Naprawa rozrusznika
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Naprawa rozrusznika
Cześć!
I chyba przyszła w końcu ta chwila na regenerację/naprawę rozrusznika w 1.4 8V. Po dłuższym postoju przy odpalaniu na końcu jak już bendiks wraca zaczyna coś świergolić.
Jak myślicie, co przeczyścić, przesmarować, wymienić?
Zabrałem się za odkręcanie ale nie mogę zlokalizować drugiej śruby. Rozrusznik to Hitachi 1kW.
Zdałem taki plastik osłaniający przewody, i tam należy odkręcić te dwie nakretki (tą z gwintem miedzianym i zwykła)?
I chyba przyszła w końcu ta chwila na regenerację/naprawę rozrusznika w 1.4 8V. Po dłuższym postoju przy odpalaniu na końcu jak już bendiks wraca zaczyna coś świergolić.
Jak myślicie, co przeczyścić, przesmarować, wymienić?
Zabrałem się za odkręcanie ale nie mogę zlokalizować drugiej śruby. Rozrusznik to Hitachi 1kW.
Zdałem taki plastik osłaniający przewody, i tam należy odkręcić te dwie nakretki (tą z gwintem miedzianym i zwykła)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Aby wykręcić druga śrubę musisz zdemontować aku z podstawą i dopiero wtedy zyskasz do niej dostęp. Łeb tej śruby jest właśnie od strony podstawy aku od góry auta. Aby ją wykręcić potrzebujesz mała grzechotkę z przedłużka (pod grzechotkę podłuż sobie płaski klucz, zaprzesz się wtedy o skrzynie) albo najlepiej klucz fajkowy. Rozmiar taki sam jak pierwszej (o ile pamiętam to chyba 13).
Co do połączeń elektrycznych: masa jest realizowana poprzez połączenie z blokiem, plus z aku jest zakończony oczkiem które trzyma wskazana przez Ciebie nakrętka w tej plastikowej osłonię (widzę że odpiales te oslone). Po ściągnięciu plusa, musisz zdemontować plastikowa osłonę (te o której pisałem). ruszaj nią lewo- prawo i ściągaj z trzpienia. jak to zrobisz to zobaczysz zakończony oczkiem przewód załączenia elektromagnesu (ten że stacyjki).
Druga nakrętka nie jest podłączona do niczego (ta nieosłonięta).
Gdzieś na forum jest manuał z demontażu rozrusznika, u mnie było jak opisałem wyżej. mam nadzieję że dobrze pamiętałem
Co do serwisu ruzrusznika - ciężko powiedzieć póki go na stole nie masz. Rozbierz go, umyj wszystko, sprawdź szczotki/szczotkotrzymacz, elementy mechaniczne, nasmaruj i złóż
Powodzenia!
Co do połączeń elektrycznych: masa jest realizowana poprzez połączenie z blokiem, plus z aku jest zakończony oczkiem które trzyma wskazana przez Ciebie nakrętka w tej plastikowej osłonię (widzę że odpiales te oslone). Po ściągnięciu plusa, musisz zdemontować plastikowa osłonę (te o której pisałem). ruszaj nią lewo- prawo i ściągaj z trzpienia. jak to zrobisz to zobaczysz zakończony oczkiem przewód załączenia elektromagnesu (ten że stacyjki).
Druga nakrętka nie jest podłączona do niczego (ta nieosłonięta).
Gdzieś na forum jest manuał z demontażu rozrusznika, u mnie było jak opisałem wyżej. mam nadzieję że dobrze pamiętałem
Co do serwisu ruzrusznika - ciężko powiedzieć póki go na stole nie masz. Rozbierz go, umyj wszystko, sprawdź szczotki/szczotkotrzymacz, elementy mechaniczne, nasmaruj i złóż
Powodzenia!
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Jeśli słyszysz go podczas gdy silnik już odpalił ale bendix jeszcze nie wrócił , to zaciera się oś pod bendiksem . Obejrzyj ją dokładnie i przed montażem nasmaruj . Będzie spokój jakiś czas . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 45
- Rejestracja: 16 sty 2013, 21:22
- Przebieg: 156000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: okolice Krakowa
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Naprawa rozrusznika
U mnie pojawia się to samo (co prawda sporadycznie, ale już kombinuję co to może być). Jakbyś ogarnął temat, to daj znać co mu było. Według mnie to niestety bendiks pada pomału. Jakby na osi bendiks się przycierał (były problemy z przesuwaniem), to przy zapalaniu tez nie zazębiał by się od razu, tylko przy pierwszej próbie zapalania chodził sobie rozrusznik luzem, nie obracając silnikiem.alvaro pisze: ↑11 gru 2021, 11:46 Cześć!
I chyba przyszła w końcu ta chwila na regenerację/naprawę rozrusznika w 1.4 8V. Po dłuższym postoju przy odpalaniu na końcu jak już bendiks wraca zaczyna coś świergolić.
Jak myślicie, co przeczyścić, przesmarować, wymienić?
Zabrałem się za odkręcanie ale nie mogę zlokalizować drugiej śruby. Rozrusznik to Hitachi 1kW.
Zdałem taki plastik osłaniający przewody, i tam należy odkręcić te dwie nakretki (tą z gwintem miedzianym i zwykła)?
Linea T-jet, 140kkm, 2009 r.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Masz rację, klucz rozmiar pierwszej śruby to13 ale za fiksa nie mogę pojąć dlaczego druga śruba jest od strony akumulatora skoro cały rozrusznik jest na wysokości plastikowego kolektora czyli bardziej na środku po lewej patrząc z góry od strony maski.karollino pisze: ↑11 gru 2021, 22:06 Aby wykręcić druga śrubę musisz zdemontować aku z podstawą i dopiero wtedy zyskasz do niej dostęp. Łeb tej śruby jest właśnie od strony podstawy aku od góry auta. Aby ją wykręcić potrzebujesz mała grzechotkę z przedłużka (pod grzechotkę podłuż sobie płaski klucz, zaprzesz się wtedy o skrzynie) albo najlepiej klucz fajkowy. Rozmiar taki sam jak pierwszej (o ile pamiętam to chyba 13).
Co do połączeń elektrycznych: masa jest realizowana poprzez połączenie z blokiem, plus z aku jest zakończony oczkiem które trzyma wskazana przez Ciebie nakrętka w tej plastikowej osłonię (widzę że odpiales te oslone). Po ściągnięciu plusa, musisz zdemontować plastikowa osłonę (te o której pisałem). ruszaj nią lewo- prawo i ściągaj z trzpienia. jak to zrobisz to zobaczysz zakończony oczkiem przewód załączenia elektromagnesu (ten że stacyjki).
Druga nakrętka nie jest podłączona do niczego (ta nieosłonięta).
Gdzieś na forum jest manuał z demontażu rozrusznika, u mnie było jak opisałem wyżej. mam nadzieję że dobrze pamiętałem
Co do serwisu ruzrusznika - ciężko powiedzieć póki go na stole nie masz. Rozbierz go, umyj wszystko, sprawdź szczotki/szczotkotrzymacz, elementy mechaniczne, nasmaruj i złóż
Powodzenia!
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Złudzenie :D
A poważnie już pisząc, rozrusznik ma trzy (przelotowe) otwory mocujące, z czego wykorzystane pod śruby są tylko dwa (ten środkowy ma tuleję ustalającą). O ile mnie pamięć nie myli są to skrajne otwory, które (jakby patrzeć od strony sprzęgła) tworzą diagonalę. Stąd ta druga wypada właśnie +/- w osi skrzyni (prawie pod termostatem - bliżej ściany grodziowej) i najlepiej do niej się dobrać po demontażu podstawy aku (choć ponoć bez usuwania podstawy da się jakoś to zrobić). Zresztą, jak uda Ci się wcisnąć pomiędzy aku a silnik tel z włączoną kamerą, to zobaczysz łeb tej śruby. Leżąc pod autem i (jeśli masz w miarę drobne dłonie) też jesteś w stanie wymacać pozostałe dwa otwory, choć to dużo trudniejsze.
alvaro dopiero teraz zrozumiałem o co chodzi z tym że śruba jest "na środku po lewej od aku"... Ech wybacz spóźniony zapłon. Śruba oczywiście znajduje się na bloku silnika, w lokalizacji gdzie wskazałeś. A podstawę aku radzę demontować bo dla mnie było zbyt mało miejsca (a ręka miała zbyt mało przegubow:D) by sięgnąć tej śruby
Dostęp jak na zdjęciu, za strzałka
A poważnie już pisząc, rozrusznik ma trzy (przelotowe) otwory mocujące, z czego wykorzystane pod śruby są tylko dwa (ten środkowy ma tuleję ustalającą). O ile mnie pamięć nie myli są to skrajne otwory, które (jakby patrzeć od strony sprzęgła) tworzą diagonalę. Stąd ta druga wypada właśnie +/- w osi skrzyni (prawie pod termostatem - bliżej ściany grodziowej) i najlepiej do niej się dobrać po demontażu podstawy aku (choć ponoć bez usuwania podstawy da się jakoś to zrobić). Zresztą, jak uda Ci się wcisnąć pomiędzy aku a silnik tel z włączoną kamerą, to zobaczysz łeb tej śruby. Leżąc pod autem i (jeśli masz w miarę drobne dłonie) też jesteś w stanie wymacać pozostałe dwa otwory, choć to dużo trudniejsze.
alvaro dopiero teraz zrozumiałem o co chodzi z tym że śruba jest "na środku po lewej od aku"... Ech wybacz spóźniony zapłon. Śruba oczywiście znajduje się na bloku silnika, w lokalizacji gdzie wskazałeś. A podstawę aku radzę demontować bo dla mnie było zbyt mało miejsca (a ręka miała zbyt mało przegubow:D) by sięgnąć tej śruby
Dostęp jak na zdjęciu, za strzałka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, 18:39 przez karollino, łącznie zmieniany 1 raz.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Podczas demontażu przyjrzyj się uważnie osi pod bendiksem - zobaczysz ślady zacierania . Jest to początkowy etap , dlatego nie występują problemy o jakich piszesz czyli problemy z wyrzucaniem bendixa na wieniec zębaty koła zamachowego. Nie wyssałem tego z palca , tylko już miałem z tym do czynienia i sam to robiłem , co zostało też opisane na forum . Pozdrawiam
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Znalazłem takie śruby 1 i 2, dobrze szukam, czy kompletnie nie tutaj?karollino pisze: ↑12 gru 2021, 22:41 A poważnie już pisząc, rozrusznik ma trzy (przelotowe) otwory mocujące, z czego wykorzystane pod śruby są tylko dwa (ten środkowy ma tuleję ustalającą). O ile mnie pamięć nie myli są to skrajne otwory, które (jakby patrzeć od strony sprzęgła) tworzą diagonalę. Stąd ta druga wypada właśnie +/- w osi skrzyni (prawie pod termostatem - bliżej ściany grodziowej).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Zdemontuj Aku i tackę pod nim- jak pisali wcześniej koledzy . Inaczej nie zobaczysz łba śruby . Śruba jest ustawiona poziomo , równolegle do osi rozrusznika - może to pomoże Ci w lokalizacji . Pozdrawiam
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Chyba już wiem, na filmiku to ta po prawej?
https://www.dropbox.com/s/6xmr43wyh8kk9 ... 8.mp4?dl=0
https://www.dropbox.com/s/6xmr43wyh8kk9 ... 8.mp4?dl=0
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Kadr z Twojego fipnu:
1) ta zaznaczona pomarancz iwa strzałka to główna bohaterka filmiku
2) zielona strzałka wskazuję właściwą srube
1) ta zaznaczona pomarancz iwa strzałka to główna bohaterka filmiku
2) zielona strzałka wskazuję właściwą srube
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Dzięki wielki! Właśnie chodziło mi o tą śrubę po prawo! Kręcąc za bardzo nie miałem możliwości właściwego kadrowania ujęć ;)
- karollino
- klubowicz
- Posty: 781
- Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
- Przebieg: 182000
- Silnik: 1,4 77KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 96 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Luzik Nabyłeś wprawę przed zlokalizowaniem gada podczas wykręcania. Powiem Ci ze ja robiąc inspekcje swojego rozrusznika i mając problem z lokalizacja tej śruby byłem o krok od demontażu ECU wraz z podstawą :D
Powodzenia!
Powodzenia!
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Udało się! Tak to wygląda, te zębatki one mają być takie lekko przekrzywione?
Zaraz zabieram się za rozbieranie, co tam poczyścić, nasmarować? Może jeszcze jakieś zdjęcia zamieścić?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Naprawa rozrusznika
Już to wszystko poczyscilem, tylko zastanawiam się czy to rozbierać? W sumie to nawet nie wiem jak?! I nie wiem czy ten bendiks jakoś szlifować i czy przed włożeniem tą zębatkę od niego też smarować smarem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.