T-jet się chyba skończył

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: pogromcaslaskiej »

Buhert dalej Ci się scyzoryk otwiera? Mechanicy nie umią rozrządu wymienić,mechanicy chrzanią robotę.Fajnie Leszku że obyło się bez większych wydatków.Nie stety to przypadłość tego silnika.
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: leszek1234 »

Oj tam, oj tam. I tak bym go nie zamienił:) To pierwsza jakakolwiek usterka w tym aucie po 170 tys. km. Można powiedzmy co 100-150 tys.km wymieniać te koło z klinem (przy okazji robienia rozrządu) albo nawet tylko go dokręcać - koszt kółka 100zł , śruba 6zł. Samo dobicie kluczem udarowym przy okazji rozrządu pewnie bezpłatnie;) Ale z samokrytyką przyznaję, że byłem absolutnie tego samego zdania jak buhert... ale pewnie często mechanicy do tego się przyczyniają traktując ten element bez należytej staranności - bo nie mają naszej wiedzy.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 »

Pamiętam jak mechanik przy ostatniej wymianie rozrządu mówił mi jaki tam ma być moment dokręcania . Szczegóły wyleciały mi z głowy , pamiętam tylko że moment był naprawdę duży a potem.jeszcze kąt dokręcania kluczem. Leszku , nie wiem czy metoda dobijania pneumatem jest właściwa . . . Jakby trudno ocenić wówczas realną siłę . Ale trzymam kciuki , żebyś już miał z tym spokój . Ja wymieniłem koło przy ok 160 tys podczas wymiany rozrządu . Narazie zbliżam się do 200 tys i jest spokój . Pozdrawiam 😊
P.S.
Śruba z tego co wiemy jest na kleju . Zatem jeśli nawet chciało by się tylko dobić pneumatem , to na mój rozum klejenie i tak puści . . . Zatem nie lepiej wykręcić , sprawdzić klin ew. wymienić kółko i na nowo zakręcić śrubę wlasciwym momentem ? Oczywiście z klejem 😅
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: leszek1234 »

Dobrze byłoby wiedzieć jaką siłę mechanik ma nastawić na kluczu , bo on sam z siebie tego pewnie nie wie. Twój mechanik to chyba wyjątek, ze chciał i potrafił dotrzeć do takiej informacji;) Linea to jednak samochód niszowy..
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 »

Leszku , nie teraz - ze zrozumiałych względów , ale w poniedziałek postaram się skontaktować z nim i dowiedzieć się skąd wziął informację i jakie to dokładnie były wartości . A poza tym ten klin jeśli dobrze pamiętam ma ok 7 mm szerokości. Faktycznie dziwne , że przestawienie o pół szerokości klina unieruchomiło samochód zanim doszło do kolizji . . . Masz dużo szczęścia 😅 Pozdrawiam 😊
Awatar użytkownika
leszek1234
klubowicz
klubowicz
Posty: 2151
Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
Przebieg: 200000
Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: blisko Rybnika
Podziękował: 308 razy
Otrzymał podziękowań: 211 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: leszek1234 »

Zbyszku, miałem na myśli, że takie info przyda się użytkownikom forum w przyszłości, nie chodziło mi o "teraz" , ale jeśli je zdobędziesz to :ok) . No i może nie całkiem unieruchomiło silnik, ale zupełnie utracił moc.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 »

Z tego co pamiętam wcześniej w dyskusji na ten temat padło takie stwierdzenie , że klin zrywa się podczas np próbny odkręcenia śruby , stąd automatycznie potrzeba wymiany koła zębatego . Dlatego do wymiany rozrządu miałem zakupione już nowe koło . Jednak po demontażu mechanik stwierdził że do żadnego uszkodzenia klina nie doszło i można by spokojnie to samo koło założyć . A że w tym czasie " debata "na forum w tym temacie rozgrzewała ekran wyświetlacza , postanowiłem jednak o wymianie i tak już kupionego koła . Osobiście przychylał bym się do teorii , która też już tu padła - że dodatkowe koło pasowe które posiadamy ( inne t- jety z reguły mają wspomaganie elektryczne ) , też swój wkład w ścinanie klina daje .zawsze to dodatkowy opór . . . 🤔
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: pogromcaslaskiej »

Może to ma znaczenie ,na forum było dwóch forumowiczów którym rozrząd przeskoczył na fabrycznie montowanym kole,ja osobiście poznałem kiedyś właściciela linea któremu przeskoczył rozrząd ale w tedy jeszcze na forum się o tym nie mówiło,chyba tylko Tara taka forumowiczka była jako pierwsza dotknięta tą awarią,facet miał przejechane 56000,w tedy to po mnie spłynęło bo zdarza się w różnych autach że rozrząd przeskoczy.
boch
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2021, 22:40
Przebieg: 111111
Silnik: 1.4 tjet

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: boch »

Czy wspominaną tutaj śrubę na kole z klinem wykręca się podczas każdej wymiany rozrządu? Jeśli tak, to w jakim celu? A może wykręca się tylko podczas wymiany koła pasowego?
boch
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2021, 22:40
Przebieg: 111111
Silnik: 1.4 tjet

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: boch »

Czy wspominaną tutaj śrubę na kole z klinem wykręca się podczas każdej wymiany rozrządu? Jeśli tak, to w jakim celu? A może wykręca się tylko podczas wymiany koła pasowego?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 »

Jeśli nie ma wycieków z uszczelnienia wału , to raczej nie ma potrzeby ruszać tej śruby . Jest ona osadzona na kleju , więc wszelkie próby np dokręcania moim zdaniem mogłyby tylko to klejenie uszkodzić . Jeśli więc nie ma konkretnych powodów , lepiej nie ruszać . Tak myślę 😅 Pozdrawiam 😊
boch
Nowy
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2021, 22:40
Przebieg: 111111
Silnik: 1.4 tjet

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: boch »

zibi186 pisze:Jeśli nie ma wycieków z uszczelnienia wału , to raczej nie ma potrzeby ruszać tej śruby . Jest ona osadzona na kleju , więc wszelkie próby np dokręcania moim zdaniem mogłyby tylko to klejenie uszkodzić . Jeśli więc nie ma konkretnych powodów , lepiej nie ruszać . Tak myślę Obrazek Pozdrawiam Obrazek
A co z kołem pasowym wulkanizowanym? Ilu z Was wymieniło i przy jakim przebiegu? Moje lekko bije. Da się jakoś sprawdzić czy nie generuje drgań?
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1846
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: T-jet się chyba skończył

Post autor: zibi186 »

Ten temat był już poruszany na forum i chyba wszystkim to koło lekko bije 😅 jeśli istnieje podejrzenie , że mogło się rozwulkanizowac to pewnie że lepiej wymienić . Problem w tym że to podwójne koło . Więc więcej obciążeń , w różnych kierunkach ...koło pasowe przykręcone jest trzema śrubami do koła zębatego wału . Zatem jego wymiana moim zdaniem w zaden sposób nie przyczynia się do konieczności wymiany koła zębatego . Pozdrawiam 😊
ODPOWIEDZ