[ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

WaldXM
Nowy
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 15 cze 2018, 11:13
Przebieg: 120000
Silnik: 1.3 16V
Rocznik: 2007

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: WaldXM »

Witam ,
Info gdyby ktoś szukał wymiarów szczotek to dla dmuchawy Denso (klima automatyczna) 8x9x18mm.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: zibi186 »

WaldXM pisze: 04 lut 2021, 14:32 Witam ,
Info gdyby ktoś szukał wymiarów szczotek to dla dmuchawy Denso (klima automatyczna) 8x9x18mm.
Myślę , że to istotna informacja i dobrze byłoby przenieść ją np do manuali . . . 🤔
Bo tu na bank się zagubi . Pozdrawiam 😊
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: Phenix »

Tylko przy zakupie szczotek ważna jest informacja przy jakim napięciu pracuje silnik oraz najważniejsze z jakiego materiału są wykonane szczotki. Pierwsze to luzik 12V ale drugie nikt tego nie powie...
. Sam chciałem wymienić szczotki, ale zacząłem drążyć temat żeby wpadki nie zrobić jak " polski Janusz ". I poszedłem do kilku zakładów co zajmują się przewijaniem silników oraz elektro mechaników i żaden nie chciał podjąć się wymiany. Dowiedziałem się dlaczego bo źle dobrane szczotki mogą zużyć się w oczach lub przy 1 włączeniu urządzenia, lub w najgorszym przypadku zrobić "kuku" silnikowi lub instalacji w aucie ... I wytłumaczono mi że inne szczotki są dla silników na 230V inne na 12V do tego szczotki wykonuje się z kilku materiałów i żaden z nich nie podejmie się naprawy bo zarobek nie jest adekwatny do ryzyka jakie podejmują. Do tego musisz szczotki kupić dopasowane lub samemu je szlifować ... Oczywiście to szczegół bo każdy to wie .
mario1990
klubowicz
klubowicz
Posty: 176
Rejestracja: 18 wrz 2016, 10:03
Silnik: 2.0 hdi
Rocznik: 2015
Podziękował: 25 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: mario1990 »

u mnie szczotki sa na wykończeniu, a srednio sie na tym znam, takie sie nadadza?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
albert120
klubowicz
klubowicz
Posty: 156
Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
Przebieg: 98000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Kujawsko-Pom
Podziękował: 30 razy
Otrzymał podziękowań: 4 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: albert120 »

Witam
Jeżeli są to szczotki niskonapięciowe to spokojnie możesz je zastosować.
Awatar użytkownika
daro70
klubowicz
klubowicz
Posty: 1204
Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
Przebieg: 99850
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 188 razy
Otrzymał podziękowań: 101 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: daro70 »

Dopadło i mnie , znaczy kompletny brak nawiewu tylko u mnie wersja z klimatronikiem .Co śmieszniej wyszło tak, że na panelu sterowania paski mocy nadmuchu działały poprawnie słychać było zmieniające się klapy nadmuchu : góra , dół tylko nie było najważniejszego :lacha nadmuchu (żadnego) . Ale jak na tą chwilę poruszałem kablami , kostkami i wszystko wróciło do normalnej pracy - na jak długo zobaczymy :? .
P.s. jakieś te kable i kostki przy tej dmuchawie wilgotne ( jak po srogiej zimie ) :) :ryczy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sajkovsky
Nowy
Nowy
Posty: 12
Rejestracja: 03 sie 2020, 8:10
Przebieg: 151000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2009
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: Sajkovsky »

Ja dziś próbowałem świerszczyka przegonic czyszcząc i smarując, ale niestety nie pozbyłem się go - na 1 i 2 biegu lekko hałasuje. Pod głoszenie radia pomaga :banan
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: grv »

U mnie też na pierwszym biegu piszczy wentylator, czasami nawet na drugim, ale mniej. Przedmuchałem sprężonym powietrzem i psiknąłem smarem do łańcuchów na ośkę oraz dałem też kroplę oleju przekładniowego. Pozostawiłem na kilkanaście godzin, ale nie pomogło. W dalszym ciągu piszczy. Czy mogę psiknąć smarem do łańcuchów lub dać odrobinę oleju przekładniowego w miejsce zaznaczone strzałką? A może jakieś inne miejsce nasmarować? Gdzie znajduje się ten otwór rewizyjny, o którym piszecie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6684
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 131000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Podziękował: 320 razy
Otrzymał podziękowań: 346 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: Tomek »

Tam gdzie strzałka to nic nie trzeba lać.
Lata temu to robiłem..
Po wyjęciu wentylatora trzeba go obrócić do góry nogami, w plastikowej obudowie jest gumka którą trzeba wydłubać. Pod tą gumką jest ta ośka na którą trzeba kapnąć i tyle.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: zibi186 »

Dokładnie , Tomek dobrze Ci powiedział . Gdyby piszczenie brało się z miejsca , które zaznaczyłeś strzałką , to by znaczyło że łożyskowanie jest już na śmietnik . Pozdrawiam 😊
grv
Posty: 70
Rejestracja: 12 gru 2016, 9:57
Przebieg: 120000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Czeladź
Podziękował: 39 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy

Re: [ M ] WENTYLATOR DMUCHAWY - KONSERWACJA

Post autor: grv »

No to właśnie na tą ośkę kapnąłem i nie pomogło. Tylko, że nie wydłubywałem tej gumki, tylko odkręciłem plastikową obudowę i wtedy kapnąłem, bo przy okazji przedmuchiwałem ten silniczek.
ODPOWIEDZ