Przekładnia kierownicza, maglownica

Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

Ostatnio odkryłem że na postoju ruszając szybko kierownicą prawo-lewo słychać głośne stuki. Drążki i końcówki nie mają luzu. Dźwięk ewidentnie z przekładni :róż . Jak jest w waszych autach czy też stuka ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Morfus »

Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Phenix
klubowicz
klubowicz
Posty: 344
Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
Przebieg: 0
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 29 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Phenix »

U mnie też stuka ale nie muszę szybko ruszać, nawet jak wolniej ruszam to słychać jedno puknięcie i syczenie. Jak dam w lewo jest to i muszę dać w prawo żeby drugi raz usłyszeć ten dźwięk, i nie trzeba do końca kręcić kierownicą.
Morfus
Posty: 103
Rejestracja: 29 lis 2016, 19:01
Przebieg: 108000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Morfus »

EGON pisze: 12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:39
EGON pisze: 12 lip 2018, 10:37
Morfus pisze: 12 lip 2018, 10:31 Sprawdź maglownicę oraz krzyżaki kolumny kierowniczej.
A u Ciebie słychać stukanie jak robisz szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo
Nic nie słychać. A masz wyczuwalny luz w układzie zanim usłyszysz stuk?
Nie ma żadnego luzu, ma krzykach też ani drgnie.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
slawek007
klubowicz
klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 17 maja 2011, 11:12
Przebieg: 172000
Silnik: 1.4 8v+LPG
Rocznik: 2010
Lokalizacja: staszow
Podziękował: 4 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy
Kontakt:

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: slawek007 »

A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

slawek007 pisze: 13 lip 2018, 7:14 A może łożyska na kolumnach z amortyzatorami. To jest częsta przyczyna stuków przy skręcaniu. Może ktoś kręcić kierownicą a Ty przyłóż rękę do sprężyny w pobliżu łożyska, będziesz widział czy kręci się płynnie czy są skoki.
Łożyska mam nowe stuka ewidentnie przekładnia muszę sprawdzić jej luz po zdjęciu osłon drążka ewentualnie podreguluje jeśli da się dojść do śruby regulacyjnej bez demontażu przekładni.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 13 lip 2018, 20:33 Sprawdź też krzyżak na kolumnie, w kabinie przy podłodze. Trochę masz za niski przebieg na problemy z przekładnią.
To nie kwestia przebiegu tylko stanu dróg gdzie kto jeździ :) a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
Awatar użytkownika
karollino
klubowicz
klubowicz
Posty: 781
Rejestracja: 21 sty 2011, 11:10
Przebieg: 182000
Silnik: 1,4 77KM
Rocznik: 2010
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 104 razy
Otrzymał podziękowań: 96 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: karollino »

EGON pisze: 15 lip 2018, 16:53 a T-jet ma koła 16 to też szybciej się zużyje.
Nie tylko TJety wyjeżdżały na 16". W takim wydaniu (z alu 16") oferowane były wersje Dynamic i Emotion od początku produkcji Linei. Wersje Dynamic mogłeś spotkać we wszystkich wersjach silnikowych: od mułowatego 1,4 8V po 1,6 multijet. Dopiero zdaje sie w 2014 Fiat przyciął koszty i wypuszczał Dynamic na 15" stalówkach (o ile dobrze pamiętam też bez zapalniczki i popielniczki oraz bez pełnowymiarowego koła zapasowego). Co ciekawe, jak porównywało się poziom wyposażenia Dynamic z 2011 z autem tak samo wyposażonym w 2014 to ten z 2014 wychodził drożej.
Fiat Linea Dynamic:
+ DRL
+ subwoofer i maty w drzwiach
+ lusterko wsteczne autochrom z kamerą cofania
+ elektryczna regulacja lędźwi
+ regulacja wysokości fotela pasażera
+ podłokietnik z nawiewem
+ klimatronik
+ tempomat
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: skory85 »

Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
EGON
Posty: 271
Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 20 razy
Otrzymał podziękowań: 63 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: EGON »

skory85 pisze: 20 lip 2018, 22:33 Moja linijka z 2007 wersja dynamic ma albumy 16" co do układu kierowniczego mam nadzieję, że zrobiłem wszystko. Ale coś mi nie pasuje... Dzisiaj wyszło, że mam peknieta tylną sprężyne. Za kierowca... Przed zimą linijka śmigala prosto teraz trochę myszkuje już wiem czemu
Jak myszkuje to najpierw zlikwiduj luzy a potem zbieżność.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: skory85 »

Nic z tych rzeczy nie ma... Poprostu muszę wymienić tylne gumy na wahaczu, tak mi się zdaje. A zbieżność robiona byla
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
DeanRight
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 07 lip 2017, 20:21
Przebieg: 0
Silnik: 1.6 multijet
Rocznik: 2007
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Re: Przekładnia kierownicza, maglownica

Post autor: DeanRight »

Panowie odkopuje nieco temat... wie ktoś czy w 1.6 jtd jest taka sama maglownica co w innej np. 1.3 jtd i czy ktoś zna numery tej części? Bo niestety czeka mnie wymiana i nie chciałbym zamówić niewłaściwej. Co do samego powodu to jak wyżej stara ma wyrobiona listwę.
ODPOWIEDZ