Na jakimś zlocie wypijemy parę browarów i wczołgamy się pod moje auto - taki wariant mogę przyjąć:)
Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w kwestii awaryjności , wycieków i pocenia .Otóż moja Linea ma już 85.000 km i nic z tych rzeczy ( odpukać w niemalowane ).
Silnik , skrzynia,półosie , przeguby suche jak pieprz z góry jak i z dołu .Zawieszenie i wszystko co z nim powiązane bez jakichkolwiek uwag - co zostało sprawdzone
na badaniach technicznych ( przegląd roczny ) w serwisie Fiata w B-B na moją prośbę zrobiony bardzo szczegółowo . Nie ma się czego przyczepić .Eksploatacyjnie
wymieniono po 72.000 km pasek napędu alternatora i przy ok.75.000 km 2 podkładki pod wtryskiwacze bo lekko było czuć spaliny w kabinie . Przy ok.90.000 km
planuję wymianę tarcz hamulcowych i klocków bo na przeglądzie stwierdzili , że do tego przebiegu powinny jeszcze fabryczne wytrzymać . Olej silnikowy wymieniany
co ok. 20.000 km , klima sprawdzana corocznie + wymiana filtra i cóż tyle i aż tyle .
Podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego porozmawiałem sobie w serwisie co sądzą o Linei ( wcześniej poczytałem sobie w internecie i na forum) i powiedziano
mi ( sam szef ) - nie przejmować się bo wszystko zależy od kierowcy czyli kto , gdzie i jak jeździ lub inaczej jak się dba tak się ma . Ale wie Pan ta Linea po liftingu
to już o niebo lepsza jakość co jak na razie się potwierdza i ........... oby tak dalej
A odnośnie różnych bajek o DPF to powiem szczerze , że nawet nie wiem , że go mam , spaliny po rozgrzaniu się silnika zupełnie niewyczuwalne ,po uruchomieniu
na zimnym też nic nie dymi . Auto dynamiczne , spalanie średnie 5,4 -5,7 litra na 100 km i to nawet przy prędkościach rzędu 150 km/godz na autostradzie .
Czy można chcieć coś więcej za kwotę zakupu 47.000zł ( w 2013). Śledzę od dłuższego czasu rynek nowych samochodów o podobnych parametrach i poniżej kwoty
ok.60.000zł nie ma porównywalnej oferty .
Silnik , skrzynia,półosie , przeguby suche jak pieprz z góry jak i z dołu .Zawieszenie i wszystko co z nim powiązane bez jakichkolwiek uwag - co zostało sprawdzone
na badaniach technicznych ( przegląd roczny ) w serwisie Fiata w B-B na moją prośbę zrobiony bardzo szczegółowo . Nie ma się czego przyczepić .Eksploatacyjnie
wymieniono po 72.000 km pasek napędu alternatora i przy ok.75.000 km 2 podkładki pod wtryskiwacze bo lekko było czuć spaliny w kabinie . Przy ok.90.000 km
planuję wymianę tarcz hamulcowych i klocków bo na przeglądzie stwierdzili , że do tego przebiegu powinny jeszcze fabryczne wytrzymać . Olej silnikowy wymieniany
co ok. 20.000 km , klima sprawdzana corocznie + wymiana filtra i cóż tyle i aż tyle .
Podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego porozmawiałem sobie w serwisie co sądzą o Linei ( wcześniej poczytałem sobie w internecie i na forum) i powiedziano
mi ( sam szef ) - nie przejmować się bo wszystko zależy od kierowcy czyli kto , gdzie i jak jeździ lub inaczej jak się dba tak się ma . Ale wie Pan ta Linea po liftingu
to już o niebo lepsza jakość co jak na razie się potwierdza i ........... oby tak dalej
A odnośnie różnych bajek o DPF to powiem szczerze , że nawet nie wiem , że go mam , spaliny po rozgrzaniu się silnika zupełnie niewyczuwalne ,po uruchomieniu
na zimnym też nic nie dymi . Auto dynamiczne , spalanie średnie 5,4 -5,7 litra na 100 km i to nawet przy prędkościach rzędu 150 km/godz na autostradzie .
Czy można chcieć coś więcej za kwotę zakupu 47.000zł ( w 2013). Śledzę od dłuższego czasu rynek nowych samochodów o podobnych parametrach i poniżej kwoty
ok.60.000zł nie ma porównywalnej oferty .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
to może być to, że koledzy EGOn i Pogromcaslaskiej mają pierwsze roczniki produkcji...
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
My rozmawiamy o T-jet i żeby była jasność ja nie mam urazu do tego auta a prędzej czy później i tak je udoskonale :-). Jeśli masz 1.3 multijet szykuj się za jakiś czas na wymianę rozrządu.Fiacik pisze: ↑04 lis 2018, 16:07 Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w kwestii awaryjności , wycieków i pocenia .Otóż moja Linea ma już 85.000 km i nic z tych rzeczy ( odpukać w niemalowane ).
Silnik , skrzynia,półosie , przeguby suche jak pieprz z góry jak i z dołu .Zawieszenie i wszystko co z nim powiązane bez jakichkolwiek uwag - co zostało sprawdzone
na badaniach technicznych ( przegląd roczny ) w serwisie Fiata w B-B na moją prośbę zrobiony bardzo szczegółowo . Nie ma się czego przyczepić .Eksploatacyjnie
wymieniono po 72.000 km pasek napędu alternatora i przy ok.75.000 km 2 podkładki pod wtryskiwacze bo lekko było czuć spaliny w kabinie . Przy ok.90.000 km
planuję wymianę tarcz hamulcowych i klocków bo na przeglądzie stwierdzili , że do tego przebiegu powinny jeszcze fabryczne wytrzymać . Olej silnikowy wymieniany
co ok. 20.000 km , klima sprawdzana corocznie + wymiana filtra i cóż tyle i aż tyle .
Podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego porozmawiałem sobie w serwisie co sądzą o Linei ( wcześniej poczytałem sobie w internecie i na forum) i powiedziano
mi ( sam szef ) - nie przejmować się bo wszystko zależy od kierowcy czyli kto , gdzie i jak jeździ lub inaczej jak się dba tak się ma . Ale wie Pan ta Linea po liftingu
to już o niebo lepsza jakość co jak na razie się potwierdza i ........... oby tak dalej
A odnośnie różnych bajek o DPF to powiem szczerze , że nawet nie wiem , że go mam , spaliny po rozgrzaniu się silnika zupełnie niewyczuwalne ,po uruchomieniu
na zimnym też nic nie dymi . Auto dynamiczne , spalanie średnie 5,4 -5,7 litra na 100 km i to nawet przy prędkościach rzędu 150 km/godz na autostradzie .
Czy można chcieć coś więcej za kwotę zakupu 47.000zł ( w 2013). Śledzę od dłuższego czasu rynek nowych samochodów o podobnych parametrach i poniżej kwoty
ok.60.000zł nie ma porównywalnej oferty .
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
A Fiacik znów swoje powiem jeszcze jedno,po jakiego gwinta trzymamy te t-jety,lepiej kupić tekiego poliftingowego fiata linea i można forum zamknąć,widocznie Fiat dopracował te poliftingowe linee do perfekcji,jak było by miło gdybyśmy pisali w samych superlatywach o naszych t-jety,dobrze że za marzenia nie karają
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jedna partia samochodów dostała simeringi od takiego poddostawcy, a druga od innego. Jeden wytrzyma dłużej, drugi krócej. To samo może być z kołem rozrządu, klinem i ze wszystkim innym.
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
T-Jet daję frajdę z jazdy i nie zamienił bym na żaden inny silnik, a dwa FL mi się nie podoba. Poza tym jest ich dużo mniej stąd też mniej narzekania.pogromcaslaskiej pisze: ↑04 lis 2018, 20:48 A Fiacik znów swoje powiem jeszcze jedno,po jakiego gwinta trzymamy te t-jety,lepiej kupić tekiego poliftingowego fiata linea i można forum zamknąć,widocznie Fiat dopracował te poliftingowe linee do perfekcji,jak było by miło gdybyśmy pisali w samych superlatywach o naszych t-jety,dobrze że za marzenia nie karają
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Racja to już nie ten wygląd, frajdy z jazdy to nie daje,ale dla mniej wymagających wystarcza,dobrze że każdy może coś wybrać odpowiedniego do swoich potrzeb.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ja tez bym swojego nie zamienil przy wymianie rozrzadu dostał co prawda nowe kolo zębate - dla świętego spokoju i poczucia , że nawet jeśli coś się wydarzy to zrobilem co moglem aby tego uniknąć
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Zapytam w swoim imieniu - za jaki czas? Pytam poważnie.
smak56
* * * *
* * * *
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Łańcuchy wymienia się +/- co 120 tyś, oczywiście ważne jest czy jeźdzone na oleju 5w30 czy na gorszym, oraz czy wymiana oleju była na czas. Jak będzie zbyt luźny zaczyna grzechotać. Wymienia się cały zestaw z kołami, slizgami oraz napinaczem.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No to chyba mam problem. Przejechałem 222 tys. km (większość w mieście) bez wymiany rozrządu, jeżdżąc na gorszym oleju 5W40 (zalecany). Z tym, że go (łańcucha) nie słychać i nic się nie dzieje. Wymieniać? Czy jeździć dalej?
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 818
- Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
- Przebieg: 170000
- Silnik: 1,3 mjet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wymieniać w końcu +- 120 tyś, chyba że to plus minus jest 100 tyś .
A poważnie jak się chyba trafi u mnie wymieniłem przy 120 tyś .
A poważnie jak się chyba trafi u mnie wymieniłem przy 120 tyś .
- smak56
- klubowicz
- Posty: 5148
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 276000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Podziękował: 398 razy
- Otrzymał podziękowań: 650 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
cyt. za AutoExpert: "Czterocylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny SDE o pojemności 1.3 produkowany był w Bielsku-Białej, najpierw od 2003 roku o mocy 70 KM, a od 2005 roku o mocy 90 KM. W swoim czasie wykorzystywany był przez kilka koncernów motoryzacyjnych, jak FIAT, Ford, General Motors, Grupa PSA czy Suzuki, stąd też jego oznaczenie rynkowe bywa różne - JTD, TDCi, CDTi, HDi czy DDiS. Do dziś można go znaleźć pod maską wielu popularnych w Polsce modeli: Astra, Corsa, Doblo, Panda, Punto czy Swift.
Konstruktorzy silnika zastosowali w nim łańcuch do napędu rozrządu, którego żywotność określono na 250 tys. kilometrów przebiegu. W rzeczywistości interwał wymiany może się bardzo skrócić. Jest to zależne od sposobu eksploatacji pojazdu. Po tym czasie, lub w przypadku określonych objawów nieprawidłowej pracy silnika, łańcuch, jak i współpracujące z nim elementy, powinny zostać wymienione. Do wymiany łańcucha rozrządu SKF oferuje zestaw VKML 82000. Dodatkowo, zawiera on dwa koła zębate, napinacz hydrauliczny, rurkę doprowadzającą olej do napinacza i dozującą olej na sam łańcuch, uszczelkę pokrywy rozrządu oraz uszczelniacz wału korbowego."
smak56
* * * *
* * * *
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
A chodźby wymienić profilaktycznie to koszty śmieszne,a z drugiej strony po co jak jest dobry