeczy mechaniczne łącznie z chłodnicami wody i klimy. Nie wymieniają rzeczy estetycznych- ozdobnych czyli skóra na kierze, gałce zmiany biegów, foli czarnej na drzwiach, listwy boczne na drzwiach, plastiki, skrzypienia w aucie, znaczki fiat itp.
W 3 roku wymienią Ci wszystkie rzeczy mechaniczne łącznie z chłodnicami wody i klimy. Nie wymieniają rzeczy estetycznych- ozdobnych czyli skóra na kierze, gałce zmiany biegów, foli czarnej na drzwiach, listwy boczne na drzwiach, plastiki, skrzypienia w aucie, znaczki fiat itp.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
W tym punkcie masz rację ale...olej wymieniałem rok temu - też pytanie czy wymieniać teraz(?) pewnie nie...kazgas pisze:Poczytaj dobrze. wymiana oleju i filtrów po 30kkm lub 24 miesiącach.
dopisek "lub 24 miesiące" mam tylko pod kwestią: olej + płyn hamulcowy + filtr przeciwpyłkowy. Reszta wszystko przebieg i dlatego nie wiem co mam po II roku robić...
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Ja byłem w serwisie i po 8000km zrobiłem przegląd dla świętego spokoju.
Koszt robocizny przy przeglądzie nie jest duży.
Jeżeli wymieniałeś olej i filtry to nie ma potrzeby tego robić
U minie nie wymieniali filtra powietrza bo był czysty tylko go przedmuchali (oczywiście nie płaciłem za filtr)
Koszt robocizny to około 150zł reszta to materiały.
Przegląd zrobili dość przyzwoicie bo akurat patrzyłem im na ręce.
Samochód sprawdzony konkretnie: hamulce rozebrane i smarowane, zawieszenie sprawdzone( wymiana bałwanków), wszystkie zamki smarowane,oczywiście komputer i standard wymiana oleju filtra oleju i sprawdzenie wszystkich płynów.
Nawet sprawdzali zbieżność na stanowisku , a nie tylko na płycie.
W tym roku robiłem przegląd rejestracyjny bo 3 lata minęły i diagnosta mimo mojej sugestii aby samochód dokładnie sprawdził nie miał się do czego doczepić.
Moja sugestia aby dla świętego spokoju zrobić ten przegląd.
Koszt robocizny przy przeglądzie nie jest duży.
Jeżeli wymieniałeś olej i filtry to nie ma potrzeby tego robić
U minie nie wymieniali filtra powietrza bo był czysty tylko go przedmuchali (oczywiście nie płaciłem za filtr)
Koszt robocizny to około 150zł reszta to materiały.
Przegląd zrobili dość przyzwoicie bo akurat patrzyłem im na ręce.
Samochód sprawdzony konkretnie: hamulce rozebrane i smarowane, zawieszenie sprawdzone( wymiana bałwanków), wszystkie zamki smarowane,oczywiście komputer i standard wymiana oleju filtra oleju i sprawdzenie wszystkich płynów.
Nawet sprawdzali zbieżność na stanowisku , a nie tylko na płycie.
W tym roku robiłem przegląd rejestracyjny bo 3 lata minęły i diagnosta mimo mojej sugestii aby samochód dokładnie sprawdził nie miał się do czego doczepić.
Moja sugestia aby dla świętego spokoju zrobić ten przegląd.
Kazek
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Dzięki za radę. Otóż napisałem do nich a FAP oddzwonił i powiedział jasno:Coval pisze:buhert, zadzwoń/napisz do FAP, tam na pewno wiedzą.
Przeglądy wykonuje się zgodnie z książką czyli co 30 tys km bez względu na ramy czasowe(chyba, że w książce gwarancyjnej są punkty określone ramami czasowymi)
Po 24 miesiącach należy wymienić olej, filtr, płyn hamulcowy oraz filtr przeciwpyłkowy i nie ma mowy o utracie gwarancji.
Dopiero przy pojawieniu się na liczniku 30.000km mam zrobić pełny przegląd.
Dzięki wszystkim za pomoc
U mnie w książce napisane jest, że przeglądy mam robić co 30.000 lub co 12 m-cy w zależności co nastąpi pierwsze. W związku z tym, że zbliża mi się drugi przegląd (nabite 30.000 oraz minęło już 12 m-cy od poprzedniego) możecie mi powiedzieć co takiego zrobią mi z samochodem ? Olej i filtr to podstawa. W książce napisane jest również o wymianie świec. Ile to to będzie kosztować tak +/- ?
FIAT Tipo SW Business Lounge T-Jet 1.4 @ 120KM
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Owszem niby tych elementów nie wymienią. Ale dlaczego tam jest zapis "jeśli wada nie nastąpiła z wady fizycznej tej rzeczy a nie z normalnego zużycia"? Dobry prawnik by to wygrał, że wymienić muszą jeśli zużyło się z wady tego elementu. Tylko komu się chce o to walczyć?Rafcio pisze:buhert, dawno temu na dropboxa wstawiłem "Fiat dla Ciebie warunki gwarancji" to są papiery co skserował mi gość ze serwisu.
W 3 roku wymienią Ci wszystkie rzeczy mechaniczne łącznie z chłodnicami wody i klimy. Nie wymieniają rzeczy estetycznych- ozdobnych czyli skóra na kierze, gałce zmiany biegów, foli czarnej na drzwiach, listwy boczne na drzwiach, plastiki, skrzypienia w aucie, znaczki fiat itp.
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
już jestem po przeglądzie. robocizna - 231, filtr oleju - 18, olej 3 litry - ~120zł, a do zapłacenia po rabacie 400zł. dużo nie dużo, ale pare rzeczy wyszło, z czego jestem zadowolony. okazało się że na stacjach benzynowych kompresory mają duże przekłamanie. zgodnie z instrukcją nabiłem 2.3, na kontroli pokazało 2.6 akumulator sprawny na 100%, stan naładowania 77%. kazał go podłączyć pod prostownik albo przegonić i będzie w porządku. i kolejny rok spokojnej głowy o części.
ps. ubezpieczenie w pzu ac+oc przy wartości 30300 kosztowałoby 3099 zł, w benefii kosztuje 1500zł. ciekawe podejście do tematu :D
ps. ubezpieczenie w pzu ac+oc przy wartości 30300 kosztowałoby 3099 zł, w benefii kosztuje 1500zł. ciekawe podejście do tematu :D
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Kup sobie na allegro jakiś lepszy i miej w aucie - ja mam bo na tych na stacji czasem nie warto polegaćdaro189 pisze:okazało się że na stacjach benzynowych kompresory mają duże przekłamanie.
U mnie przy wartości 27000zł(pełny pakiet OC,AC - auto szyby itd) - Benefia 1700zł / PZU 1250zł zmieniam Benefie na PZU za 2 tygodnie.daro189 pisze:ps. ubezpieczenie w pzu ac+oc przy wartości 30300 kosztowałoby 3099 zł, w benefii kosztuje 1500zł. ciekawe podejście do tematu :D
A co do przeglądu to ja umawiam się tylko na wymianę płynu hamulcowego bo moje auto nie ma 30.000km i przeglądu nie trzeba robić - oficjalna odpowiedź od FAP.