Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2150
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 307 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Mój kluczyk ma równo 9 lat i wygląda nieco lepiej niż Rafcia.
A w ogóle to wymieniłem filtry gazu.
A w ogóle to wymieniłem filtry gazu.
- karol_zydek
- klubowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 04 mar 2011, 18:17
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1.4
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Dęblin, Radzionków
- Podziękował: 11 razy
- Otrzymał podziękowań: 39 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
U mnie w silikonie od 4 lat a sam klucz 10 ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pzdro Karol
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
też mam ten silikon 2 lata. Praktycznie się nie zużył. Mam jeszcze jeden zapas
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wczorej miałem problem ze zmianą biegów. Pierwsze ciężej zaczęły wchodzić 1 i 2, później nie szło już wogóle wrzucić 1, a 2 wchodziła bardzo ciężko. Podnoszę maskę i.... kuźwa nie wierzę. Kuna dobrała się do wygłuszenia grodzi silnika i kawałek wełny spadło na linkę zmiany biegów, potem częściowo weszła w pancerz i kaplica.
Dzisiaj znajomy mechanik dostał się do linki, przeczyścił i przesmarował linkę. Biegi wchodzą teraz elegancko bez problemu.
dla mechanika, a dla kuny
Dzisiaj znajomy mechanik dostał się do linki, przeczyścił i przesmarował linkę. Biegi wchodzą teraz elegancko bez problemu.
dla mechanika, a dla kuny
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzisiaj ponton Grand Espace był na przeglądzie w serwisie.. wymieniony olej, filtry paliwa, powietrza, oleju i kabinowy, oraz płyn chłodniczy i ogólny przegląd auta. Podobno jest w dobrym stanie.. Akumulator na teście wypadł na 64% sprawności i mam myśleć o jego wymianie.
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja bym poczeka do lata i dopiero wtedy wymienił będzie cieplej nie będzie problemu z odpalaniem.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Obecnie również nie ma problemu z odpalaniem, dlatego tym bardziej zdziwiła mnie ta diagnoza.
Oczyszczę klemy, sprawdzę elektrolit... jak się da, a jeżeli chodzi o kupno nowego to chyba nie ma co wykonywać nerwowych ruchów.. się zdąży.
Oczyszczę klemy, sprawdzę elektrolit... jak się da, a jeżeli chodzi o kupno nowego to chyba nie ma co wykonywać nerwowych ruchów.. się zdąży.
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wczoraj zamontowalem opornik do wtyczki z egr, przejechalem dopiero 30km, ale jeszcze nie pokazuke mi błędu.
Wnioski - po pierwsze turbina zaczęła pracowac od 1900obr, wcześniej od 2300obr, oraz spalanie chwilowe spada szybciej i pokazuje ok 0.5 litra mniej niz wcześniej.
I mam pytanie - jaki jest sposób na ściągnięcie przewodów od czujnika ciśnienia doladowabia? Tam gdzie wchodzą dwa przewody, z gruszki turbiny i pompy vacu. Grzać te przewody , gorąca woda czy jeszcze coś innego?
Wnioski - po pierwsze turbina zaczęła pracowac od 1900obr, wcześniej od 2300obr, oraz spalanie chwilowe spada szybciej i pokazuje ok 0.5 litra mniej niz wcześniej.
I mam pytanie - jaki jest sposób na ściągnięcie przewodów od czujnika ciśnienia doladowabia? Tam gdzie wchodzą dwa przewody, z gruszki turbiny i pompy vacu. Grzać te przewody , gorąca woda czy jeszcze coś innego?
-
- klubowicz
- Posty: 1352
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 477 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Wymieniłem żarówki od świateł, wczoraj padła od kierowcy. Włożyłem normalne H7 z Boscha po 10 PLNów za sztukę. Dolałem trochę oleju do silnika, płynu do wycieraczek oraz zmieniłem stare wycieraczki na nowe z Championa. Oczywiście nie obyło się bez małego tuningu zaczepów a no i najważniejsze z pomocą sąsiada wymieniłem płyn w kiernkowskazach
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5143
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 396 razy
- Otrzymał podziękowań: 649 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Ja nic nowego nie wymyśliłem . Po odłączeniu przewodów od pojazdu (vacum i turbo) wziąłem czujnik do domu, suszarka do włosów i z czuciem przez wykręcanie. Dla mnie, za pierwszym razem (wymieniłem dwa ), największym problemem było zdjęcie tej metalowej opaski. Chodziło o to aby nie uszkodzić przewodu. Założenie odwrotnie z tym, że natłuściłem króćce wazeliną techniczną (cieniutko). Na koniec użyłem cienkiej trytki (widać na ).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 29 sty 2019, 21:00
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Lublin
- Otrzymał podziękowań: 9 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dlaczego tak zrobiłeś ? skąd taki pomysł ? Mów od razu jaki opornik , zastosuję też u siebie.daro189 pisze: ↑08 lut 2019, 13:15 Wczoraj zamontowalem opornik do wtyczki z egr, przejechalem dopiero 30km, ale jeszcze nie pokazuke mi błędu.
Wnioski - po pierwsze turbina zaczęła pracowac od 1900obr, wcześniej od 2300obr, oraz spalanie chwilowe spada szybciej i pokazuje ok 0.5 litra mniej niz wcześniej.
I mam pytanie - jaki jest sposób na ściągnięcie przewodów od czujnika ciśnienia doladowabia? Tam gdzie wchodzą dwa przewody, z gruszki turbiny i pompy vacu. Grzać te przewody , gorąca woda czy jeszcze coś innego?
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Opis zaczerpnięty z forum fiata. Póki co u mnie działa
http://fiatpunto.com.pl/post789865.html
http://fiatpunto.com.pl/post789865.html
-
- klubowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 16 lis 2017, 12:38
- Przebieg: 160016
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Fajna sprawa. Daj opis jak możesz. Ten EGR to jest masakra.
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Co tu dużo opisywać - wyjmujesz wtyczkę z siłownik a egr, zaglądając tam znajdziesz 6 miejsc na piny z czego dwa są użyte, wpinasz opornik ceramiczny 5w 27 omh lub 33 ohm, mocujesz tak aby nie wypadł i to wszystko☺
33 ohm to niby 0% otwarcia zaworu
27 omh to 10% otwarcia zaworu.
U mnie siedzi 33ohm, do tego wymienilem zawór od turbiny i już nie ma takiego efektu zrywu po załączeniu turbiny, tylko plynne przyspieszenie i przyjemność z jazdy wróciła
33 ohm to niby 0% otwarcia zaworu
27 omh to 10% otwarcia zaworu.
U mnie siedzi 33ohm, do tego wymienilem zawór od turbiny i już nie ma takiego efektu zrywu po załączeniu turbiny, tylko plynne przyspieszenie i przyjemność z jazdy wróciła