Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Od paru tygodni powyżej 80kmh słychać tarcie , piszczenie z prawej strony tak jakby klocek o tarczę. Przy wrzuceniu na luz nadal to samo, czyli odpada napęd czy alternator. Przy naciśnięciu hamulca też nie przestaje, więc to nie klocki. Przy ruchach kierownicy lewo prawo nadal jest ten dźwięk więc nie łożysko. Brak pomysłów. Miał ktoś podobnie ?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Jeśli słychać to tylko pow pewnej prędkości , to chyba sprawdził bym w jakim stanie są nadkola ... Być może spękane i podwija się , trze o koło ....
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
A mozę to jednak łożysko..... U mnie przy wolnej jeździe piskało coś z lewej strony, przy wolnej jeździe i wybojach np podczas przejeżdżania przez leżącego milicjanta... Sprawdzane na szarpakach u kilku magików, sam wszystko przejrzałem i nic..... Jak popadało piszczenie ustawało, zrobiło się sucho wracało.... W końcu zdechło łożysko zaczęło huczeć, po wymiaie na nowe pisk zniknął jak ręką odjął.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Ale to z przodu słyszysz? Bo jeśli tak to bardziej pomysł Zibi , coś jest dociskane przez pęd powietrza do ruchomego elementu, jeśli tył to raczej ruchy kierownicą nic nie pokażą - może być łożysko. A jeszcze jedno , zobacz czy nie zgnił uchwyt grubego węża chłodnicy z lewej strony. U mnie to strasznie popiskiwało na nierównościach ale nie miało związku z prędkością
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Wydaje mi się, że to coś z powietrzem, jak otworze okno powyżej 80kmh słychać jak coś swiusta przy lusterku ?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Czy masz założone owiewki nad szybami ?
One czasem dają taki efekt ....
One czasem dają taki efekt ....
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
alternator
Witam
przeszukuje różne tematy i nie mogę znaleźć.
Ciałem wymienić alternator 1.3 MJ.
Widzę, że z dostępem do niego nie jest łatwo. Wymieniał ktoś alternator w 1.3 MJ ?
Będę wdzięczny za podpowiedz. Chciałem go wyjąć sam, a w garażu nie mam kanału ani podnośnika.
Łatwiej dobrać się do niego z góry czy od dołu ?
przeszukuje różne tematy i nie mogę znaleźć.
Ciałem wymienić alternator 1.3 MJ.
Widzę, że z dostępem do niego nie jest łatwo. Wymieniał ktoś alternator w 1.3 MJ ?
Będę wdzięczny za podpowiedz. Chciałem go wyjąć sam, a w garażu nie mam kanału ani podnośnika.
Łatwiej dobrać się do niego z góry czy od dołu ?
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy
Re: alternator
jarop pisze: ↑13 mar 2024, 21:49 Witam
przeszukuje różne tematy i nie mogę znaleźć.
Ciałem wymienić alternator 1.3 MJ.
Widzę, że z dostępem do niego nie jest łatwo. Wymieniał ktoś alternator w 1.3 MJ ?
Będę wdzięczny za podpowiedz. Chciałem go wyjąć sam, a w garażu nie mam kanału ani podnośnika.
Łatwiej dobrać się do niego z góry czy od dołu ?
Odpowiedz nie w temacie...... wystarczy poszukać w szukajcie odpowiedniego tematu i dopisać sie, temat wielokrotnie poruszany na forum...Pozdrawiam.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: alternator
No, nie jest to takie proste. Temat wymiany alternatora w 1.3 mj najprawdopodobniej nigdy nie był poruszany. Przynajmniej ja nie pamiętam. Może jest ktoś kto to robił a nie podzielił się wiedzą na forum?Motorek4612 pisze: ↑13 mar 2024, 22:10 Odpowiedź nie w temacie...... wystarczy poszukać w szukajcie odpowiedniego tematu i dopisać sie, temat wielokrotnie poruszany na forum...Pozdrawiam.
Jarop a co się dzieje, że chcesz wymieniać. Mam 100 tys. więcej i wymienione było tylko sprzęgiełko.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Witam
Jakiś czas temu pisałem o metalicznym dźwięku z silnika. Główne podejrzenie padło na łańcuszek rozrządu.
Wczoraj zająłem pasek od wspomagania i uruchomiłem silnik - nic się nie zmieniło.
Zdjąłem drugi piasek od alternatora pompy wody i klimatyzacji - no i jakby ciszej.
Pompę wody wymieniałem niedawno przejechałem na niej może 2 tyś km więc ją wykluczam.
Kompresor klimatyzacji jest niżej a dzięki metaliczny słyszę wyżej silnika.
Drogą redukcji wychodzi na alternator.
Metaliczny dźwięk słychać przy rozgrzanym silniku. Jak odpalam silnik to jest cicho.
Jakiś czas temu pisałem o metalicznym dźwięku z silnika. Główne podejrzenie padło na łańcuszek rozrządu.
Wczoraj zająłem pasek od wspomagania i uruchomiłem silnik - nic się nie zmieniło.
Zdjąłem drugi piasek od alternatora pompy wody i klimatyzacji - no i jakby ciszej.
Pompę wody wymieniałem niedawno przejechałem na niej może 2 tyś km więc ją wykluczam.
Kompresor klimatyzacji jest niżej a dzięki metaliczny słyszę wyżej silnika.
Drogą redukcji wychodzi na alternator.
Metaliczny dźwięk słychać przy rozgrzanym silniku. Jak odpalam silnik to jest cicho.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh
Oprócz alternatora, po drodze masz jeszcze jeden punkt. Kółko napinacza. Szkoda tylko, że nie piszczy na postoju gdyż można to sprawdzić w prosty sposób. Polać (popsikac) czymkolwiek np. WD, płyn do spryskiwaczy, woda itp. Jeżeli to jest łożysko kółka napinacza natychmiast ucichnie. Postaraj się nie lać na pasek. Bo to również może być powód.
smak56
* * * *
* * * *