Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Informacje ogólne
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: Szczypior »

Od paru tygodni powyżej 80kmh słychać tarcie , piszczenie z prawej strony tak jakby klocek o tarczę. Przy wrzuceniu na luz nadal to samo, czyli odpada napęd czy alternator. Przy naciśnięciu hamulca też nie przestaje, więc to nie klocki. Przy ruchach kierownicy lewo prawo nadal jest ten dźwięk więc nie łożysko. Brak pomysłów. Miał ktoś podobnie ?
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: mario1990 »

Moze oslona tarczy
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: zibi186 »

Jeśli słychać to tylko pow pewnej prędkości , to chyba sprawdził bym w jakim stanie są nadkola ... Być może spękane i podwija się , trze o koło .... 🤔
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 221
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: Motorek4612 »

A mozę to jednak łożysko..... U mnie przy wolnej jeździe piskało coś z lewej strony, przy wolnej jeździe i wybojach np podczas przejeżdżania przez leżącego milicjanta... Sprawdzane na szarpakach u kilku magików, sam wszystko przejrzałem i nic..... Jak popadało piszczenie ustawało, zrobiło się sucho wracało.... W końcu zdechło łożysko zaczęło huczeć, po wymiaie na nowe pisk zniknął jak ręką odjął.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 307 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: leszek1234 »

Szczypior pisze: 09 gru 2023, 18:53 Przy ruchach kierownicy lewo prawo nadal jest ten dźwięk więc nie łożysko.
Ale to z przodu słyszysz? Bo jeśli tak to bardziej pomysł Zibi , coś jest dociskane przez pęd powietrza do ruchomego elementu, jeśli tył to raczej ruchy kierownicą nic nie pokażą - może być łożysko. A jeszcze jedno , zobacz czy nie zgnił uchwyt grubego węża chłodnicy z lewej strony. U mnie to strasznie popiskiwało na nierównościach ale nie miało związku z prędkością :pomysli
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: Szczypior »

Wydaje mi się, że to coś z powietrzem, jak otworze okno powyżej 80kmh słychać jak coś swiusta przy lusterku ?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: zibi186 »

Czy masz założone owiewki nad szybami ? 🤔
One czasem dają taki efekt ....
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

alternator

Post autor: jarop »

Witam
przeszukuje różne tematy i nie mogę znaleźć.
Ciałem wymienić alternator 1.3 MJ.
Widzę, że z dostępem do niego nie jest łatwo. Wymieniał ktoś alternator w 1.3 MJ ?
Będę wdzięczny za podpowiedz. Chciałem go wyjąć sam, a w garażu nie mam kanału ani podnośnika.
Łatwiej dobrać się do niego z góry czy od dołu ?
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 221
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 34 razy

Re: alternator

Post autor: Motorek4612 »

jarop pisze: 13 mar 2024, 21:49 Witam
przeszukuje różne tematy i nie mogę znaleźć.
Ciałem wymienić alternator 1.3 MJ.
Widzę, że z dostępem do niego nie jest łatwo. Wymieniał ktoś alternator w 1.3 MJ ?
Będę wdzięczny za podpowiedz. Chciałem go wyjąć sam, a w garażu nie mam kanału ani podnośnika.
Łatwiej dobrać się do niego z góry czy od dołu ?

Odpowiedz nie w temacie...... wystarczy poszukać w szukajcie odpowiedniego tematu i dopisać sie, temat wielokrotnie poruszany na forum...Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5145
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: alternator

Post autor: smak56 »

Motorek4612 pisze: 13 mar 2024, 22:10 Odpowiedź nie w temacie...... wystarczy poszukać w szukajcie odpowiedniego tematu i dopisać sie, temat wielokrotnie poruszany na forum...Pozdrawiam.
No, nie jest to takie proste. Temat wymiany alternatora w 1.3 mj najprawdopodobniej nigdy nie był poruszany. Przynajmniej ja nie pamiętam. Może jest ktoś kto to robił a nie podzielił się wiedzą na forum?
Jarop a co się dzieje, że chcesz wymieniać. Mam 100 tys. więcej i wymienione było tylko sprzęgiełko.
smak56
* * * *
Obrazek
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: jarop »

Witam
Jakiś czas temu pisałem o metalicznym dźwięku z silnika. Główne podejrzenie padło na łańcuszek rozrządu.
Wczoraj zająłem pasek od wspomagania i uruchomiłem silnik - nic się nie zmieniło.
Zdjąłem drugi piasek od alternatora pompy wody i klimatyzacji - no i jakby ciszej.
Pompę wody wymieniałem niedawno przejechałem na niej może 2 tyś km więc ją wykluczam.
Kompresor klimatyzacji jest niżej a dzięki metaliczny słyszę wyżej silnika.
Drogą redukcji wychodzi na alternator.
Metaliczny dźwięk słychać przy rozgrzanym silniku. Jak odpalam silnik to jest cicho.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5145
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 396 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: smak56 »

Oprócz alternatora, po drodze masz jeszcze jeden punkt. Kółko napinacza. Szkoda tylko, że nie piszczy na postoju gdyż można to sprawdzić w prosty sposób. Polać (popsikac) czymkolwiek np. WD, płyn do spryskiwaczy, woda itp. Jeżeli to jest łożysko kółka napinacza natychmiast ucichnie. Postaraj się nie lać na pasek. Bo to również może być powód.
smak56
* * * *
Obrazek
jarop
klubowicz
klubowicz
Posty: 85
Rejestracja: 24 wrz 2013, 10:37
Przebieg: 172000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Re: Świst, tarcie, piszczenie powyżej 80kmh

Post autor: jarop »

Rolkę napinacza też wymieniałem razem z pompą wody
ODPOWIEDZ