Stuki w przednim zawieszeniu.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Czy taki luz może być powodem stuknięcia, skręcam w prawo na podwórek, wjeżdżam na kostkę która jest z 2cm wyżej od drogi i wtedy jest gluche uderzenie z lewej strony.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Nie wiem. U mnie takie dźwięki powodował łącznik stabilizatora.
Ja robię tak, że jeśli nie jestem pewny co trzeszczy/stuka, to nie ruszam, tylko jeżdżę aż się tak wytelepie, że łatwo to zlokalizować.
Ja robię tak, że jeśli nie jestem pewny co trzeszczy/stuka, to nie ruszam, tylko jeżdżę aż się tak wytelepie, że łatwo to zlokalizować.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
I chyba żeby zacisnę i ja tam zrobię bo już nie wiem co wymienić więcej a maglownice regenerować jak nie ma wycieków mi się nie uśmiecha.
Jeszcze w wolnej chwili zrzucę końcówkę z zwrotnicy i zobaczę czy jest luz wzdłużny na listwie.
Jeszcze w wolnej chwili zrzucę końcówkę z zwrotnicy i zobaczę czy jest luz wzdłużny na listwie.
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Byłem dzisiaj u mechanika, luz na maglownicy jest ale według niego nie aż tak duży żeby stukać. Jak cofałem, a potem uderzył w koło stwierdził że do wymiany jest tylna tuleja wahacza bo jest bardzo miękka i widać lekkie pękniecia.
Czy przez nią może stukać? Myślałem że tylna to auto będzie pływać.
Czy macie może jej numer? Bo w eper jest tylko cały wahacz
Czy przez nią może stukać? Myślałem że tylna to auto będzie pływać.
Czy macie może jej numer? Bo w eper jest tylko cały wahacz
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
W ePER rzeczywiście jest tylko cały wahacz jako komplet, ale z kolei ePER mówi, że ten sam wahacz jest stosowany we wszystkich wersjach silnikowych, które były dostępne na naszym rynku, więc wydaje mi się, że proste wyszukanie w googlach rozwiąże Twój problem poszukiwań Z resztą ten sam wahacz jest stosowany jeszcze w kilku innych, popularnych modelach na naszym rynku, w tym Grande Punto, Punto Evo i Alfa Mito Szybkie zapytanie do "wujka google" i np. taki oto wynik: https://sklep.oemtuning.pl/pl/p/Fiat-Li ... zsQAvD_BwE
Fakt, są to jakieś tuningowe, ale to tylko jeden z wielu wyników
Fakt, są to jakieś tuningowe, ale to tylko jeden z wielu wyników
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
U mnie wymieniali któreś tuleje, chyba tylne ale pewny nie jestem Warsztat sam ogarnął temat, mieli wolną rękę Tuleje dostali bez większego problemu, ale stuki u mnie zaczęły się już po tej wymianie Jak byłem u nich na kontroli, to stwierdzili, że te tuleje, które wymieniali są sztywne i to nie tam stuka i jedyne miejsce, jakie padło jako podejrzane to właśnie półosie, ale mi coś nie pasuje z tymi półosiami (lub przegubami) dlatego z zaciekawieniem obserwuję Twoje ustalenia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1847
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Jeśli chodzi o tylne tuleje przedniego wahacza to tak - wymieniałem . Ale nie sam , ponieważ do tej operacji potrzeba specjalnej tulei stożkowej , przez którą wstępnie przepycha się tuleję w celu ściśnięcia - zmniejszenia jej średnicy zewnętrznej , która jest nieco większa niż otwór w wahaczu . Myślę , że mocno wyrobiona może powodować ,że gdzieś tam dochodzi do stukania . . . Bliskość wahacza i np stabilizatora zawsze mnie niepokoiła , jednak nie znalazłem dowodów na potwierdzenie tego przypuszczenia Te tuleje znalazłem na popularnym portalu aukcyjnym nawet za ok 25 zł więc nie tragedia Dodam jeszcze że jeśli masz zamiar wymieniać te tylne tuleje przedniego wahacza , to proponuję od razu obie . Jeśli okaże się, że będzie różna sztywność gumy tych tulei , to na drodze będziesz czuł to jako ściąganie auta w jedną stronę podczas gwałtownego przyspieszania i w drugą - jeśli będziesz gwałtownie hamował . Pozdrawiam
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Tuleje można wymienić. Z doświadczeń osób na tym i innych forach wiadomo, że lepiej wymienić tuleje w fabrycznym wahaczu niż kupować cały zamiennik wahacza - dużo dłużej wytrzymuje. Ja kupiłem tuleje Lemfordera za grosze na allegro. Co do wymiany to tak jak kolega wyżej napisał - trzeba mieć wprawę/doświadczenie, żeby temat ogarnąć (tuleja większa niż otwór w wahaczu). Wskazówka od doświadczonego mechanika: wymieniamy parami tylko uszkodzone tuleje a tych sprawnych lepiej nie ruszać, bo często "stara" ale oryginalna tuleja lepiej i dłużej się sprawdza od nowego zamiennika.
Pomimo tego uważam, że to nie będzie przyczyna stukania. Kopnięcie w koło to nie ścieżka diagnostyczna... po to jest guma, żeby w takiej sytuacji pracowała. Jej "spękanie" też o niczym nie świadczy. Pełna ścieżka diagnostyczna powinna wyeliminować tuleje, amortyzatory, drążki, końcówki, stabilizator, sprężyny i łączniki. Jeśli to będzie OK to szukaj w maglownicy. Z doświadczenia podpowiem, że kiedyś w Pandzie miałem podobny problem ze stukaniem. Diagności też po kolei typowali od sprężyn przez amortyzatory i górne mocowania aż do wahaczy. Powodem był mój pierwszy typ czyli luz na maglownicy. Był minimalny i każdy mechanik twierdził, że to nie to stuka. Luz występował przy skręconych kołach najmocniej, przy kołach na wprost był minimalny. Wymiana maglownicy oczywiście sprawiła, że nastała całkowita cisza w samochodzie. Tutaj może (choć nie musi) być podobnie. Podnieś samochód i wysuń trochę listwę przekładni (skręć koła). Poruszaj następnie listwą albo mocowaniem drążka góra-dół. Ruszając samym drążkiem przy jakimkolwiek luzie nie masz pewności czy to luz przekładni czy drążka.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5150
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 399 razy
- Otrzymał podziękowań: 652 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Szczypior, sprawdzałeś łożysko prawej półosi? Może tam się wyrobiło.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Sprawdzę jeszcze ten luz na skręconych kołach.
Łożysko półosi szarpałem ręka i nie czuć luzu. Nie wiem czy powinno się sprawdzać jak koła w górze czy na kołach?
Łożysko półosi szarpałem ręka i nie czuć luzu. Nie wiem czy powinno się sprawdzać jak koła w górze czy na kołach?
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Stuki w przednim zawieszeniu.
Poniosłem auto, koła w prawo, jak ruszam kołem to czuć luz na drążku tzn na 90% nie drążek a na listwie.