Blad U1701
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Blad U1701
Witam. Nie wiedziałem do jakiego działu mam napisać ten temat więc pisze tutaj. Niestety ostatnio gdy odpaliłem samochód wyświetliło się blad silnika. Próbowałem skanowac to moim kablem i multiecuscanerem ale żadnych błędów nie widział. Pojechałem do znajomego który ma trochę lepszy sprzęt i on znalazł blad u1701. Nie mam pojęcia co to może być. Linka chodzi bez zarzutów. Wszystko śmiga jak należy a blad cały czas się wyświetla. Nawet po skasowaniu od razu wyskakuje na nowo. Coś wyczytałem że to może być uszkodzony body comp. Może ktoś się spotkał z takim błędem?
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Blad U1701
Miałeś coś grzebane ostatnio przy aucie ? Cokolwiek - przy silniku ? Elektryce ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Blad U1701
Jedyne co było robione to miałem lewy bok auta zarysowany i był u blacharza. Ale to było gdzieś pod koniec stycznia. Tak to z autem od prawie roku nie miałem żadnych problemów. Zrobiłem nim jakieś 5 tyś kilometrów bez żadnych usterek. Autem jeżdżę bardzo rzadko gdzieś raz na 3 dni i to robię małe dystanse. Staram się raz na 2 tygodnie wjechać na autostradę i go przegonic. Do tego ostatnio zatankowalem pełny jak paliwa na orlenie i to verve i po 2 dniach właśnie ta kontrolka się zapaliła, ale niewiem czy to może mieć jakiś wpływ.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: Blad U1701
Źródła internetowe wskazują na problem połączenia sterownika silnika (ECU) z szyną CAN lub, w esktremalnych przypadkach, na uszkodzenie centralki sterowania silnikiem ECU. Daleki byłbym od tak derastycznej diagnozy, ale można spróbować posprawdzać, czy nie siadło gdzieś coś na stykach w jakiejś wtyczce To co bym polecał, to potraktować środkiem Kontakt S oraz delikatną szczoteczką złączek elektrycznych w komorze silnika (tych od sterowania silnikiem, w MultiJet są one pod podszybiem, na tylnej ścianie grodzi pomiędzy kabiną a silnikiem) oraz wtyczek przy bodycomputerze wewnątrz kabiny, czyli za osłoną pod kolumną kierownicy. Trzeba taką wtyczkę wypiąć, popsikać na złączkę oraz gniazdo ze szpilkami i warto jeszcze przejechać szczoteczką, np do zębów. Przedmuchać, spiąć z powrotem i sprawdzić, czy błąd będzie powracał
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- klubowicz
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 cze 2019, 16:11
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
Re: Blad U1701
Tak zrobię. Jutro kupię ten kontakt spray i zrobię tak jak mi napisales. Zastanawiałem się gdzie jest bodycomp ale wszystko mi dobrze wyjaśniłes. Odezwę się czy to coś pomogło