Dołożyłem Powerbox z V-Tech
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Cześć
Po przejściu z T-Jet na Astrę kombi 110KM, przez 2 lata narzekałem na jej krowiastość. W końcu nie wyrobiłem i zamontowałem taki najtańszy powerbox, czyli base. Ustawiłem go na max. (9) i wreszcie ten samochód normalnie jeździ Nie wiem czemu męczyłem się przez 2 lata. Montaż zajął mi z pół godziny, bo wtyczka od turbo jest słabo dostępna i trudno zgadnąć jak ją nacisnąć żeby zdjąć, ale następnym razem będzie szybciej. Niestety do przeglądu będę zdjemował boxa, więc będzie następny raz.
Po przejściu z T-Jet na Astrę kombi 110KM, przez 2 lata narzekałem na jej krowiastość. W końcu nie wyrobiłem i zamontowałem taki najtańszy powerbox, czyli base. Ustawiłem go na max. (9) i wreszcie ten samochód normalnie jeździ Nie wiem czemu męczyłem się przez 2 lata. Montaż zajął mi z pół godziny, bo wtyczka od turbo jest słabo dostępna i trudno zgadnąć jak ją nacisnąć żeby zdjąć, ale następnym razem będzie szybciej. Niestety do przeglądu będę zdjemował boxa, więc będzie następny raz.
- rob_ert
- klubowicz
- Posty: 126
- Rejestracja: 31 sie 2010, 22:21
- Przebieg: 184000
- Silnik: 1,3 Multijet 90KM
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Jura
- Podziękował: 16 razy
- Otrzymał podziękowań: 21 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Power Box dałby 107 KM (79kW) i 245 Nm
a Chip Tuning dałby 112 KM (82kW) i 250 Nm
Kto chce - szuka sposobu,
kto nie chce - szuka powodu.
kto nie chce - szuka powodu.
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Ja też się interesowałem tuningiem Linei , ale zarówno serwis w B-B jak i jeden z lepszych fachowców w tym temacie stanowczo mi odradzili .
Silnik 1,3 jest jak każdy diesel podatny na tego typu modyfikacje i bez problemu można z niego wyciągnąć ok.125 KM i ok. 250 Nm ale oczywiście kosztem trwałości i dużego ryzyka typu pęknięcie głowicy więc dałem sobie spokój .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Nawet taki przyrost na powerbox byłby zadawalajacy tylko czy nie będzie skutków ubocznych dla wtryskow i turba?
Bo nie wierzę że przy takim przykroście pęknie głowica.
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Nie sprawdzałem, ale teraz Astra zachowuje się porównywalnie do Linei. Myślę, że miałaby te 10s do 100km/h. Podobno przyrasta ok. 15%. W fabrycznych silnikach ustawienia są optymalizowane pod kątem testów na normy spalania, a nie na dynamikę jazdy, więc na pewno można je poprawić bez szkody dla trwałości.
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Pewnie, że powerbox musi mieć trochę zaszytej logik. Na przykład w chipie zmieniasz 2 mapy (ilość wtryskiwanego paliwa i ciśnienie w turbo) i tyle. Powerbox musi dostawać jeszcze parę informacji o stanie silnika i odpowiednio szybko i sensownie je przetworzyć. To już kwestia zaufania do producenta. Ja bym nie włożył firmy krzak, pomimo że to służbowy samochód
- Rincewind
- klubowicz
- Posty: 487
- Rejestracja: 10 lut 2011, 16:17
- Przebieg: 42000
- Silnik: 1.6 Diesel
- Rocznik: 2016
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 19 razy
Re: Dołożyłem Powerbox z V-Tech
Najtańszy - base. Na święta przejechałem kilkaset kilometrów z rodzinnym obciążeniem i cały czas jestem z niego zadowolony. Wyraźnie dynamiczniej jeździ i o to mi chodziło. Niespecjalnie interesują mnie cyferki o ile wzrosła moc czy moment. Przy okazji, narazie średnie spalanie jest o 1 litr niższe niż poprzednio (było 5,6l/100km a teraz ok 4,6l/100km), ale jeszcze nie jeździłem po autostradach, więc trudno porównywać. Wcześniej miałem dużo przebiegów po autostradzie.