Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
- opacz
- klubowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Oprócz problemów z klimatyzacją w ostatnim czasie wczoraj miałem pewną "przygodę" z autem.
Jadąc autostradą natknąłem się na dość mocną ulewę, która trwała może 5 minut i po przejechaniu następnie kilku kilometrów zaczęła mi migać kontrolka "check engine" i auto straciło moc. Spokojnie wyciągałem około 100 km/h choć z dużym trudem ale najbardziej spadek był odczuwalny przy ruszaniu samochodem . Przejechałem tak 60 km i dojechałem do celu gdzie auto postało około godziny i po odpaleniu problemu już nie było. Po około 20 km jazdy gdy wyprzedzając rozpędziłem się do około 110 km/h znów to samo: migająca kontrolka i spadek mocy ale tym razem dużo większy, max co mogłem wyciągnąć to 70km/h. Do tego zatrzymując się na pasie awaryjnym, jeszcze na zapalonym silniku, zaświeciły się kontrolki akumulatora i ciśnienia oleju Podpiąłem się pod komputer, niestety miałem tylko kilka procent baterii, i na szybko odczytałem błędy: wypadanie zapłonu w 2 cylindrach i sonda lambda: brak odczytu lub poza zakresem. Zdążyłem jeszcze usunąć błędy nim laptop zdechł i po odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Następnie jadąc do domu około 100 km nic się nie działo ale już nie przekraczałem 90 km/h. Ktoś ma pomysł co się mogło stać? Może w ulewie jakiś czujnik się zalał i komputer zwariował. Dziś jeździłem trochę po mieście i też wszystko dobrze było.
Jadąc autostradą natknąłem się na dość mocną ulewę, która trwała może 5 minut i po przejechaniu następnie kilku kilometrów zaczęła mi migać kontrolka "check engine" i auto straciło moc. Spokojnie wyciągałem około 100 km/h choć z dużym trudem ale najbardziej spadek był odczuwalny przy ruszaniu samochodem . Przejechałem tak 60 km i dojechałem do celu gdzie auto postało około godziny i po odpaleniu problemu już nie było. Po około 20 km jazdy gdy wyprzedzając rozpędziłem się do około 110 km/h znów to samo: migająca kontrolka i spadek mocy ale tym razem dużo większy, max co mogłem wyciągnąć to 70km/h. Do tego zatrzymując się na pasie awaryjnym, jeszcze na zapalonym silniku, zaświeciły się kontrolki akumulatora i ciśnienia oleju Podpiąłem się pod komputer, niestety miałem tylko kilka procent baterii, i na szybko odczytałem błędy: wypadanie zapłonu w 2 cylindrach i sonda lambda: brak odczytu lub poza zakresem. Zdążyłem jeszcze usunąć błędy nim laptop zdechł i po odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Następnie jadąc do domu około 100 km nic się nie działo ale już nie przekraczałem 90 km/h. Ktoś ma pomysł co się mogło stać? Może w ulewie jakiś czujnik się zalał i komputer zwariował. Dziś jeździłem trochę po mieście i też wszystko dobrze było.
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Że tak zapytam - czy miałeś wymieniane kiedykolwiek przewody wysokiego napięcia ? A jeśli tak, to co tam masz wstawione ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Też o tym pomyślałem, ale jeżeli przebieg z profilu jest aktualny, to...dziwna sprawa. Swoje przewody wymieniałem po 100kkm z powodu wypadającego zapłonu. A się okazało, że były dobre. Fakt, że wypadanie było tylko w określonych warunkach obrotów silnika i wystarczyło zrobić adaptację. Sprawdzić jednak przewody warto, zajmuje chwilę. A błąd sondy mógł być następstwem wypadania zapłonu.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
-
- klubowicz
- Posty: 344
- Rejestracja: 04 cze 2016, 8:30
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 29 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
A tankujesz na jednej stacji? Do tego firmowej czy oszczedzasz i tankujesz na małych stacjach ? U mnie był problem z paliwem , chcialem oszczedzić i zatankowałem tanie kiepskiej jakości benzynę ...
- opacz
- klubowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Sprawdziłem historię napraw i wynika, że przewody oraz świece nigdy nie były wymieniane. Przebieg jest ok, mam nadzieję Paliwo tankuję najczęściej na stacji należącej do Leclerca, od kilku lat tam tankowałem poprzednie auto i nigdy nie było problemów.
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Migający
o adaptacji koła fonicznego
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Moim skromnym zdaniem: do wymiany świece, i tak dla wszelkiego spokoju, kable WN ALE: z doświadczenia, nie ładuj kabli Magnetti Marreli, Bosh'a czy czegoś podobneo, tylko zainwestuj w oryginał CHAMPION albo NGK Wszystkie inne "klękają" bardzo szybko
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- opacz
- klubowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:03
- Przebieg: 117000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Elbląg
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Dzięki za pomoc. Na dniach zamówię kable i świece Dziś miałem dłuższa wyprawę autem i wszystko było ok, ale nie przekraczałem 100. W tygodniu rozpędzę maszynę do tych 110-120 i zobaczę czy problem się powtórzy.
- Iro_2007
- klubowicz
- Posty: 114
- Rejestracja: 13 cze 2013, 4:54
- Przebieg: 172000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Rybnik
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
magneti marelli po 20.000 padły
FIAT LINEA 1.4 8 V 77 KM *DYNAMIC* 2007r.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lis 2017, 8:48
- Przebieg: 63000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ciechanów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Ja wymieniłem kable z powodu wypadania zapłonu na 2 cylindrze, tylko przy jednostajnej jeździe powyżej 4 tys. obr i dalej mam to samo. Czy adaptacja koła fonicznego pomoże?
Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 5A przy użyciu Tapatalka
- mwas
- Prezes
- Posty: 6952
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 404 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Miałeś wymieniany rozrząd ? Jakiej firmy kable wsadziłeś ?
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
-
- Moderator
- Posty: 3418
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:04
- Przebieg: 120000
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Markotów Duży
- Podziękował: 140 razy
- Otrzymał podziękowań: 90 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Miałem podobnie tylko autostrada upalny dzień kontrolka check engine i spadek mocy do 70 podpiąłem kompa wywaliło błąd kompresora klimatyzacji, wykasowałem pojechałem 500km dalej na drugi dzień po odpaleniu to samo wykasowałem, do dziś bez problemu(5lat)nie wiem co to było w aso też nie mieli pojęcia. Warto mieć kompa i kabel.opacz pisze: ↑12 lip 2018, 21:06 Oprócz problemów z klimatyzacją w ostatnim czasie wczoraj miałem pewną "przygodę" z autem.
Jadąc autostradą natknąłem się na dość mocną ulewę, która trwała może 5 minut i po przejechaniu następnie kilku kilometrów zaczęła mi migać kontrolka "check engine" i auto straciło moc. Spokojnie wyciągałem około 100 km/h choć z dużym trudem ale najbardziej spadek był odczuwalny przy ruszaniu samochodem . Przejechałem tak 60 km i dojechałem do celu gdzie auto postało około godziny i po odpaleniu problemu już nie było. Po około 20 km jazdy gdy wyprzedzając rozpędziłem się do około 110 km/h znów to samo: migająca kontrolka i spadek mocy ale tym razem dużo większy, max co mogłem wyciągnąć to 70km/h. Do tego zatrzymując się na pasie awaryjnym, jeszcze na zapalonym silniku, zaświeciły się kontrolki akumulatora i ciśnienia oleju Podpiąłem się pod komputer, niestety miałem tylko kilka procent baterii, i na szybko odczytałem błędy: wypadanie zapłonu w 2 cylindrach i sonda lambda: brak odczytu lub poza zakresem. Zdążyłem jeszcze usunąć błędy nim laptop zdechł i po odpaleniu auta wszystko wróciło do normy. Następnie jadąc do domu około 100 km nic się nie działo ale już nie przekraczałem 90 km/h. Ktoś ma pomysł co się mogło stać? Może w ulewie jakiś czujnik się zalał i komputer zwariował. Dziś jeździłem trochę po mieście i też wszystko dobrze było.
LINEA 1.4 8V DYNAMIC
Astra K 1.4
Astra K 1.4
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 27 lis 2017, 8:48
- Przebieg: 63000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Ciechanów
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Migający "check engine" i spadek mocy przy większej prędkości
Rozrząd (ina kompletny) wymieniałem niecałe 10 tys. km temu, wymieniłem wtedy też same świece. Teraz wymieniłem kable na magneti marelli. Jest poprawa jeżeli chodzi o pracę silnika. Spadków mocy nie odczuwałem. Po wymianie rozrządy adaptacji nie robiłem. Miganie występuję tylko przy dłuższej jeździe powyżej 4 tys. obr.