Wspomaganie kierownicy w T-Jet

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

marcio pisze:Tomek, sęk w tym, ze podczas postoju, na wolnych obrotach, przy szybszym obrocie kiery, serwo też nie wyrabia :oj .
W takim razie niech się ASO wypowie, bo my to możemy z fusów powróżyć :zlośnik
Dodam że u mnie nic takiego jak opisałeś nie występuje.
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

u mnie też wspomaganie pracuje równomiernie i takiego zjawiska nie zaobserwowałem :pomysli
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

marcio pisze:Tomek, sęk w tym, ze podczas postoju, na wolnych obrotach, przy szybszym obrocie kiery, serwo też nie wyrabia :oj .
U mnie na postoju zacięcia nie ma. Tylko jak się toczę i skręcę nagle w prawo i w lewo na obrotach bliskich zgaśnięcia silnika (obroty spadają wtedy ciut niżej niż bieg jałowy). W aucie ojca jest tak samo, w Jazzie u ciotki również. A wykryłem to u siebie gdy siostrę uczyłem jeździć na placu manewrowym. :lacha Z tym, że mnie to nie przeszkadza i sądzę, że wiele osób by w ogóle na to nie zwróciło uwagi.

Płynu we wspomaganiu nie masz za mało? Jeśli nie i objaw u Ciebie nie jest tym samym o czym ja piszę to niestety usterka :smutny

PS>Panda i G.Punto mają wspomaganie elektryczne. Nie elektrohydrauliczne. Przycisk city zwiększa tylko siłę wspomagania.
marcio
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:42
Przebieg: 199000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz

Post autor: marcio »

No i po wizycie w ASO. Szybka piłka - wymiana pompy wspomagania. Czekamy, jak przyjdzie, bo w magazynie brak :zdiwiony. Przy okazji wymieniony olej i filtr: 40 zł za usługę :P.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Post autor: Tomek »

marcio, no i sprawa się wyjaśniła :)
Ale jesteś chyba pierwszą osobą u której wystąpiła awaria pompy wspomagania.
O ile się nie mylę :zlośnik
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

marcio pisze:No i po wizycie w ASO. Szybka piłka - wymiana pompy wspomagania. Czekamy, jak przyjdzie, bo w magazynie brak :zdiwiony. Przy okazji wymieniony olej i filtr: 40 zł za usługę :P.
Daj znać czy po wymianie będzie już ok :)
Sąsiadowi w 1,6 wyciekał płyn ze wspomagania i wymienili mu albo pompę albo przekładnie kierowniczą (pamięć zawodzi...).
piotr1
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 13 wrz 2010, 22:07
Przebieg: 0
Rocznik: 0
Lokalizacja: kędzierzyn-Koźle

Post autor: piotr1 »

Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Linei od około miesiąca
Przejechasłem 2000 km jestem na razie zadowolomy
zobaczymy co będzie dalej poprzednio jeżdziłem fiatem Sieną 1,6 przejechałem ponad 300tys km myślę że tym razem tezdobrze trafiłem.
napiszczie coś bliżej o spotkaniu na torze FAp jeśli będę mógł to z częcą się pojawię
pozdrowienia

Piotr 1
Awatar użytkownika
jay_21
klubowicz
klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:11
Przebieg: 67000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Knurów
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: jay_21 »

piotr1, witamy :) Odnośnie spotkania na torze Fiata to mamy stworzony odpowiedni wątek TUTAJ . Oczywiście każdy będzie mile widziany na spotkaniu. Zyczymy miłej lektury forum i bezawaryjnego auta :)
Linea 1.4 T-Jet Red Flamenco Dynamic
Awatar użytkownika
patefoniq
klubowicz
klubowicz
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2010, 8:43
Przebieg: 38000
Silnik: 1,4 T-Jet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: patefoniq »

Ciekawe to co piszecie, bo ja mam to samo, ale jakoś się do tego przyzwyczaiłem. Rzadko to się zdarza, ale właśnie przy bardzo szybkim skręceniu.
pozdrawiam
Piotr Paszkowski aka patefoniQ FIAT -> "Fix It Again Tomorrow"

¯\(°_o)/¯
marcio
Nowy
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 11:42
Przebieg: 199000
Silnik: 1.4 T-Jet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 1 raz

Post autor: marcio »

Czy podczas normalnego kręcenia słyszysz buczenie w układzie wspomagania?. Stoisz na parkingu, kręcisz kołem i ... buczy moja piękna :zlośnik . To nie jest szuranie kół o asfalt. I nie chodzi tu o skrajne położenia kierownicy, gdzie w pompie otwierają się dodatkowe zawory. Obserwuję teraz wszystko, co dotyczy wspomagania i okolic. Zauważyłem, że po stosunkowo krótkiej jeździe po mieście, przewody wspomagania są gorące. Można je dotknąć, ale miłe to nie jest.
duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1818
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 113000
Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 27 razy

Post autor: duskap »

marcio pisze:Czy podczas normalnego kręcenia słyszysz buczenie w układzie wspomagania?. Stoisz na parkingu, kręcisz kołem i ... buczy moja piękna :zlośnik . To nie jest szuranie kół o asfalt. I nie chodzi tu o skrajne położenia kierownicy, gdzie w pompie otwierają się dodatkowe zawory. Obserwuję teraz wszystko, co dotyczy wspomagania i okolic. Zauważyłem, że po stosunkowo krótkiej jeździe po mieście, przewody wspomagania są gorące. Można je dotknąć, ale miłe to nie jest.
Słyszę b.ciche buczenie wspomagania przy skręcaniu gdy stoi. Przewody po chwili robią się ciepłe (normalka). Tak przynajmniej jest w moim kochanym T-Jecie :)
Awatar użytkownika
Szulcik74
klubowicz
klubowicz
Posty: 385
Rejestracja: 16 paź 2011, 21:57
Przebieg: 100000
Silnik: 1.4 16V 120KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: ŁÓdź
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 24 razy

Post autor: Szulcik74 »

Ja również słyszę ciche buczenie podczas kręcenia na parkingu czasem słychać trochę głośniej ale tylko jak jest nierozgrzany silnik. Nie zaobserwowałem natomiast skoku obrotów silnika ani nierównej pracy wspomagania.
ODPOWIEDZ