[T-jet] Olej w skrzyni biegów.

Awatar użytkownika
cichy
klubowicz
klubowicz
Posty: 3701
Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
Przebieg: 217000
Silnik: 2.0 110KM HDi
Lokalizacja: LBN
Podziękował: 105 razy
Otrzymał podziękowań: 82 razy
Kontakt:

Post autor: cichy »

duskap pisze:Jeśli dobrze pamiętam to taką specjalnym sylikonem
dokładnie, mi facet mówił ze pociągnęli silikonem
Sympatyk forum :-)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Po dobraniu się do skrzyni nie byłem przekonany czy to leci z wybieraka, dookoła było sucho. Dekiel skrzyni był bardzo ochlapany, więc spróbowałem dokręcić śruby. Każda śruba poszła bez wysiłku o 1/3 obrotu. Wyczyściłem wszystko i będę obserwował. Nie chciałbym niepotrzebnie demontować rzeczy sprawnych, a nie jestem też w 100% pewny, czy udałoby mi się to wszystko bezproblemowo poskładać
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

odświeżę. zbliza się kolejny mój przegląd i mam chęc wymienić olej w skrzyni - ilość ustaliliśmy prawie 2L, ale jaki? co wlewaliście
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

shell transaxle
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

tutella zc ;)
Awatar użytkownika
mikus
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 29 maja 2010, 15:53
Przebieg: 46000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Jastrzebie Zdrój
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: mikus »

ktory olej daje gładką zmiane biegów, mam juz prawie 4 lata od nowosci i tez sie zastanawiam nad wymiana w przyszłym roku przy przegladzie
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

rozumiem ze Coval, podajesz alternatywę, a darcyn, obowiązek? :)

zaraz wygoogluje co lepsze :)

w sumie chyba różnic za dużych nie ma.

API GL-4 czy GL-5?
darcyn
klubowicz
klubowicz
Posty: 610
Rejestracja: 13 kwie 2011, 18:07
Lokalizacja: Los Angeles
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: darcyn »

dokładnie to tutela car technix (40zł litr)
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

rozumiem ze Coval, podajesz alternatywę, a darcyn, obowiązek? :)
Podczas wymiany niech Ci pokażą stary olej. Mój po 5kkm miał odcień metalik, korek cały oblepiony opiłkami. Było tego cholernie dużo jak na taki symboliczny przebieg. Po 30kkm chyba jeszcze raz wymienię.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

bedę robił przegląd u kumpla także nie ma starchu.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Coval, powinien być dobry. ASO też stosuje jakąś czerwoną pastę (długo jest miękka i kleista).
Awatar użytkownika
wazka
klubowicz
klubowicz
Posty: 145
Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wazka »

Odświeżę temat:)

Może to głupie pytanie ale jak można sprawdzić stan tego oleju w skrzyni?? Bo mam w sumie dopiero 16tys przejechane a coś nie za fajnie mi te biegi wchodzą...
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

najpierw skontroluj linki od spodu. w większości przypadków to one robią złą robotę. olej - no coż odkręcić korek spuścic i zalac nowy. nie duży koszt a masz pewnośc co masz. turki potrafią zrobić niespodzianke.
Awatar użytkownika
wazka
klubowicz
klubowicz
Posty: 145
Rejestracja: 02 kwie 2011, 16:36
Przebieg: 56000
Silnik: 1.4 T-Jet 16v + LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: okolice Krakowa
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: wazka »

Czyli sprawdzic czy nie są zapieczone linki itd?? Bo sprzęgło łapie dobrze ale tak jakby bieg wskakiwał na dwa razy czyli pchne delikatnie raz i tak jak by wskoczył ale trzeba jeszcze delikatnie dopchnąć tzw drugi raz.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

nie wiem w jakim stopniu i na jakim biegu ale niektóre biegi w tych samochodach tak wchodzą. kwestia przyzwyczajenia. linki oczywiście możesz sprawdzić nie zaszkodzi ale to raczej z tego co piszesz problem nie techniczny a wykonania niektórych podzespołów w bolidach marki fiat.
ODPOWIEDZ