Wymiana prawej poduszki jest stosunkowo prosta . Trzeba zdemontować obudowę filtra powietrza i już masz dostęp do poduszki . Oczywiście trzeba podeprzeć silnik od dołu żeby Ci nie opadł po odkręceniu poduszki .Trzy śruby trzymają poduszkę do podłużnicy , a trzy przy silniku . Do tych przy silniku potrzebne są nasadki torx . Ale jeśli przy ruszaniu słyszysz stuk , to w pierwszej kolejności sprawdził bym pozostałe dwie poduszki - nad skrzynią biegów oraz pod silnikiem . Pozdrawiammartens24 pisze: ↑01 wrz 2021, 13:06U mnie lekko drży kierownica na postoju i w czasie jazdy. Ponadto szczególnie przy gwałtowniejszym ruszaniu jest taki stuk jakby. Możliwe, że u mnie ta poduszka skończyła żywot.zibi186 pisze: ↑30 sie 2021, 12:00 A ja dziś wymieniłem prawą poduszkę silnika . Kto wiedział że to hybryda z olejowym podparciem ? Ja - nie stara nie była wylana , ale pamiętała fabrykę wizualnie silnik stanął wyżej prawą stroną o ok pół cm do 1 cm. Taką różnicę było widać też między poduszkami . Na starej kierownica już lekko drżała na luzie oraz podczas jazdy , przy odpuszczaniu gazu z wyższych obrotów dało się słyszeć przydźwięk , jakby rezonans od wydechu . Teraz jest cicho , nic nie drży , nic nie hałasuje . Jestem zadowolony Pozdrawiam
Czy da się jakoś po otwarciu maski sprawdzić czy ma luz lub inaczej? Wymieniałeś sam, czy zleciłeś? Robota bardzo skomplikowana?
P.S.
Na postoju możesz spróbować z kanału szarpnąć silnikiem do tyłu i do przodu - może ujawni się źródło stukania . Poduszka z lewej strony pada znacznie częściej . Mam nalatane ponad 200 tyś . Poduszka z lewej jest trzecia , pod spodem druga . Teraz z prawej też już druga Jeszcze tylko przy wymianie należy pamiętać , żeby przełożyć gumkę amortyzującą ze starej poduszki do nowej , tą w którą wchodzi dolny trzpień obudowy filtra powietrza