Rdza na masce

Awatar użytkownika
Andi
klubowicz
klubowicz
Posty: 32
Rejestracja: 20 sty 2010, 12:31
Przebieg: 101000
Silnik: 1.3 mjet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

Post autor: Andi »

Taka rdza ,to pikuś. A u mnie to pierwszy fiat, który w tak superowym stanie przetrwał przez trzy i pół roku. No i zero rdzy. I tak patrzę po katalogach i jeszcze lepszego dla mnie auta nie sprzedają. A naklaskałem 50 tys. km. żaden wynik , ale mimo wszystko się cieszę.
Historia od 88 r.:126 p,125p,Cinquecento,Punto I,Marea,Punto II D,Punto II JTD,Linea Mjt Emotion
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może Turki oprócz smaru także zapomnieli o cynkowaniu blach
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

chyba bym się nie zdziwił jak by jednak zapomnieli o cynkowaniu, u nich gorąco nie maja głowy do pierdół.
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Dodam że dach nie jest ocynkowany na 100%
Zeszłej zimy ktoś bardzo brzydko potraktował moją linkę stojącą na parkingu i zaraz nad tylną szybą miałem dwa wgniecenia tak że lakier odszedł.
W Polsce dachu nie mieli i zanim sprowadzili to 2 miesiące im zajęło - w międzyczasie odkryte miejsca (bez lakieru) pordzewiały.

Co ciekawe jak wymienili dach to od razu z przednią i tylną szybą
Ostatnio zmieniony 09 gru 2010, 13:37 przez Q, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
M
klubowicz
klubowicz
Posty: 1016
Rejestracja: 07 gru 2009, 20:51
Przebieg: 40500
Silnik: 1,3 MultiJet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy
Kontakt:

Post autor: M »

bali się o klej do szyb trudno się dziwić
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Q pisze:Dodam że dach nie jest ocynkowany na 100%
Ocynkowana jest całość. Auta są zanurzane całkowicie w antykorozyjnych preparatach. Widzieliśmy z Jery'm w Tychach jak to robią a w Turcji jest identyczna technologia produkcji.

[ Dodano: |9 Gru 2010|, o 20:00 ]
Q, miałeś dach wymieniany?
Q
klubowicz
klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 30 lis 2010, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8v 77KM
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Stolica podziemnych pomarańczy
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Post autor: Q »

Tak
Te wgięcia były paskudne (jak by ktoś dwa razy w dach czymś walnął) i szybko zaczęły rdzewieć - chyba, że te preparaty razem z lakierem odeszły, albo nie są do końca antykorozyjne.
Poszło z AC - wymieniony cały dach + szyby przód tył.
molwal
Nowy
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2010, 6:48
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: Puławy

Post autor: molwal »

według technologi Audatex przy wymianie dachu należy wymienić szyby. Podobnie jest przy wymianie tylnego błotnika technologia przewiduje wymianę szyby tylnej.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

Q, ciekawe czy z czasem ta wymiana dachu nie wyjdzie (np. rdza, odpadanie lakieru itd). To dość duża ingerencja w auto->ważne, że dobrze to zrobili.
Awatar użytkownika
emmer
klubowicz
klubowicz
Posty: 6032
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 32000
Silnik: 1.5
Rocznik: 2017
Lokalizacja: Białobrzegi
Podziękował: 41 razy
Otrzymał podziękowań: 120 razy

Post autor: emmer »

wcale mnie to nie dziwi. przeciez tez miałem napawiany dach z powodu korozji.
Awatar użytkownika
sebastianc78
klubowicz
klubowicz
Posty: 500
Rejestracja: 04 sty 2010, 11:52
Przebieg: 47800
Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: sebastianc78 »

duskap pisze:
Q pisze:Dodam że dach nie jest ocynkowany na 100%
Ocynkowana jest całość. Auta są zanurzane całkowicie w antykorozyjnych preparatach. Widzieliśmy z Jery'm w Tychach jak to robią a w Turcji jest identyczna technologia produkcji.

[ Dodano: |9 Gru 2010|, o 20:00 ]
Q, miałeś dach wymieniany?
Może Turcy zapomnieli wypełnić kadź tymi preparatami :idea i zanurzali w pustą kadź :ryczy
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

sebastianc78 pisze:Może Turcy zapomnieli wypełnić kadź tymi preparatami :idea i zanurzali w pustą kadź :ryczy
To jest to! Blacha zabezpieczona antykorozyjnie poprzez galwanizacje powietrzem :zlośnik
ODPOWIEDZ