Oświetlenie wnętrza
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Oświetlenie wnętrza
Witam wszystkich. Być może ten temat kogoś zainteresuje, gdyż mnie trochę drażnił i postanowiłem go rozwiązać. Otóż w nocy często jestem zmuszany do zapalania lampki podsufitowej z tyłu. Z uwagi na mój wiek, a co za tym idzie i lenistwo , nie bardzo chciało mi się co chwila odwracać i włączać ją. Pomyślałem i wymyśliłem połączenie przodu z tyłem.
Teraz włączam i wyłączam przełącznikami w przedniej lampie. Przy małych dzieciach w fotelikach w czasie jazdy - bezcenne !. Aby to zrobić potrzebny jest 1 metr przewodu około 1 mm/2 i lutownica. Przewód przy pomocy drutu przeciągamy (bez problemu) za podsufitką. Resztę widać na zdjęciach. Działa we wszystkich konfiguracjach przełączeniowych. Pozdrawiam. Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2018, 14:29 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Tak jak piszesz, jeżeli włączysz przednim włącznikiem a lampa tylna jest w "neutralu" to świecą się obydwie lampy. I o to mi chodziło. Jeżeli chcesz mieć tylko światło z tyłu możesz je włączyć tradycyjnie. Jeżeli chcesz mieć tylko z przodu - to wyłączasz tył. Konfiguracji jest więcej gdyż dochodzi otwarcie (zamknięcie) drzwi itd.
[ Dodano: |10 Maj 2011|, o 14:45 ]
Will. Właśnie nie chciałem otwierać drzwi. Czasami jest zimno
[ Dodano: |10 Maj 2011|, o 14:45 ]
Will. Właśnie nie chciałem otwierać drzwi. Czasami jest zimno
Ostatnio zmieniony 19 maja 2011, 2:14 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
* * * *
* * * *
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
mwas. Tak, choć czasami trzeba jechać z włączonym jednym i drugim. Krótko - bo ciężko! Chociaż jak włączysz prawy reflektorek i razem z nim tył to nie jest tak źle w czasie jazdy. Mama może w tym czasie dziecku coś podać, poszukać, kolega z tyłu może podać pasażerowi itp.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2011, 15:29 przez smak56, łącznie zmieniany 2 razy.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
A tam wyższa szkoła jazdy..
Przewody od listewek diodowych w lampce przeciągnąłem w lewo (bardzo przydatny okazał się drut miedziany ) a potem chowając za uszczelką przy podsufitce do przodu aż do wejścia pod kierownicę (jak ktoś ma kurtyny powietrzne to chowanie czegokolwiek za tą uszczelką może nie być najszczęśliwszym rozwiązaniem) z 4 metrów przewodu został mi prawie metr do ucięcia.
Nie trzeba zaraz robić przycisków "dotykowych" - wystarczy odpowiednio schowany (lub dobrze wkomponowany w deskę) zwykły pstryczek
Kiedyś zastanawiałem się nad takimi http://allegro.pl/przelacznik-przelaczn ... 96861.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale ta cena.. - w sumie za tą kasę złożyłem sobie 5 niewidocznych guziczków dotykowych
Przewody od listewek diodowych w lampce przeciągnąłem w lewo (bardzo przydatny okazał się drut miedziany ) a potem chowając za uszczelką przy podsufitce do przodu aż do wejścia pod kierownicę (jak ktoś ma kurtyny powietrzne to chowanie czegokolwiek za tą uszczelką może nie być najszczęśliwszym rozwiązaniem) z 4 metrów przewodu został mi prawie metr do ucięcia.
Nie trzeba zaraz robić przycisków "dotykowych" - wystarczy odpowiednio schowany (lub dobrze wkomponowany w deskę) zwykły pstryczek
Kiedyś zastanawiałem się nad takimi http://allegro.pl/przelacznik-przelaczn ... 96861.html" onclick="window.open(this.href);return false; ale ta cena.. - w sumie za tą kasę złożyłem sobie 5 niewidocznych guziczków dotykowych
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Oświetlenie wnętrza
Odświeżę trochę temat. Edytuję też fotki z pierwszego postu.
Chcę zamienić żarówki oświetlające wnętrze na LED. W tym celu zamiast tradycyjnej rurki C10W (tylna lampa) kupiłem coś takiego I teraz ciekawostka. Po zamontowaniu, bez włączania, Led cały czas się żarzy (bardzo słabo ale jednak), w czasie jazdy również. Wieczorem wyraźnie widać jak oświetla swoją pozycję (jakby była na czuwaniu). Po wyłączeniu zapłonu, po około 20 min (tak jak inne odbiorniki), wyłącza się całkowicie. Nie przeszkadza mi to z tyłu, ale nie wiem jak to będzie kiedy założę z przodu w reflektorki?
Może ktoś mi powie czy tak ma być, czy może trzeba kupić/zrobić coś ekstra? Ledy są zwykłe (bez Can) a świeci bardzo jasno i z efektu jestem zadowolony (tylko to żarzenie )
Chcę zamienić żarówki oświetlające wnętrze na LED. W tym celu zamiast tradycyjnej rurki C10W (tylna lampa) kupiłem coś takiego I teraz ciekawostka. Po zamontowaniu, bez włączania, Led cały czas się żarzy (bardzo słabo ale jednak), w czasie jazdy również. Wieczorem wyraźnie widać jak oświetla swoją pozycję (jakby była na czuwaniu). Po wyłączeniu zapłonu, po około 20 min (tak jak inne odbiorniki), wyłącza się całkowicie. Nie przeszkadza mi to z tyłu, ale nie wiem jak to będzie kiedy założę z przodu w reflektorki?
Może ktoś mi powie czy tak ma być, czy może trzeba kupić/zrobić coś ekstra? Ledy są zwykłe (bez Can) a świeci bardzo jasno i z efektu jestem zadowolony (tylko to żarzenie )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *