[ M ] Podłączenie tempomatu
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Jestem po montażu i próbach drogowych. Zrobiłem podłączenie uwzględniając poprawkę z podłączeniem + do przewodu żółtego. Wszystko OK ale reakcja na przycisk RES jest bardzo ospała, autko bardzo powoli dochodzi do poprzedniej prędkości, ledwie angażuje turbinę, nie czuć przyspieszania. Takie "ekoprzyspieszanie";) Mając porównanie z pierwszego auta, tam przyspieszanie jest jakby dać pedał gazu w podłogę, wciska w fotel, a pod górę wręcz słychać męczony silnik a turbina zamykała wykres. Dodam, że przy podłączaniu pinów pomyliłem się w liczeniu i podłączyłem zielony przewód pod pin62 a nie 61 . Było tam stale napięcie 12V. Niedziałający RES skłonił mnie do użycia miernika i ponownego przeliczenia nr pinów. Może jakieś mapy się rozjechały i potrzeba czasu? Mam nadzieję, że nic nie skopałem trwale.
Z ostatniej chwili:) - po przejechaniu po autostradzie ok.30 km stwierdzam, że wszystko jest OK, auto już żwawo podrywa się po naciśnięciu RES, pozostałe funkcje działają jak należy. Jeszcze raz wielki szacun dla Prezesa Maćka za rozpracowanie tempomatu Kurcze, to jest inna jazda
Z ostatniej chwili:) - po przejechaniu po autostradzie ok.30 km stwierdzam, że wszystko jest OK, auto już żwawo podrywa się po naciśnięciu RES, pozostałe funkcje działają jak należy. Jeszcze raz wielki szacun dla Prezesa Maćka za rozpracowanie tempomatu Kurcze, to jest inna jazda
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Sorki, jestem na wakacjach, dopiero co zauważyłem posta, ale cieszę się, że ogarnąłeś temat Dziwię się, że dopiero teraz się za to zabrałeś
Serdeczne pozdro z gorącego Egiptu
Serdeczne pozdro z gorącego Egiptu
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
No to udanych wakacji Ten tempomat to w Linei, które zostało nabyte kilka miesięcy temu. Ale mając części i z odświeżoną wiedzą to rozochociłem się i wkrótce zrobię jeszcze tempomat w Bravo t-jet (w rodzinie) bo tam robota jest identyczna;)
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 15 paź 2023, 21:38
- Przebieg: 248000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Przymierzam się do montażu tempomatu u siebie, ale niestety nie wiem, jakie manetki pasują plug and play do auta, w temacie przewija się od Alfy 147, ale z jakichś innych modeli Fiat/Alfa podejdzie? Niestety na rynku używanym dostępność jest mizerna
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Nie wiem co rozumiesz przez "Plug and Play", ale jeśli chodzi Ci, że kupisz manetkę, podłączysz i działa, to niestety muszę Cię zmartwić - nawet jakbyś dorwał oryginalny zestaw do Linei, to nie zadziała "od strzała" - musisz uzupełnić brakującą instalację, która opisana jest w pierwszym poście.
Odnośnie możliwości zastosowania od innych modeli, no to na pewno Alfra Romeo 147, Fiat Bravo, Fiat Stilo. Tak na prawdę podpasuje wszystko, co ma "stykową" manetkę, to znaczy taką, gdzie każda funkcja realizowana jest osobnym przewodem. Szybkie wyszukanie w Allegro i proszę
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-14 ... 3214215216
https://allegro.pl/oferta/przelacznik-z ... 9503877633
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-14 ... 2079369963
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
- Przebieg: 166000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
A montował ktoś przełącznik zespolony z oryginalnym tempomatem i udało mu się go podłączyć?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Myślę, że znając z postu cały proces , a posiadając oryginał pozostaje Ci chyba tylko wyizolowanie konkretnych przewodów i podlączenie ich wg schematów . Na rodzimym rynku Linea nie występowała z tempomatem , więc oryginalne manetki też były poza zasięgiem. Pomijając fakt , że kupienie samej manetki np z alfy było poprostu tańszą opcją. Ale nie jestem specjalistą w temacie i mówię to z własnego przekonania . Jeśli jestem w błędzie , zapewne zaraz ktoś mnie poprawi Pozdrawiamlukaszm1990 pisze: ↑06 lut 2024, 13:43 A montował ktoś przełącznik zespolony z oryginalnym tempomatem i udało mu się go podłączyć?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Na rodzimym rynku chyba jednak był dostępny tempomat, ale jako opcja w konfiguratorze i chyba nie do "wyklikania" dla wszystkich wersji silnikowych - nie jestem przekonany czy był on dostępny dla wersji 1.4 8v, no ale jak się okazało - technicznie jest to możliwe W każdym razie, ponieważ Fiat kazał sobie za tą "opcję" dopłacać i to zapewne całkiem niemałe siano, to Polak, jak to Polak - nie wybierał tej "opcji", bo i po co przepłacać Więc niestety Linei z tempomatem na rynku było jak na lekarstwo, to i tak specyficznych części używanych również jest brak. Można by zainwestować w nówkę sztukę z ASO, jest tylko jedno tyci "ale" - cena powala Dlatego decyzja padła na zaadoptowanie czegoś, co się dało i padło na manetkę od Alfy Oczywiście oryginał przełącznik zespolony do Linei z dźwignią tempomatu da się podłączyć, trzeba tylko zmienić wtyczkę podłączeniową, bo ta w wersji z tempomatem jest ciut większa - ma kilka połączeń więcej, co i logiczne No i oczywiście trzeba odtworzyć wszystkie opisane w manualu połączenia i wpiąć je w odpowiednie miejsca w zmienionej wtyczce
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 10 gru 2015, 20:55
- Przebieg: 166000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
U mnie sytuacja zmusza mnie do wymiany przełącznika zespolonego i tutaj rozstrzał cenowy jest od 400/580 za przełącznik bez tempomatu i 650 z tempomatem i stąd wynikają moje rozterki
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Podłączenie tempomatu
Szukaj czegokolwiek związanego z wiązką silnika z Grande Punto, Panda i podobnych Tutaj masz idealnego "dawcę narządów" -> https://allegro.pl/oferta/fiat-grande-p ... 5010981683
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Motorek4612
- klubowicz
- Posty: 226
- Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 t-jet
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 35 razy