Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6940
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 944 razy
Kontakt:

Post autor: mwas »

Tara78 pisze:Dzięki Chłopaki za wsparcie!!!
Między innymi od tego tu jesteśmy :pivo
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

:) i :pivo
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

moją przygodę z niedokręconymi śrubami opisywałem w innym temacie... ja zakończyłem jazdę bez 2 śrub, a te które zostały były poluzowane... po takiej akcji postanowiłem koła zmieniać sam, jestem na kupnie klucza dynamometrycznego, dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

@ Krakus02 a droga taka zabawka i jakiej firmy kupić? Może i ja pokuszę się o własnoręczną zmianę co sezon :D
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

...takie proste, ale w miarę funkcjonalne zaczynaja się od 100zł, profesjonalne już z rożnymi nakladkami około 500zł i w górę
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

dzięki, porozglądam się za czymś może kochany MAŁŻ zasponsoruje nową zabaweczkę :)
"Kiedyś dla ludzi byłam zawsze miła, teraz traktuję ich z wzajemnością"
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Tara78 pisze:dzięki, porozglądam się za czymś może kochany MAŁŻ zasponsoruje nową zabaweczkę :)
To raczej zbędny wydatek.
Śruby trzeba dociągać z czuciem. Najpierw na piaście do oporu na krzyż (tzn. po przekątnej) gdy samochód stoi na podnośniku, ale bez użycia siły, a później już na ziemi o 1/6 lub 1/5 obrotu z wyczuciem i będzie OK :)
Ostatnio zmieniony 02 maja 2012, 15:44 przez mireks, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja mam taki http://www.narzedziowy.pl/39556_TENGTOO ... m-368.html" onclick="window.open(this.href);return false;
i jeszcze jeden do małych momentów... i jeszcze jeden do dużych :) Do amatorskiej zabawy wystarczy. Do dokręcania kół na pewno.
Awatar użytkownika
Tara78
klubowicz
klubowicz
Posty: 1960
Rejestracja: 20 kwie 2012, 20:26
Przebieg: 230000
Silnik: TDI
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Legionowo
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 80 razy
Kontakt:

Post autor: Tara78 »

Dzięki :) pomyślę jeszcze nad tym co wybrać :D
ENDRIU
klubowicz
klubowicz
Posty: 339
Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: ENDRIU »

Tara78, no normalnie w tym sezonie to jakaś zaraza z tymi kołami panuje,hmmm a raczej z usługą wymiany kół,jak widać życie pokazuje że nikt się nie zastanawia nad dokładnością wykonanej usługi a co za tym idzie bezpieczeństwem ważne żeby szybko zrobić i zarobić a reszta jest nie warta uwagi.
Jeżeli chodzi o klucz do kół to może na początek wystarczy klucz teleskopowy taki z wysuwaną rączką jest do kupienia w zasadzie w każdym supermrkecie cena coś koło 20-25zł,używam takiego klucza 2-3 lata i jak do tej pory nie trafiła się śruba która potrafiła się postawić hehehe.
Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

wulkanizator, do którego ja jeździłem miał w okolicy dobrą opinię, ale popełnił jeden błąd - na gorący okres zmiany kapci po zimie zatrudnił pracowników na umowe co spowodowało dyrastycznym spadkiem usług. W moim przypadku dyskwalifikujacym ten zakład...
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Tara78, jest na forum taki temat: "WARSZTATY I SKLEPY -POLECAMY / OSTRZEGAMY"
Proponuję tam zamieścić namiar na Twojego "speca" od kół, żeby inni też wiedzieli kogo omijać szerokim łukiem.
Awatar użytkownika
wojtekk
klubowicz
klubowicz
Posty: 59
Rejestracja: 14 paź 2011, 19:23
Przebieg: 37200
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojtekk »

krakus02 pisze:dzwoniłem do serwisu, aby sprawdzili mi moment dokręcenia i już nie zaufam żadnemu specjaliscie od zmiany kół!!!
Z ciekawości, jaki moment proponuje FIAT dla naszego samochodu? Ja przykręcam na 120 Nm, chyba że zapomnę o kluczu to wtedy na wyczucie.
W ogóle przykręcanie kół dynamometrem jest trochę na pokaz, zawsze wśród obserwujących budzi uśmiech
Awatar użytkownika
krakus02
klubowicz
klubowicz
Posty: 1745
Rejestracja: 10 mar 2010, 20:32
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 16V TJet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Łódź / Lubliniec
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Post autor: krakus02 »

wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
„Śmiej się, śmiej, ale mój model to ferrari wśród Fiatów, oczywiście kiedy ja prowadzę" :ryczy
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

krakus02 pisze:wojtekk, uzyskałem info, że dla t-jeta dla alufelg 92Nm, a dla stalówek 86Nm
A co będzie jeśli klucz będzie mieć podziałkę 70-80-90-100 Nm? :)
ODPOWIEDZ