No i stało się, wytrzymałem raptem jeden dzień i postanowiłem zmienić obudowy lusterek.
Operacja wymaga niezwykłej delikatności, łatwo jest zniszczyć plastikowe zaczepy. Aby bez szkód przeprowadzić ten zabieg potrzebne były dwa cienkie i długie wkrętaki oraz latarka i suszarka (taka do włosów)
1) Na początku podgrzałem delikatnie obudowy suszarką aby uzyskać pewną elastyczność plastiku.
2) Następnie wsunąłem wkrętak między szkiełko a obudowę i odhaczyłem pierwszy zaczep, przytrzymując go wsunąłęm drugi wkrętak i odhaczyłem drugi zaczep, oba na dole. Należy na początku odhaczyć dwa zaczepy ponieważ jak odhaczymy jeden to natychmiast wskakuje z powrotem na swoje miejsce.
3) Potem pojedyńczo odhaczamy pozostałe trzy zaczepy i obudowa zdemontowana. Wysuwa się z łatwością.
4) Przed montażem nowych nakładek podgrzałem je również suszareczką i wcisnąłem delikatnie i powoli w odpowiednie zaczepy.
Obudowy wskoczyły na swoje miejsce i przylegają idealnie jak oryginały. Obyło się bez strat i stare obudowy powędrowały na półeczkę jako rezerwowe. Czas potrzebny do wykonania tej przekładki to 20 minut. Najbardziej jestem dumny z siebie że podjąłem się tego zadania bez niczyjej pomocy i się udało Zaoszczędzone pieniążki na majstra zainwestuję w ledy do bagażnika
[ M ] Demontaż obudowy lusterek
- Radeon
- klubowicz
- Posty: 419
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:20
- Przebieg: 38999
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
[ M ] Demontaż obudowy lusterek
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat 126p 1978r, Fiat 126elx 1998r, Fiat Uno 1,0 1996r, Ford Fiesta 1,6 xR2i 1989r, BMW e34 525i 1988r, FIAT LINEA 2009r
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Demontaż obudowy lusterek
Szkoda, że 99 % zdjęć nie widać
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Demontaż obudowy lusterek
Łoj... kolega logował się ostatni raz bardzo dawno temu, pytanie czy jeszcze w ogóle do nas zagląda Obawiam się, że nam (adminom) nie uda się przywrócić tych zdjęć Autor postu musiałby je wrzucić jeszcze raz
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3811
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 627 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: [ M ] Demontaż obudowy lusterek
1. Odchylić regulacja lusterko na zewnatrz Na Max
2. Włóż delikatnie palec pod lusterko o do siebie. Odczepi się od mocowania lusterko.
3. Dostęp do zaczepów już jest widoczny. Potem delikatnie i same odskoczą.
4. Do montaż proponuję przesmarować wazeliną techniczna łatwiej wejdzie.
Do dzieła. Robiłem to i spoko bez stresów. Teraz pogadam temu sprzyja. Plastiki są nagrzane i elastyczne.
Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka
2. Włóż delikatnie palec pod lusterko o do siebie. Odczepi się od mocowania lusterko.
3. Dostęp do zaczepów już jest widoczny. Potem delikatnie i same odskoczą.
4. Do montaż proponuję przesmarować wazeliną techniczna łatwiej wejdzie.
Do dzieła. Robiłem to i spoko bez stresów. Teraz pogadam temu sprzyja. Plastiki są nagrzane i elastyczne.
Wysłane z mojego TA-1053 przy użyciu Tapatalka
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [ M ] Demontaż obudowy lusterek
Nie wiem Sławek jakie masz palce , ale w moim przypadku to nie zadziałało .
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM