Fiacior:)

Nasze Linki
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Nie nie działają żadne kierunki lewe prawe tylne i przednie. Awaryjnych nie ma. Za to na desce rozdzielczej wszytko działa jak należy.... Czy włączysz czy kierunek czy awaryjne sygnalizacja i przekaźnik działają. Po jakimś czasie wszytko wraca do normy..... Kufa...



Czekaj . Smak podałeś mi kierunek. Prawa tylna lampa jest nieszczelna i w środku jest wilgoć. Wyciągałem ją by sprawdzić skąd tam woda. Nic nie znalazłem. Wysuszylem ja i złożyłem . Ale kropelki wody znowu się pojawiają. Może tu być wina znikających kierunków. Chociaż na pokładowym wyświetlaczu nie ma żadnych komunikatów o usterce oświetlenia.....
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: mwas »

Jak się dokładnie objawia brak kierunkowskazów ? Włączasz kierunek, np w lewo i zero reakcji ? W prawo też ? Czy jednak coś miga ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5148
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 276000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 398 razy
Otrzymał podziękowań: 650 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: smak56 »

Motorek4612 pisze: 02 gru 2023, 19:30 Nie nie działają żadne kierunki lewe prawe tylne i przednie. Awaryjnych nie ma. Za to na desce rozdzielczej wszytko działa jak należy.... Czy włączysz czy kierunek czy awaryjne sygnalizacja i przekaźnik działają. Po jakimś czasie wszytko wraca do normy..... Kufa...
Jeszcze ciekawostka z kierunkami. Jeżeli przepalona jest którekolwiek żarówka ( boczna też), na desce kontrolka szybciej mruga i buzer też daje przyśpieszony sygnał, ale na zewnątrz, wszystkie sprawne żarówki migają prawidłowo (normalnie).
Co do nie/szczelności. Uszczelka najczęściej pod przeciwmgłowym, lub pęknięty (urwany) zaczep kasetki. Mój najnowszy patent to trytytki
a 1 (5).jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
Obrazek
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

mwas pisze: 02 gru 2023, 19:44 Jak się dokładnie objawia brak kierunkowskazów ? Włączasz kierunek, np w lewo i zero reakcji ? W prawo też ? Czy jednak coś miga ?

Wsiadam do auta, uruchamiam silnik, włączam kierunek, na desce wszystko działa prawidłowo , a fizycznie kierunku brak, prawy/lewy/awaryjne - nie ma znaczenia tylko tej funkcji brakuje.... wszystkie inne światła działają....



Odstawiam auto idę do domu, przychodzę za dwie godziny odpalam furaka i wszystko działa jak gdyby nigdy nic....
ciekawostka- przy zamykaniu i otwieraniu auta z pilota kierunki sygnalizują zamkniecie/otwarcie samochodu:) heheheheh
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: mwas »

Motorek4612 pisze: 02 gru 2023, 22:00
mwas pisze: 02 gru 2023, 19:44 Jak się dokładnie objawia brak kierunkowskazów ? Włączasz kierunek, np w lewo i zero reakcji ? W prawo też ? Czy jednak coś miga ?

Wsiadam do auta, uruchamiam silnik, włączam kierunek, na desce wszystko działa prawidłowo , a fizycznie kierunku brak, prawy/lewy/awaryjne - nie ma znaczenia tylko tej funkcji brakuje.... wszystkie inne światła działają....



Odstawiam auto idę do domu, przychodzę za dwie godziny odpalam furaka i wszystko działa jak gdyby nigdy nic....
ciekawostka- przy zamykaniu i otwieraniu auta z pilota kierunki sygnalizują zamkniecie/otwarcie samochodu:) heheheheh
Czekaj, czekaj... chcesz mi powiedzieć, że wrzucasz kierunek (np w lewo), na desce rozdzielczej miga kontrolka, wydobywa się dźwięk kierunkowskazów, ale na zewnątrz auta brak migania świateł ???? :lacha
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

[quote=mwas

Czekaj, czekaj... chcesz mi powiedzieć, że wrzucasz kierunek (np w lewo), na desce rozdzielczej miga kontrolka, wydobywa się dźwięk kierunkowskazów, ale na zewnątrz auta brak migania świateł ???? :lacha
[/quote]


Dokładnie tak właśnie się dzieje....
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6950
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 402 razy
Otrzymał podziękowań: 949 razy
Kontakt:

Re: Fiacior:)

Post autor: mwas »

Sytuacja jest mega dziwna i nadaje się do Adma Klimka do TVN Turbo :lacha
Ale spróbujmy podejść do tematu analizując schemat elektryczny całego układu kierunkowskazów, który przedstawia się następująco:
kierunkowskazy.png
I teraz w kwestii wyjaśnienia, działa to mniej więcej tak:
Zasilanie podawane jest z akumulatora przez bezpiecznik F1 (70A) w module B001 - jest to skrzynka z bezpiecznikami w komorze silnika. Zasilanie jest doprowadzone do centralki B002, która jest połączona bezpośrednio z modułem M001 i jest to ten cały element, który znajduje się w kabinie pod kierownicą - my nazywamy to Bodycomputer. Zasilanie podane jest na złączkę oznaczoną A, natomiast sygnał "po stacyjce" podawany jest na złączkę oznaczoną jako E - tutaj wszystko u Ciebie działa, nie ma się co tutaj wgryzać :ink
Funkcja kierunkowskazów (lewy/prawy) aktywowana jest lewą dźwignią przy kierownicy - na schemacie oznaczone H005. Jest to sterowanie realizowane poprzez rezystancję, więc tutaj są tylko dwa przewody, które do Bodycomputera (M001) wchodzą poprzez złączkę oznaczoną jako A. Poprzez złączkę A podłączone jest również sterowanie świateł awaryjnych, na schemacie oznaczone jako H090. Na schemacie widać jeszcze podłączenie modułu oznaczonego jako E050 - jest to zestaw wskaźników oraz sygnał do głośniczka wydającego dźwięk migających kierunkowskazów :ink I tutaj u Ciebie również wszystko działa, bo z tego co opisujesz, jak wywołasz albo któryś z kierunków, albo światła awaryjne, to w kabinie słychać dźwięk a na zestawie wskaźników mrugają odpowiednie strzałki :ink
Na tym etapie wiemy, że połączenia centralek (bodycomputera) z włącznikami kierunków, awaryjnych oraz z zestawem wskaźników są poprawne i działają. Wiemy również, że centralki poprawnie dostają zasilanie.
To co się dzieje dalej, po włączeniu kierunkowskazów, to podanie zasilania już bezpośrednio na konkretne lampy, i tutaj mamy tak:
F020 - lewy kierunkowskaz (na błotniku)
F021 - prawy kierunkowskaz (na błotniku)
F010 - lewy kierunkowskaz, przednia lampa
F011 - prawy kierunkowskaz, przednia lampa
F030 - lewy kierunkowskaz, tylna lampa
F031 - prawy kierunkowskaz, tylna lampa

Lampy przednie i kierunki boczne podłączone są złączką oznaczoną D, lampy tylne złączką oznaczoną B. I moim skromnym zdaniem u Ciebie coś dzieje się na tym etapie, i teraz tak: weź pod uwagę, że w tym całym układzie nie ma ani jednego bezpiecznika ani przekaźnika - wszystko realizowane jest bezpośrednio z modułu M001. I na moje, trzeba rozważyć 3 możliwości:
- uwalona centralka M001 - chyba jeszcze nie spotkałem się z takim przypadkiem w naszych autach
- problem na stykach w złączkach D i B przy module M001
- potencjalne zwarcie w którejś z lamp lub "po drodze" do lampy
Biorąc pod uwagę, że w tym całym układzie nie ma ani jednego bezpiecznika, to potencjalne zwarcie w instalacji mogłoby spowodować wyłączenie całego układu - wewnątrz modułu M001 musi być to jakoś zabezpieczone i niewykluczone, że gdy w układzie pojawia się zwarcie, to komputer odcina całą funkcjonalność. Jak to sprawdzić ? Wydaje się, że najlepszym sposobem byłoby wywołanie usterki, i wtedy odłączanie każdej lampy po kolei i sprawdzanie, czy nagle kierunki wrócą :ink Jak wrócą, to będziesz wiedział, która lampa powoduje problemy, jak nie wrócą... no to trzeba szukać dalej. Problem na stykach w złączkach D i B ? Może być, ale... w obydwu złączkach na raz ? Byłoby to dziwne... :oj Ostatecznością wydaje się być uwalona centralka M001... :oj Sprawdziłbym te lampy na początek :ink
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Głównym podejrzanym jest prawa tylna lampa. Było w niej jakiś czas temu dużo wody, jak pisałem wcześniej demontowałem ja w celu wysuszenia i obejrzenia co jest nie tak.

Przy 1-szym demontażu okazało się również ze wkład żarówek nie był wpięty do końca i była nieszczelność wkład/korpus lampy. Po usunięciu usterki i wysuszeniu lampy woda nadal się zbiera w lampie i to ona może być źródłem awarii. Dzisiaj zamówiłem używaną sprawna lampę kompletną, wiec na dniach będzie podmianka....


O dziwo od dwóch dni wszystko działa jak należy.....

Ale przejrzę jeszcze wszystko wg Twojego schematu.
Pięknie dziękuje za szczegółowy opis....
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

No to druga lampa przyjechała, dzisiaj odebrana lezy w bagażniku. Poczekam do momentu aż usterka braku kierunków wróci , bo o dziwo nadal wszystko działa , a gdy już kierunki znikną znowu wówczas zmienię lampę.... Chce sobie jeszcze kupić motylkowe nakrętki przedłużki do mocowania lamp 6 szt, bo odkręcanie kluczem jest nieco uciążliwe... Dzisiaj zamawiam i będą na podmianę w wolnej chwili.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 216
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 178000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: robert75 »

Też mi się woda zbierała w tylnych lampach. Zrobiłem na dole lampy(w czarnym plastiku) dwa małe otwory i po sprawie.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

robert75 pisze: 06 gru 2023, 8:56 Też mi się woda zbierała w tylnych lampach. Zrobiłem na dole lampy(w czarnym plastiku) dwa małe otwory i po sprawie.


No tak jest to sposób, ale nie będzie to rozwiązywało parowania lamp...
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Nie mogłem patrzeć na stare kołpaki, raz że zmęczone już są, to przy ustawianiu zbieżności trzeba było je ściągać, oraz przy jedzie po dziurach grzechotały co skutecznie wkurzało. Kupiłem dzisiaj takie zwykłe budżetowe i tez dają radę...


Wymieniłem też kilka dni temu prawą lampę na używaną sprawną czyli szczelną. Przy okazji w obu lampach założyłem nowe żarówki . Wymieniona lampa nie paruje, na te chwilę kierunki nie glupieja.

No i korzystając z okazji że jest temp na plusie umyłem fiaciora i odkurzyłem....

W sobotę jadę na poprawę zbieżności , nawet tak prosta obsługa jak zbieżność w tym aucie nie jest taka prosta.... Majster się nie przyłożył ustawił na pałe. Będzie poprawiał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

Dzis zrobiona trasa do Koszalina i z powrotem, trasa DW160/DK10/S10/ S6 i trochę po Koszalinie. W obie strony ponad 550 km, średnia prędkość 120/130 km/h na budziku.Czasami miejscowo nawet i 150km/h przy wyprzedzaniu. Dwa tankowania LPG po trasie, i średnie spalanie przy tych prędkościach z dystrybutora wyszło 9.1 l/100km więc całkiem przyzwoicie. Ciekawostka, na tempomacie w jedna stronę spalił o litr więcej niż bez tempomatu..... A powinno być odwrotnie:)
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1354
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 478 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: skory85 »

Co do tempomatu to kwestia też jaki teren w jedną stronę może być trochę pod górkę linea też nie lubi bocznych podmuchow wiatru. Tak jest w moim aktualnym aucie jadę że Śląska nad morze i więcej auto spała niż na powrocie do domu 😉
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Motorek4612
klubowicz
klubowicz
Posty: 226
Rejestracja: 18 sie 2023, 19:34
Przebieg: 206000
Silnik: 1.4 t-jet
Rocznik: 2008
Podziękował: 16 razy
Otrzymał podziękowań: 35 razy

Re: Fiacior:)

Post autor: Motorek4612 »

skory85 pisze: 02 sty 2024, 20:46 .....linea też nie lubi bocznych podmuchów wiatru......

Tak zauważyłem ze jak mocno wieje to auto lubi tańczyć na drodze, zupełnie tak jak by zawias był z miedzianego drutu zrobiony......
ODPOWIEDZ