Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Dodatkowe zasilanie z gniazda zapalniczki
Ponieważ lubię mieć GPS po lewej stronie, a serpentynka z kabla na zegarach słabo wygląda no i zasilacz zajmuje miejsce w gnieździe zapalniczki z którego lubi się wysuwać. Postanowiłem podpiąć się pod gniazdo zapalniczki od spodu i podciągnąć zasilanie w okolice bezpieczników pod kierownicą.
Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:
1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.
Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)
Może się komuś przyda.
Przy okazji fotorelacja i mały poradnik jak to zrobić:
1. Wyciągamy mieszek lewarka skrzyni biegów oraz osłonę przy hamulcu ręcznym (obydwa są na zatrzaskach).
2. Odpinamy wtyczkę zapalniczki (foto 1 i 2) jak widać w moim przypadku odpięcie wtyczki jest zdecydowanie utrudnione przez elementy blokady skrzyni biegów jednak nie niemożliwe.
3. wpinamy się w przewody czarny (-) i fioletowo-czerwony (+). Ja zrobiłem to rozcinając je i spinając kostkami z automatycznym zaciskiem z trzema wyjściami (kupione w Praktikerze około 6zł za 5szt) są bardzo wygodne w montażu wystarczy odchylić pomarańczową dźwignię do góry, wsunąć przewód i zatrzasnąć dźwignię.
Na foto 3. i 4. widać podłączony już czerwony przewód.
4. Wpinamy wtyczkę zpowrotem w gniazdo zapalniczki (blokada ponownie nie ułatwia zadania) i chowamy kostki zboku aby nie przeszkadzały. (foto 5.)
5. Przeciągamy przewód za plastikową osłoną do przodu i przycinamy na odpowiednią długość. (foto 6.)
6. Przy pomocy tych samych kostek podłączyłem przygotowany wcześniej zasilacz gps (wymontowałem metalowe styki i przylutowałem przewody) (foto 7.)
7. Na koniec przewody i zasilacz przymocowałem plastikowymi opaskami samozaciskowymi.
Przewód zasilający GPS wyprowadziłem koło lewego słupka (akurat nie mam odpowiedniej foty - może dorzucę jutro)
Może się komuś przyda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
powiem Ci że fajnie sobie to obmyślałeś, zero kabli na wierzchu, w sumie bez inwazyjnie bo się tylko podpoiłeś, moim zdaniem co za różnica czy podłączymy wtyczkę do gniazda zapalniczki czy pod spodem kabelkami do kostek a rezultat masz taki że zero kabli i gniazdo zapalniczki wolne.Tylko na Twoim miejscu kupił bym rozgałęźnik podłączyłbym go w ten sposób przewodami a rozgałęźnik schował za ta klapką i w każdej chwili mógłbyś podłączyć sobie CB czy coś innego
Sympatyk forum :-)
-
- klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v 77KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kostki mają po 3 wyjścia więc pod kierownicą nadal mogę rozgałęźnik (z uciętą wtyczką) włączyć bo mam po jednym wyjściu wolnym na każdej kostce
W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu
W przypadku nawigacji wolałem jednak podłączyć bezpośrednio bo i tak miałem drugi zasilacz od starej nawigacji więc jeden mogłem bez stresu przerobić i mam pewność że nic się nie wysunie.
Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla na zegarach, a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB czy inny wynalazek to z rozbudową zasilania nie ma problemu
Odrzucam Waszą rzeczywistość i tworzę sobie własną
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Walające się kabelki to to co mnie najbardziej irytuje, dlatego bardzo podoba mi się Twój pomysł.Generalnie właśnie taki był plan aby zwolnić gniazdo i pozbyć się serpentynki z kabla
Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.Q pisze:a jak przyjdzie mi do głowy kiedyś CB
Najlepszym wyjściem dla CB jest podłączenie bezpośrednio do akumulatora.
- cichy
- klubowicz
- Posty: 3701
- Rejestracja: 12 sie 2010, 23:49
- Przebieg: 217000
- Silnik: 2.0 110KM HDi
- Lokalizacja: LBN
- Podziękował: 105 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic, pod gniazdo zapalniczki jest taki minus że wtyczka się potrafi wysunąć i żeby tego nie było trzeba by było dopasować wtyczkę Q pomysł fajnyTomek pisze:Akurat CB to lepiej nie podłączać wspólnie do reszty urządzeń, bo mogą pojawić się dodatkowe zakłócenia.
Sympatyk forum :-)
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Różnie to bywa, czasami jest dobrze, czasami są dodatkowe zakłócenia.pawe1_c pisze:niekoniecznie Tomek, mam CB, navi podłączone pod jedno gniazdo zapalniczki i jest dobrze nie ma zakłóceń, nawet jak szyby otwieram czy zamykam nie słychać nic
Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.
Podstawą dla mnie są połączenia lutowane, oraz dokładne zabezpieczenie kabelków.
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora i tak były zakłóceniaTomek pisze:Ja obecnie po moich walkach z zakłóceniami w MultiJecie (a strasznie to wredne auto było odnośnie zakłóceń ) wolę dmuchać na zimne, i zawsze staram się podłączać wszystko zgodnie ze sztuką.
W lince CB mam podłączone przez serwis pod bezpieczniki i wszystko jest ok. Usługę serwis zrobił gratis
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
-
- klubowicz
- Posty: 339
- Rejestracja: 11 gru 2009, 10:51
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Małopolska
- Podziękował: 6 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
rafcio082 sprawdzałeś jak są podłączone przewody,chodzi mi o to jak są podłączone do istniejącej już instalacji lutowane czy jakoś inaczej?.Pytam bo swego czasu jak używałem niuńka/Uno/to też dałem auto do ASO w celu podłączenia radia,niestety nie było w mojej wersji instalacji fabrycznej natomiast przy odbiorze nie przyszło mi nawet do głowy aby sprawdzić podłączenie,zapłaciłem i wyjazd,fakt faktem że radio grało ale jak zobaczyłem sposób w jaki podłączono przewody to o pomstę do nieba tylko wołać!!!.Gruby czerwony kabel pod bezpiecznikami przebity i na skrętkę opleciony plusowy od radia,minus do pierwszej lepszej śruby obwinięty ale już nakrętki czy podkładki nie dali do przykręcenia,normalnie żal dupę ściska.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
W moim przypadku, oprócz podłączenia do aku, bardzo dużo dało wywalenie magnesu i zamontowanie anteny na stałe w dziurce w dachu.rafcio082 pisze:Też miałem multijeta ale tam nie dawało to nic że podłączyłem CB bezpośrednio do akumulatora i tak były zakłócenia
Pierdy bardzo zmalały, choć nie znikły całkowicie, ale generalnie dało się już przeżyć.
Taki urok MultiJeta
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy