Mrówkojad Klimka
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 sty 2021, 19:22
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Mrówkojad Klimka
Witam opowiem co nieco o moim mrówkojadzie, może na sam początek wyjaśnie powstanie jego nazwy. Otóż w dzień kiedy byłem szczęśliwym nabywcą fiata (kolor ala taki brązowy) podjechałem łanie pod blok, zaparkowałem pod drzewko żeby w cieniu sobie siedział zostawiłem go na 2-3h i wróciłem do niego, podchodze, przyglądam się mu i tak patrze, że w ciul robaków po nim chodzi. Po bliższej obserwacji pojąłem, że to zwykłe mrówki, a jako że ja trochę taki śmieszek i jako że to moje pierwsze auto w życiu postanowiłem go nazwać a tak się stało, że go mrówki oblazły to od razu przyszło na myśl -kurcze taki ala brązowy kolorek i lubi się z mrówkami a raczej mrówki go :D więc postanowiłem go ochrzcić Mrówkojadem i tak mu zostało po dziś dzień :D tyle tematem wstępu, więc czas na krótkie info o mrówkojadzie: rocznik 2008, Diesel 1.3 wersja Dynamic. Czujniki parkowania też są (tylne) więc jak dla świerzaka to fajna sprawa (żadne słupki mi nie straszne z tyłu) Ogólnie chyba same dziadki (bez urazy jeśli są na forum) nim jeździły bo garażowany, praktycznie nie zużyty, bez rdzy, miał jak dobrze pamiętam 6 właścicieli, ale za to silnik to klękajcie narody jeszcze go robię a nie skończyłem ogólnie zrobione w nim:
-nowy czujnik EGR
-nowa odma
-nowe świece
-nowy akumulator
-wtryskiwacze wszystkie 4 zrobione (jeden lał więc oddałem wszystkie do zrobienia) zrobione fachowo wyglądają jak nowe
-aktualnie teraz (26.01.21r.) turbina u mechaników (zleciłem im naprawę dymienia (śmierdzi olejem, niebieskie spaliny na zimnym, falujące obroty) jak się rozgrzeje to zdrowe auto panie) P.S. mechanicy powiedzieli, że to turbina, w piątek będzie gotów więc zobaczymy czy dymienie ustanie.
-Katalizator będzie wstawiany przy tej samej robocie co z turbiną (Bo jakiś poprzedni właściciel chyba nie wiedział co to i wyciął w p**zdu bo po co zostawić?) a ja chce mieć sprawne autko
Ogólnie autem bardzo dobrze mi się jeździ, jest wygodne, przyjemne w prowadzeniu ogólnie mi się podoba mój Fiacik mrówkojad spalanie też okej jest, w trasie mniej więcej jakoś 5l/100
a w mieście jakoś 7-8l/100 nie jeżdżę eko tylko jak mi wygodnie. Mega pojemny bagażnik (dwa trupy wejdą, nie żebym sprawdzał czy coś :D ) jedynie do czego się moge przyczepić to
do cup holderów są w tak nie życiowym miejscu że szok i jeszcze średnica tego porażka, ale tak to spoko, nagłośnienie jest okej basik jest więc gitarka gra.
Ogólnie autem dobrze mi się jeździ ale tak jak mówię 140tyś km nalatane a chyba poprzedni właściciele ani grosza nie włożyli w naprawe i wypadło na mnie, że wszystko po kolei siada, ale spokojnie naprawie to jak już kupiłem i naprawie to ma mi służyć minimum 3 lata :D więc historia opowiedziana dziękuję za wysłuchanie jeśli jakieś pytania się pojawią postaram się odpowiedzieć swoją zbytnio nie fachową wiedzą bo mechanik ze mnie żaden.
Pozdrawiam Klimek
-nowy czujnik EGR
-nowa odma
-nowe świece
-nowy akumulator
-wtryskiwacze wszystkie 4 zrobione (jeden lał więc oddałem wszystkie do zrobienia) zrobione fachowo wyglądają jak nowe
-aktualnie teraz (26.01.21r.) turbina u mechaników (zleciłem im naprawę dymienia (śmierdzi olejem, niebieskie spaliny na zimnym, falujące obroty) jak się rozgrzeje to zdrowe auto panie) P.S. mechanicy powiedzieli, że to turbina, w piątek będzie gotów więc zobaczymy czy dymienie ustanie.
-Katalizator będzie wstawiany przy tej samej robocie co z turbiną (Bo jakiś poprzedni właściciel chyba nie wiedział co to i wyciął w p**zdu bo po co zostawić?) a ja chce mieć sprawne autko
Ogólnie autem bardzo dobrze mi się jeździ, jest wygodne, przyjemne w prowadzeniu ogólnie mi się podoba mój Fiacik mrówkojad spalanie też okej jest, w trasie mniej więcej jakoś 5l/100
a w mieście jakoś 7-8l/100 nie jeżdżę eko tylko jak mi wygodnie. Mega pojemny bagażnik (dwa trupy wejdą, nie żebym sprawdzał czy coś :D ) jedynie do czego się moge przyczepić to
do cup holderów są w tak nie życiowym miejscu że szok i jeszcze średnica tego porażka, ale tak to spoko, nagłośnienie jest okej basik jest więc gitarka gra.
Ogólnie autem dobrze mi się jeździ ale tak jak mówię 140tyś km nalatane a chyba poprzedni właściciele ani grosza nie włożyli w naprawe i wypadło na mnie, że wszystko po kolei siada, ale spokojnie naprawie to jak już kupiłem i naprawie to ma mi służyć minimum 3 lata :D więc historia opowiedziana dziękuję za wysłuchanie jeśli jakieś pytania się pojawią postaram się odpowiedzieć swoją zbytnio nie fachową wiedzą bo mechanik ze mnie żaden.
Pozdrawiam Klimek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 27 sty 2021, 16:47 przez Klimek, łącznie zmieniany 1 raz.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Mrówkojad Klimka
No siemanko Klimek . Historia przednia
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Mrówkojad Klimka
Hej. Autko z wyglądu super. Szkoda, że tyle musiałeś robić na dzień dobry. Życzę bezawaryjnej dalszej eksploatacji
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Mrówkojad Klimka
Ale ten wycięty katalizator . . . Jeśli w dieslu jest ustawiony tak jak w benzynie ( czyli w pionie ) , to raczej nie był to akt wandalizmu , a celowe działanie . . .
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Mrówkojad Klimka
Siemanko
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 sty 2021, 19:22
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Mrówkojad Klimka
No właśnie domyślam się ze celowo ktoś to zrobił, ale na szczęście mechanik u którego robię auto powiedział ze za jedną robotą zrobią mi tylko żebym kupił go
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Mrówkojad Klimka
Dużo serca i pieniążków wsadzisz w to auto , aby przywrócić mu świetność . Podziwiam
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 sty 2021, 19:22
- Przebieg: 147000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Mrówkojad Klimka
Noo już z 5tyś włożyłem a dalej problem, ale może teraz jak turbina zrobią się coś zmieni
Ale fakt kupiłem po taniości w sumie, wiec wiedziałem z czym się to może wiązać. A wolałem coś takiego niż jakiegoś golfa czy gruza BMW. Za to tutaj dobra baza jest, brak rdzy, w środku ledwo widoczne ślady użytkowania.
Ale fakt kupiłem po taniości w sumie, wiec wiedziałem z czym się to może wiązać. A wolałem coś takiego niż jakiegoś golfa czy gruza BMW. Za to tutaj dobra baza jest, brak rdzy, w środku ledwo widoczne ślady użytkowania.
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy