Moja modyfikacja audio
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
priorytetem (oprócz poprawy dźwieku) była taka modyfikacja, która nie "rzuca" się w oczy. Dlatego pierwotnie głośniki wysokotonowe miały być instalowane na podszybie, co ze względu na konstrukcję auta okazało się niemożliwe. Prawdopodobnie nastąpią dwie zmiany... modyfikacja i obszycie słupków oraz zasłonięcie okablowania w bagażniku. Ponieważ zakład wykonuje również usługi tapicerskie, to prawdopodobnie kierownica zostanie obszyta skórą, w miejsca aktualnie "złażącej" ekoskóry. Ale to sprawa przyszłości... jak fundusze pozwolą...
Co do jakości dźwięku... po pierwze bas... pojawił się i jest go całkiem sporo... powinno być lepiej. aktualnie użycie funkcji Loudness jest jedyną modyfikacją brzmieniową toru audio. Wspomniany montaż wysokotonowych nie wpływa katastrofalnie źle na scenę dźwiękową, a średniotonowe dobrze uzupełniają całość.
Co do jakości dźwięku... po pierwze bas... pojawił się i jest go całkiem sporo... powinno być lepiej. aktualnie użycie funkcji Loudness jest jedyną modyfikacją brzmieniową toru audio. Wspomniany montaż wysokotonowych nie wpływa katastrofalnie źle na scenę dźwiękową, a średniotonowe dobrze uzupełniają całość.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Tzw. uniwersalne... 7 - 8 mm. Dwie sztuki na drzwi...
Dźwięk podoba się wszystkim... nawet mnie
Aktualnie myślę o zmianie mocowania nawigacji.
Zakupiłem taki uchwyt jak w załączniku...
Efekty przemyśleń przedstawię na Forum, jak tylko dotrze on do mnie...
Wracając do pytania Coval'a... moc radia w RMS to około 25W.
Zagrać zagra, ale użyteczny, wolny od zakłóceń poziom głośności będzie raczej mały.
Osobiście nalegałem na wzmacniacz, z uwagi na możliwość lepszego oddania dysonansów oraz różnic dynamicznych niż wysokiej wartości głośności wolnej od zakłóceń.
Nie słucham (y) zbyt głośno (osobiście przedział 3 - 5 do 10 skali fabrycznego radia).
Ale to wystarczy, aby w tej konfiguracji dynamika była co najmniej poprawna.
Na tę chwilę jestem (pomijając kwestię modyfikacji montażu wysokotonowych i zabudowy bagażnika) zadowolony z osiągniętych efektów. Osobiście polecam taką "budżetową" modyfikację... efekty odsłuchowe są niekiedy zaskakujące... zwłaszcza dla postronnych osób podróżujących autem...
Dźwięk podoba się wszystkim... nawet mnie
Aktualnie myślę o zmianie mocowania nawigacji.
Zakupiłem taki uchwyt jak w załączniku...
Efekty przemyśleń przedstawię na Forum, jak tylko dotrze on do mnie...
Wracając do pytania Coval'a... moc radia w RMS to około 25W.
Zagrać zagra, ale użyteczny, wolny od zakłóceń poziom głośności będzie raczej mały.
Osobiście nalegałem na wzmacniacz, z uwagi na możliwość lepszego oddania dysonansów oraz różnic dynamicznych niż wysokiej wartości głośności wolnej od zakłóceń.
Nie słucham (y) zbyt głośno (osobiście przedział 3 - 5 do 10 skali fabrycznego radia).
Ale to wystarczy, aby w tej konfiguracji dynamika była co najmniej poprawna.
Na tę chwilę jestem (pomijając kwestię modyfikacji montażu wysokotonowych i zabudowy bagażnika) zadowolony z osiągniętych efektów. Osobiście polecam taką "budżetową" modyfikację... efekty odsłuchowe są niekiedy zaskakujące... zwłaszcza dla postronnych osób podróżujących autem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2011, 22:04 przez aixen, łącznie zmieniany 1 raz.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- Hummel
- klubowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 19 maja 2010, 21:25
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Łódź
Dwie sztuki na drzwi to wychodzi dystans o grubości 14-16 mm. Może wiesz Aixen, czy jeden 18 mm by wystarczył? Napisz jaką głębokości montażu maja przednie głośniki i czy zastosowanie podwójnych dystansów było spowodowane brakiem miejsca na głośniki? Jeżeli dobrze zrozumiałem Twój opis, w tylnych drzwiach również są 165 mm głośniki i mieszczą sie na miejscu oryginalnych 130mm?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Ponieważ miałem "drobne" problemy z moim kontem Google, podaję zaktualizowany link, może jeszcze ktoś jest tym tematem zainteresowany:
https://picasaweb.google.com/1082563289 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Po, już pewnym osłuchaniu się z zestawem i w zgodnych opiniach wszystkich użytkowników, najsłabszym ogniwem jest fabryczne radio, które gra zwyczajnie kiepsko. Opinie tę, zbudowano w oparciu o około tygodniowe użytkowanie zestawu sterowanego w tym czasie przez model Alpine CDE-133 BT. (Koszt ramki pozwalającej na taki montaż, to niebagatelne 25 PLN.) Czy zapadnie decyzja o zakupie... raczej wątpliwe, ba auto częściej stoi niż jeździ, nie mniej, uważam, że ktokolwiek myśli poważnie o CA, powinien zacząć od zakupu "normalnego" radia.
https://picasaweb.google.com/1082563289 ... directlink" onclick="window.open(this.href);return false;
Po, już pewnym osłuchaniu się z zestawem i w zgodnych opiniach wszystkich użytkowników, najsłabszym ogniwem jest fabryczne radio, które gra zwyczajnie kiepsko. Opinie tę, zbudowano w oparciu o około tygodniowe użytkowanie zestawu sterowanego w tym czasie przez model Alpine CDE-133 BT. (Koszt ramki pozwalającej na taki montaż, to niebagatelne 25 PLN.) Czy zapadnie decyzja o zakupie... raczej wątpliwe, ba auto częściej stoi niż jeździ, nie mniej, uważam, że ktokolwiek myśli poważnie o CA, powinien zacząć od zakupu "normalnego" radia.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- aixen
- klubowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 08 gru 2009, 15:03
- Przebieg: 85555
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Łódź
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Nie... nie odpadły ;-). Nie ma też problemu z zamykaniem. Co do ciężaru mat... same w sobie są dosyć ciężkie... myślę że mówimy o zwiększeniu ciężaru drzwi ca 2 - 3 kg, przy założeniu, że wyciszyliśmy wewnątrz i okleiliśmy pod boczkami (tak mam). Zgodnie z zasadami, wszelkie otwory przed wyłożeniem matami powinny zostać uszczelnione, a same drzwi dodatkowo usztywnione... płyta stalowa, zaspawanie fabrycznych otworów, które mają za zadanie "odelżyć" konstrukcje, a psują akustykę, itp... Tego nie robiłem, i dlatego zwyżka wagi jest niewielka.
Linea 1.4 8v & LPG r.2007 wersja Dynamic 85 KKm (Syn)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)
Linea 1.4 Turbo r.2009 wersja Dynamc 56 KKm (To ja)