Wymiana paska rozrządu
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Wymiana paska rozrządu
Witam
Mam, Koledzy, jedno pytanie: na co powinienem zwrócić uwagę mechanika przed wymianą samego paska rozrządu.
Linea 2009,benzyna 1,4, kupiona jako nowa w salonie w 2011. Autentyczny przebieg - 16.000 km.Pasek ma już 9 lat a powinno się go wymieniać co 5 lat.Z auta jestem bardzo zadowolony.
Serwis duży ale nieautoryzowany przez Fiata. Myślę, że przy tym przebiegu wymienię tylko sam pasek.
Dodam, że zawsze otrzymywałem od Was fachową pomoc.
Fan Fiata Linea, senior, 70 lat
Pozdrawiam
Mam, Koledzy, jedno pytanie: na co powinienem zwrócić uwagę mechanika przed wymianą samego paska rozrządu.
Linea 2009,benzyna 1,4, kupiona jako nowa w salonie w 2011. Autentyczny przebieg - 16.000 km.Pasek ma już 9 lat a powinno się go wymieniać co 5 lat.Z auta jestem bardzo zadowolony.
Serwis duży ale nieautoryzowany przez Fiata. Myślę, że przy tym przebiegu wymienię tylko sam pasek.
Dodam, że zawsze otrzymywałem od Was fachową pomoc.
Fan Fiata Linea, senior, 70 lat
Pozdrawiam
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Masz stalowe nerwy,tyle lat na jednym pasku,pasek się niszczy czy jeździsz czy nie,guma parcieje,wymień cały kompletny rozrząd,na tym się nie oszczędza
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Ja też tak uważam zmieniam pasek co 5 lat razem z paskiem od altka, napinaczem rozrządu , pompą wody oraz łapą napinacza paska altka. Kolega pracuje w ASO i opowiada jakie starte paski wymieniają po 7 nawet 9 lat i wysłał mi zdjęcia i wcale zle pasek nie wyglądał ale ja mu zawsze mówię że wolę szybciej wymienić i mieć sumienie spokojne niż remontować silnik bo szkoda mi było parę zł na rozrząd.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Wymiana paska rozrządu
Również podzielam zdanie kolegów Nie oszczędzaj - wymień komplet Pasek, rolka i pompa wody
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
zima zmieniałem pasek z pompa i rolka napinająca w moim lanosie. Auto ma 50kkm i 19 lat jeździło z rozrządem od nowości. Części łącznie z paskiem nie wyglądały źle, ale pytanie co by było za kilka miesięcy. Stan wizualny to jedno ale wiek może zrobić swoje. Szkoda ryzykować i fundowac w najlepszym przypadku dodatkowa robocizne
Ostatnio zmieniony 21 lip 2018, 15:51 przez michalexc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
A ja dzisiaj zadzwoniłem do ASO wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody i robocizną ok 900 zł. Zalecają również przy okazji wymianę paska PK a napinacz jeśli zajdzie taka potrzeba, koszt paska i napinacza ok 400 zł, razem 1300 w tym robicizna 400.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Chyba nie ma tam nic na co szczególnie trzeba by zwrócić mechanikowi uwagę. Robota prosta i nie ma żadnych pułapek. Ja też przy takim przebiegu wymieniłbym tylko pasek (ze względu na wiek gumy).
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
@erbis Jest bardzo ważne powiedz mechanikowi żeby zwrócił uwagęna na stan uszczelniaczy jeden masz na dole za kołem napędowym a drugi jest na górze i z tym jest problem jeśli mechanik wymienia rozrząd bez blokad to nie wymieni go i potrzebny jest ściągacz. Bo jeśli cieknie Ci to za rok będziesz na nowo kupować pasek i mapinacz plus robocizna kilka zł. Ja sam wymieniłem rozrząd i dolny uszczelniacz górnego nie ruszałem bo nie ciekł a poza tym nie zmienił bym go bo rozrząd zmieniłem bez blokad i nie miałem ściągacza ...
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Ja chyba na pierwszą wymianę rozrządu zdecyduje się na ASO, tylko skończy się sezon urlopowy i zastępstwa z tego powodu w robocie. Z własnymi częściami będzie taniej, a i tak czeka mnie za nie długo kolejny serwis gazowy to przy jednej wizycie załatwię dwie rzeczy.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Dziękuję bardzo, Koledzy, za cenne podpowiedzi
Rozrząd wymieniony. Auto śmiga jak nowe.
Koszty:
Rozrząd kompletny z pompą wody - 290
pasek alternatora - 45
pasek wspomagania - 28
robocizna - 320
Razem - 683 zł.
Pozdrawiam
Rozrząd wymieniony. Auto śmiga jak nowe.
Koszty:
Rozrząd kompletny z pompą wody - 290
pasek alternatora - 45
pasek wspomagania - 28
robocizna - 320
Razem - 683 zł.
Pozdrawiam
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
- erbis
- klubowicz
- Posty: 95
- Rejestracja: 19 gru 2011, 18:46
- Przebieg: 25000
- Silnik: 1,4
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Podziękował: 78 razy
- Otrzymał podziękowań: 15 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Nie wiem, gdyż wszystkie części kupił serwis w którym dokonałem wymiany rozrządu.
Wcześniej: Fiat 126p, Syrena Bosto, Fiat 132 p, Polonez 1,5, Opel Rekord 2,3 D, Fiat 125p, BMW E 30,
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Powoli przygotowuję się do wymiany rozrządu.Zastanawiam się co wymienić .W 2013r wymieniany był kompletny rozrząd z pompą włącznie,wymieniane były też paski osprzętu oraz napinacz.Od wymiany Linka przejechała 13tyś km.Proszę o rady.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Wymiana paska rozrządu
Dokładnie wymienił bym tylko sam pasek i koszt śmieszny.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007