Błędy P0300 P0302 P0303
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
Może być tak, że rozjechały Ci się mapy benzyny i gazowe Temat nie raz poruszany na forum Nic Ci nie da, jak teraz przełączysz się na stałe z gazu na benzynę, sterownik nadal będzie źle podawał paliwo Spróbuj najpierw "zresetować" komputer do ustawień fabrycznych, czyli nic innego, jak odłącz minusową klemę od akumulatora na takie pół godziny Następnie podłącz z powrotem akumulator, przełącz instalację gazową na pracę tylko na benzynie i zobacz jak się auto zachowuje. Jeśli będzie OK, to ewidentnie do regulacji będzie instalacja gazowa. Jeśli dalej będą cyrki, to będziemy szukać dalej A tak swoją drogą: spoko, że wymieniłeś przewody WN, ale z producentem niestety nie trafiłeś BOSCH robi strasznie ch..owe te kable W tym przypadku najlepiej jest albo wysupłać na oryginał, albo ratować się NGK - pozostałe to niestety syf
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lis 2017, 16:44
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
Próbowałem już sposobu ze zdjęciem klemy z akumulatora. Na wszelki wypadek zdjąłem ją na całą noc, jednak żadnej poprawy. Gazownik mówił mi o rozjechanych mapach i ja sam to widziałem na komputerze. Dawka paliwa nie wzrastała liniowo. Przebieg wygląda mniej więcej tak, że wykres idzie prosto, później dawka paliwa drastycznie spada, a pod koniec przebiegu znowu rośnie (nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć). Tłumaczył on to walniętym czujnikiem podciśnienia.
Nie wiedziałem, co do Boscha, a sprzedawca w sklepie w dodatku mi je polecił...
Niestety sam nie jestem w stanie sprawdzić, czy mam dobrze ustawiony rozrząd. Wymieniony był około 20 tys km temu, ale wszystko było dobrze. Pogorszenie nastąpiło około 2 tys km temu i teraz w sumie auto nie nadaje się do jazdy.
Nie wiedziałem, co do Boscha, a sprzedawca w sklepie w dodatku mi je polecił...
Niestety sam nie jestem w stanie sprawdzić, czy mam dobrze ustawiony rozrząd. Wymieniony był około 20 tys km temu, ale wszystko było dobrze. Pogorszenie nastąpiło około 2 tys km temu i teraz w sumie auto nie nadaje się do jazdy.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
Może być tak, że niestety, ale doszło do przestawienia rozrządu Gdzie robiłeś wymianę ? Robiona była na blokadach czy na "znaczniki" ? Mamy dość specyficzną jednostkę napędową zawierającą tzw wariator i wymianę paska rozrządu według zaleceń producenta powinno się wykonywać na blokadach. Teraz, jeśli coś się przestawiło, to teoretycznie nie trzeba zrzucać całego paska tylko wystarczyłoby za pomocą blokad wykonać jego ponownej regulacji a po wszystkim wykonać procedurę ponownej adaptacji koła fonicznego. Jeśli natomiast okazałoby się, że rozrząd jest poprawnie założony, to pozostają chyba tylko świece i cewka zapłonowa Kiedy wymieniałeś świece ? Może to któraś z nich niedomaga ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lis 2017, 16:44
- Przebieg: 180000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 2 razy
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
Rozrząd wymieniał mi mechanik, który robi mi samochody od kilku lat. Nie wiem, czy robił to na blokadzie. Przy okazji miałem wtedy też ustawione zawory.
Świece wymieniłem sam około tysiąca kilometrów temu. Później oddałem auto do mechanika w innej sprawie, tzn wymiana przegubu wewnętrznego, bo miałem bicie na całej karoserii podczas jazdy. Wymienił mi wtedy dwa przeguby wewnętrzne, olej w skrzyni biegów i uszczelniacze. Już wtedy miałem błędy wypadającego zapłonu. Mechanik zaczął od sprawdzenia świec, okazało się, że za mocno je dokręciłem i pękła porcelana. On mi wtedy założył nowe NGK. Także świece mają maksymalnie 500 km. Wtedy chwilowo ustał błąd z wypadaniem zapłonu. Jedynie cewka nie była ruszana.
***EDIT***
Już jakiś czas temu autko śmiga jak nowe. Przyczyną były (nie wiem, czy dobrze piszę) regulatory zaworów.
Świece wymieniłem sam około tysiąca kilometrów temu. Później oddałem auto do mechanika w innej sprawie, tzn wymiana przegubu wewnętrznego, bo miałem bicie na całej karoserii podczas jazdy. Wymienił mi wtedy dwa przeguby wewnętrzne, olej w skrzyni biegów i uszczelniacze. Już wtedy miałem błędy wypadającego zapłonu. Mechanik zaczął od sprawdzenia świec, okazało się, że za mocno je dokręciłem i pękła porcelana. On mi wtedy założył nowe NGK. Także świece mają maksymalnie 500 km. Wtedy chwilowo ustał błąd z wypadaniem zapłonu. Jedynie cewka nie była ruszana.
***EDIT***
Już jakiś czas temu autko śmiga jak nowe. Przyczyną były (nie wiem, czy dobrze piszę) regulatory zaworów.
-
- Nowy
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 maja 2023, 17:15
- Przebieg: 74000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
Witam koledzy mam prośbę czy ktoś z Warszawy lub strony marek mógł by mi pomóc w przeprowadzeniu kalibracji koła fonicznego?
- sta1416
- klubowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 18 sty 2021, 7:50
- Przebieg: 191
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Błędy P0300 P0302 P0303
U mnie podobnie. Mam ten sam silnik w Doblo. Walczę z błędami wypadania zapłonu na 2 i 3 cylindrze. Wymiana rozrządu przez poprzedniego mechanika bez blokad, jednak błąd wypadał już wcześniej. Wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, teraz jeszcze muszę zrobić adaptacje. Jeśli nie to oddam na rozrząd do ASO i zobaczę co będzie.
Update. Do wymiany koło pasowe:
Update. Do wymiany koło pasowe:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.