Spryskiwacz - dziwna usterka

will
Moderator
Moderator
Posty: 3418
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Markotów Duży
Podziękował: 140 razy
Otrzymał podziękowań: 90 razy

Post autor: will »

Nie mam tego problemu jedź do aso i domagaj się wymiany
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

mpsfc pisze:U mnie zdarzyło się raz, jakiś rok temu. Wysunęła się dysza więc ją po prostu wcisnąłem palcem i jest spokój.
Muszę poobserwować :zdiwiony
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

ENDRIU pisze:Jak to u Was jest dzieją się takie cuda wianki czy ja mam takie szczęście,jakieś propozycje czy tylko ASO pozostało?.
Nic takiego nie zaobserwowałem u siebie.
Jedź do ASO i niech wymieniają.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

U mnie też tego problemu nie ma. W zeszłą zimę kilka razy mi się wysunęło ale dociskałem po dojechaniu a teraz nic się z tym nie dzieje. Działo się tak tylko w zimie - latem też ok.
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
spawacz
klubowicz
klubowicz
Posty: 196
Rejestracja: 23 sie 2010, 19:08
Przebieg: 32000
Silnik: 1.4 16v T-jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: legnica

Post autor: spawacz »

Sprawdzałem też w mojej Linei i nic się nie dzieje.
Tak jak mówią koledzy do ASO niech wymienią.
Awatar użytkownika
Rafcio
Moderator
Moderator
Posty: 3747
Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
Przebieg: 106000
Silnik: 1.4 Turbo 120KM
Rocznik: 2013
Lokalizacja: Cieszyn
Podziękował: 365 razy
Otrzymał podziękowań: 200 razy

Post autor: Rafcio »

Dzisiaj sprawdzałem i nic takiego nie zaobserwowałem
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna :jazda
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Odgrzeję dawno zapomniany wątek, albowiem... z jednego spryskiwacza zaczął wysuwać mi się ten bębenek.
Dwa razy już go dopychałem, a mimo to cały czas się wysuwa.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów opatentował jakiś sposób na to??? Czy czeka mnie wymiana spryskiwacza??
Irytujące to strasznie, tym bardziej że w obecnych warunkach pogodowych płyn idzie jak woda
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

Tomek pisze:Odgrzeję dawno zapomniany wątek, albowiem... z jednego spryskiwacza zaczął wysuwać mi się ten bębenek.
Dwa razy już go dopychałem, a mimo to cały czas się wysuwa.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów opatentował jakiś sposób na to??? Czy czeka mnie wymiana spryskiwacza??
Tomek ja specjalnie bym nie analizował jak ten element naprawić. Wstąp po drodze do FIAT AUTO ROMA i kup część. Ostatecznie możesz też podjechać do CARSERWISU. Pewnie będzie kosztować grosze,a spokój będziesz mieć na wiele lat :luzak
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

ja niestety nie wiem jak to sie robiło, ale mam inny patent.

trzeba tylko kupić więcej takiego samego wężyka jak mamy przy spryskiwaczach. jeszcze nie wiem czy trzeba wyjmować zbiorniczek, ale jak będzie ciepło to się zorientuje. zdejmujemy stary węzyk przy pompce. zakładamy dłuższy - nowy i okręcamy go na którąś z rur przy chłodnicy. podłącamy do trójniczka i taki sposobem mamy podgrzewany płyn do spryskiwczy. nie wiem jak to wyjdzie w praktyce i czy jest to wykonalne, ale pomysł jest. trzeba tylko poczekac na lepszą aurę
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Post autor: smak56 »

emmer, nie ma to jak pomysłowy Dobromir. :lacha
smak56
* * * *
Obrazek
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Witam u mnie także ta "usterka" występuje okresowo, ale od 3 dni to się porobiło tak że już przy pierwszym pryśnięciu dysza wysuwa się na jakieś 0,5cm z tulei i w weekend chyba będę musiał coś z tym zrobić.. Mam już pewną koncepcję - zobaczymy jak wyjdzie - mam nadzieję że aura pozwoli chwilkę posiedzieć przy samochodzie..

Pomysł emmera bardzo mi się spodobał, przy okazji zobaczę jakie są możliwości takiego rozwiązania.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

Q pisze:Mam już pewną koncepcję
No to czekam na relację z manewrów :ink
Awatar użytkownika
mireks
klubowicz
klubowicz
Posty: 968
Rejestracja: 15 lut 2010, 10:04
Przebieg: 65000
Silnik: 2.0 Multijet
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy
Kontakt:

Post autor: mireks »

emmer pisze:ja niestety nie wiem jak to sie robiło, ale mam inny patent.

trzeba tylko kupić więcej takiego samego wężyka jak mamy przy spryskiwaczach. jeszcze nie wiem czy trzeba wyjmować zbiorniczek, ale jak będzie ciepło to się zorientuje. zdejmujemy stary węzyk przy pompce. zakładamy dłuższy - nowy i okręcamy go na którąś z rur przy chłodnicy. podłącamy do trójniczka i taki sposobem mamy podgrzewany płyn do spryskiwczy. nie wiem jak to wyjdzie w praktyce i czy jest to wykonalne, ale pomysł jest. trzeba tylko poczekac na lepszą aurę
Emmer, Twoje usprawnienie chyba raczej nie polepszy działania spryskiwaczy.
Po pierwsze i w zimie korzysta się z płynu mrozoodpornego, który nie ma tendencji do przymarzania w samej dyszy.
Po drugie jeśli przymarzną spryskiwacze, to ledwie podgrzany płyn (jeśli zdoła się na tyle nagrzać) nie zdoła rozpuścić lodu zatykającego spryskiwacz, bo płynu jest zbyt mało "w czubie" aby skutecznie podgrzał przymarznięty i zatkany spryskiwacz.
Po trzecie jeśli podgrzany płyn dotrze jakimś cudem do spryskiwacza np. wypychając przez małą szczelinę powietrze, to będzie go za mało aby rozpuścić resztę lodu. W tym czasie moze schłodzić się do temperatury otoczenia. Pompka spryskiwacza jest bardzo wydajna i ten płyn raczej nie zdoła się skutecznie ogrzać przez sam fakt przepływu przez nawiniętą spiralkę. Gdyby wężyk był zanurzony w chłodnicy, to zdołałby rozgrzać płyn i może nawet rozpuścić lód na spryskiwaczu.
Moim zdaniem istota rzeczy tkwi w podgrzaniu spryskiwacza a nie w podgrzaniu płynu.
Ale to tylko moje dywagacje :pomysli
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Więc tak - plan A przewidywał wzięcie mini wiertarki z wiertłem 0,7mm, nawiercenie otworku od środka w tulei i wsadzenie tam kawałeczka plastiku/drutu spełniającego rolę bolca uniemożliwiającego wysunięcie się dyszy.

Po bliższym przyjrzeniu się spryskiwaczowi stwierdziłem że plan A ma jedną wadę: jest do du.y ...

Na doczekaniu wymyśliłem więc plan B: wziąłem zapalniczkę żarową (to taka która ma płomień skupiony jak palnik) i podpiekłem delikatnie rant tulei spryskiwacza - zdeformował on się na tyle że uniemożliwia wysunięcie się dyszy jednak pozwala regulować jej wysokość.

W przybliżeniu na fotce efekt nie wygląda może pięknie, ale normalnie nie zwraca na siebie uwagi no i spełnia swoją rolę: dysza nie wysuwa się już :devil
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną :ink
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Czytam i nie wiem o czym piszecie. Dopiero teraz, dzięki zdjęciu, wiem o co chodzi. U siebie nigdy nie sprawdzałem jak to wygląda.
ODPOWIEDZ