[1.3] Wymiana filtra paliwa
-
- klubowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,3 mjet emotion
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował: 1 raz
[1.3] Wymiana filtra paliwa
witam
wymieniał ktos sam filtr paliwa, jesli tak to prosze o wskazowki
pozdrawiam
wymieniał ktos sam filtr paliwa, jesli tak to prosze o wskazowki
pozdrawiam
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
lynyrd, też się do tego przymierzam. Góra wygląda prosto; ściskasz szybko-złączki i wyjmujesz do góry. Od spodu jest przykręcone jakieś ustrojstwo (z darcynem doszliśmy, że to chyba czujnik wody w paliwie ) i najpierw trzeba go rozpiąć. Uffff... no to ......... wymieniliśmy filtr paliwa
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,3 mjet emotion
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował: 1 raz
Niby proste ale wyczytałem , ze po wymianie filtra trzeba przekrecilc zaplon w pozycje MAR i odczekac az uslyszymy dzwiek pompy, operacje trzeba 4 razy powtorzyc bo w ten sposob m-jet odpowietrza sie samsmak56 pisze:lynyrd, też się do tego przymierzam. Góra wygląda prosto; ściskasz szybko-złączki i wyjmujesz do góry. Od spodu jest przykręcone jakieś ustrojstwo (z darcynem doszliśmy, że to chyba czujnik wody w paliwie ) i najpierw trzeba go rozpiąć. Uffff... no to ......... wymieniliśmy filtr paliwa
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 395 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
lynyrd, w innym wątku proponowałem; jak kiedyś - zalać filtr paliwem i tym samym problem odpowietrzenia znika, ale ...... ponoć to już nie te czasy?
[ Dodano: |11 Lis 2011|, o 12:01 ]
Sebastian, na temat filtra w benzynie , niech wypowiedzą się ich właściciele. W mulijecie przykręcony jest do ściany grodziowej.
[ Dodano: |11 Lis 2011|, o 12:01 ]
Sebastian, na temat filtra w benzynie , niech wypowiedzą się ich właściciele. W mulijecie przykręcony jest do ściany grodziowej.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,3 mjet emotion
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował: 1 raz
znalazłem wymiane w bravo 1,9 m-jet
http://fiatpunto.com.pl/topic26709.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gosciu przed podpieciem przewodow zalał filtr paliwem zeby nie doszło do zapowietrzenia,
czy to ma sens
http://fiatpunto.com.pl/topic26709.html" onclick="window.open(this.href);return false;
gosciu przed podpieciem przewodow zalał filtr paliwem zeby nie doszło do zapowietrzenia,
czy to ma sens
-
- klubowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 gru 2009, 17:28
- Przebieg: 49000
- Silnik: 1,3 mjt
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Poznań
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Wymienił ktoś już samodzielnie ten filtr?
Czy wcześniej mieliście jakieś sygnały o awarii filtra.
Problemy przy zapalaniu, tzn silnik zapalił, apotem zaraz zgasł.
Przy ponownym odpaleniu świeci się kontrolka engine, która gaśnie przy najbliższym kilkuminutowym postoju.
Ja tak ostatnio mam.
Tuner sprawdził mi na swoim kompie ten błąd i wyszło, już nie pamiętam jego, coś z zasilaniem paliwem niskie ciśnienie czy coś.
Tuner wskazał, że błąd prawdopodobnie wynika z przytkania się filtra syfem.
Zapytał sie mnie kiedy go wymieniłem.
Tak to wygląda u mnie.
Kolejne moje pytanie dotyczy samego filtra.
Jakiej firmy kupić i gdzie jest najbardziej korzystnie cenowo?
Czy wcześniej mieliście jakieś sygnały o awarii filtra.
Problemy przy zapalaniu, tzn silnik zapalił, apotem zaraz zgasł.
Przy ponownym odpaleniu świeci się kontrolka engine, która gaśnie przy najbliższym kilkuminutowym postoju.
Ja tak ostatnio mam.
Tuner sprawdził mi na swoim kompie ten błąd i wyszło, już nie pamiętam jego, coś z zasilaniem paliwem niskie ciśnienie czy coś.
Tuner wskazał, że błąd prawdopodobnie wynika z przytkania się filtra syfem.
Zapytał sie mnie kiedy go wymieniłem.
Tak to wygląda u mnie.
Kolejne moje pytanie dotyczy samego filtra.
Jakiej firmy kupić i gdzie jest najbardziej korzystnie cenowo?
Tomek
-
- klubowicz
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 kwie 2011, 13:18
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,3 mjet emotion
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: wielkopolska
- Podziękował: 1 raz
wg instrukcji wymienia sie co 60 tys, jak cos sie dzieje to wczesniej
ten pasuje
http://allegro.pl/alfa-romeo-fiat-1-3-1 ... 57656.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cena dobra , sa tez po 170
ogolnie wymiana jak w bravo link wyzej
wymienie swoj w przyszłym tygodniu to opisze
[ Dodano: |17 Lis 2011|, o 13:27 ]
Pojechałem jednak do serwisu wymienic filtr paliwa i tu miłe zaskoczenie , serwis za wymiane zainkasował 15 zł
ten pasuje
http://allegro.pl/alfa-romeo-fiat-1-3-1 ... 57656.html" onclick="window.open(this.href);return false;
cena dobra , sa tez po 170
ogolnie wymiana jak w bravo link wyzej
wymienie swoj w przyszłym tygodniu to opisze
[ Dodano: |17 Lis 2011|, o 13:27 ]
Pojechałem jednak do serwisu wymienic filtr paliwa i tu miłe zaskoczenie , serwis za wymiane zainkasował 15 zł
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1,3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
na mrozie zablokowało mi filtr paliwa, byłem zmuszony go wymienić. Operacja stosunkowo prosta, ale na mrozie trochę uciążliwa-tym bardziej, że był to pierwszy Operacja odłączenia przewodów paliwowych prosta naciska się przyciski na końcówka przewodu przychodzących do filtra i delikatnie należy ciągnąć do góry, z wyczuciem by nie urwać. Sam filtr przymocowany jest do grodzi przy pomocy obejmy-należy odkręcić śrubę M 6. Przed montażem zalałem filtr olejem napędowym i ze starego przekręciłem czujnik (chyba wody w filtrze). W trakcie montażu należy zwrócić uwagę na odpowiednie umiejscowienie filtra. Na odpowietrznik jest specjalne wycięcie. Ja na to nie zwróciłem uwagi i musiałem dwa razy męczyć się z przykręceniem śruby mocującej obejmę. Dojście do tej śruby jest uciążliwe nawet przy użyciu grzechotki gdy robi się to przy kilkunastostopniowym mrozie. Po założeniu przewodów paliwowych kilkakrotnie musiałem zakręcić rozrusznikiem, z komory silnika dobiegał dziwny odgłos, to chyba układ się odpowietrzał. Mimo zalania filtra paliwem z uwagi na jego położenie i manipulacje przy montażu część paliwa się wylała. Teraz nie mam żadnych problemów z odpaleniem silnika. Nawet po mroźnej nocy silnik bardzo szybko zaskakuje. W normalnych warunkach jest to dość prosty zabieg.
Za radą znawców tematu zakupiłem filtr ELG5327 firmy Mecafiltr.
Za radą znawców tematu zakupiłem filtr ELG5327 firmy Mecafiltr.