Sprężyny
- Kuzyn_z_Sosnowca
- Moderator
- Posty: 6578
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Mnie też jakiś czas temu strzeliła i założyłem od kury, ale nie mogłem na to auto patrzeć. Udało mi się kupić używaną 1szt i wróciłem do oryginału.
-
- klubowicz
- Posty: 284
- Rejestracja: 16 lut 2013, 14:23
- Przebieg: 127000
- Silnik: 1.4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Czym jest "kura"? Punto?Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Mnie też jakiś czas temu strzeliła i założyłem od kury, ale nie mogłem na to auto patrzeć. Udało mi się kupić używaną 1szt i wróciłem do oryginału.
T-Jet dla zniewalającej mocy (taaa) i LPG dla rozsądku...
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 88000
- Silnik: 1.3multijet 95KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Żywiec
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Dzwonił do mnie smak56 / jako , że mam najmłodsze auto na forum / zaniepokojony nadmiernym podniesieniem się tyłu auta po wymianie sprężyn .Na jego prośbę i do ewentualnego porównania podaję odległość pomiędzy błotnikiem ,
a osią koła :
- przód 36,5 cm ( od podłoża jest to 65,5 cm - ale ten wymiar nic nie mówi bo zależy od średnicy i ciśnienia opon)
- tył 37 ,0 cm ( od podłoża jest to 67,0 cm ........................................................... )
Auto puste w garażu , zatankowane do pełna , a w bagażniku tylko koło zapasowe .
Przy okazji przypomniałem sobie jak wymieniałem tylne sprężyny w samochodzie Rover 420Si bo na starych już trochę
przy załadunku 5 osób na nierównościach dobijało . Nowe były oryginalne - kupione w serwisie BMW ( dawniej też Rover)
w Częstochowie i po ich zamontowaniu kwestia dobijania znikła , a auto podniosło się z tyłu tylko o 1,5 cm .
Sugeruje to , że w trakcie eksploatacji sprężyny tracą nie tylko wymiar ale też i sztywność .
Osobiście bym nie zakładał innych niż dedykowane do danego modelu ( zwłaszcza z przodu ) bo nie wiadomo jak się zachowa samochód w krańcowych warunkach , a poza tym są to elementy o wieloletniej trwałości i wydaje mi się , że jak raz się je wymieni w czasie ,, żywota " auta to wszystko , więc chyba warto zainwestować w oryginały .
Stefan sprawdzał też w sklepie fabrycznym FIATA i najlepsza cena za oryginały to 360zł/szt. na pocieszenie pozostaje
jedynie info od kolegi ( naprawia różne wiekowe graty ) , że w Bielsku jest gość , który regeneruje sprężyny i to podobno z bardzo dobrym skutkiem .Wydaje mi się , że nawet wiem gdzie jak będę w Bielsku to dopytam i napiszę .
a osią koła :
- przód 36,5 cm ( od podłoża jest to 65,5 cm - ale ten wymiar nic nie mówi bo zależy od średnicy i ciśnienia opon)
- tył 37 ,0 cm ( od podłoża jest to 67,0 cm ........................................................... )
Auto puste w garażu , zatankowane do pełna , a w bagażniku tylko koło zapasowe .
Przy okazji przypomniałem sobie jak wymieniałem tylne sprężyny w samochodzie Rover 420Si bo na starych już trochę
przy załadunku 5 osób na nierównościach dobijało . Nowe były oryginalne - kupione w serwisie BMW ( dawniej też Rover)
w Częstochowie i po ich zamontowaniu kwestia dobijania znikła , a auto podniosło się z tyłu tylko o 1,5 cm .
Sugeruje to , że w trakcie eksploatacji sprężyny tracą nie tylko wymiar ale też i sztywność .
Osobiście bym nie zakładał innych niż dedykowane do danego modelu ( zwłaszcza z przodu ) bo nie wiadomo jak się zachowa samochód w krańcowych warunkach , a poza tym są to elementy o wieloletniej trwałości i wydaje mi się , że jak raz się je wymieni w czasie ,, żywota " auta to wszystko , więc chyba warto zainwestować w oryginały .
Stefan sprawdzał też w sklepie fabrycznym FIATA i najlepsza cena za oryginały to 360zł/szt. na pocieszenie pozostaje
jedynie info od kolegi ( naprawia różne wiekowe graty ) , że w Bielsku jest gość , który regeneruje sprężyny i to podobno z bardzo dobrym skutkiem .Wydaje mi się , że nawet wiem gdzie jak będę w Bielsku to dopytam i napiszę .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta 

-
- klubowicz
- Posty: 629
- Rejestracja: 24 mar 2012, 22:12
- Przebieg: 0
- Silnik: kijanka :)
- Rocznik: 2018
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Niestety muszę Cię zmartwić sprężyny potrafiły po 30 - 40 tys. padać . Co do zachowania w skrajnych sytuacjach to radzę Linea nawet na fabrycznych nie kusić.
Wysłane z HTC U11
Wysłane z HTC U11
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 906
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 150000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
-
- klubowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Panowie a co powiecie na dedykowane sprężyny tej firmy ? http://gh-parts.eu/catalogue.php?FIAT-L ... 3)-06.2007
-
- klubowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 18 lip 2018, 14:38
- Przebieg: 126000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Grudziądz
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Phenix pisze: ↑30 sie 2018, 22:56Panowie a co powiecie na dedykowane sprężyny tej firmy ? http://gh-parts.eu/catalogue.php?FIAT-L ... 3)-06.2007
Do tyłu nie mają, przynajmniej w katalogu.
- EGON
- Posty: 273
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Tragicznie ta Linea stoi na tych sprężynach od skody. W dodatku ciekawe czy nie rozwali to amorka czy nie będzie się na maksa wyciągał pukał.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Dokładnie, każdy amortyzator zaprojektowany jest do pracy w określonym zakresie jeśli mniejszym mu zakres lub zwiększymy to zmienia się jego charakterystyka, co za tym idzie może zmniejszyć się jego wydajność tłumienia nierówności ... Zmieniając sprężyny na te bez homologacji mamy pewność że zmieniamy zakres pracy i warunki w jakich pracuje amortyzator i może skrócić się jego "żywotność" ... Tak myślę mimo że nie mam wykształcenia w tym kierunku
, chociaż na temat tylko projektant konstruktor lub jakiś inżynier może się wypowie lepiej bo tylko oni maja pojęcie na ten temat 


- helletic
- klubowicz
- Posty: 2466
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 206000
- Silnik: 1.4 8V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Nie pamiętam, czy było coś o tym wspominane, ale...dlaczego kombinujecie ze sprężynami od jakiejś Skody, czy inne cuda? Od Grande Punto nie podejdzie? Ja jeździłem jakiś czas na kompletnym zawieszeniu od GP, tyle że gwintowane. Sprężyny były tak krótkie, że po podniesieniu na lewarku, tylna sprężyna spadała z belki. I jeździłem bez problemowo. To tak odnośnie hardcore'owych udziwnień.
- smak56
- klubowicz
- Posty: 4524
- Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
- Przebieg: 224000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Po moim poście trochę inaczej podeszliście do sprawy. Sam postawiłem piwa tym, którzy rekomendowali KYB RH 5543. W opisach było, że wszystko jest
. Zasugerowałem się ślepo i je założyłem. Tak jak Marcin, nie mogę się przyzwyczaić do wyglądu koziołka. Dzisiaj posiedziałem (mam dostęp do internetu) i mam prośbę do EGON-a. Ty masz dostęp do części, znalazłem sprężynę do tyłu KYB RH 6406, która ma takie same wymiary jak wymontowana fabryczna (wysokość, średnica zewnętrzna) tylko nie wiem jakie ma te średnice, w które wchodzą gumowe poduszki? Wyżej jest tabelka i gdybyś mógł gdzieś to sprawdzić?

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2018, 8:56 przez smak56, łącznie zmieniany 1 raz.
smak56
****

****
- Kuzyn_z_Sosnowca
- Moderator
- Posty: 6578
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
-
- Nowy
- Posty: 22
- Rejestracja: 08 lis 2011, 20:54
- Przebieg: 86000
- Silnik: 1,3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Postawił Piwo;: razy
- Otrzymał Piw: razy
Re: Sprężyny
Ponad rok temu wymieniłem tylne sprężyny, użyłem "zamiennika" od Skody Octavi, przejechałem ponad 15000 km. Nie zauważyłem by działo się coś złego, samochód reaguje poprawnie, nie mam póki co problemów z amortyzatorami. Jedyna różnica to tył stoi wyżej, ale już zdążyłem się do tego przyzwyczaić.