Alternator

robert75
klubowicz
klubowicz
Posty: 174
Rejestracja: 23 wrz 2015, 9:37
Przebieg: 156500
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: robert75 » 22 gru 2015, 10:48

To sku...

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 22 gru 2015, 11:30

Życzmy im szybkiej upadłości.
A tu możesz napisać kto to był http://www.lineaklubpolska.pl/viewforum.php?f=18

Awatar użytkownika
Tomek
Moderator
Moderator
Posty: 6386
Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
Przebieg: 129000
Silnik: 1.4 V8 + LPG
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Radom
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Tomek » 22 gru 2015, 14:06

Skór....yństwo. Napisz co to za firma, żeby wszyscy wiedzieli z kim nie robić interesów.

Awatar użytkownika
Strzelba
Posty: 32
Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Strzelba » 22 gru 2015, 16:56

Jadę wczoraj i zawyło z alternatora. Chwilę później kontrolka....
Dziś rano wybrałem się więc do elektromechanika. Ku mojemu zdziwieniu obudowa nie pękła, za to po rozebraniu alternatora uwidoczniło się otarcie wirnika o stojan i uszkodzone uzwojenie. Zapytacie jak?!
Przyczyną było ognisko korozji pomiędzy stojanem a obudową alternatora, a co za tym idzie wybrzuszenie się stojana do wewnątrz. Najprawdopodobniej mieszanina wody z solą drogową, zbierała się w dolnej części alternatora powodując puchnięcie i deformacje stojana. Ot cała filozofia.
Więc kto wie, może pękające obudowy to też wina korozji, która rozsadza alternator od środka?

Podsumowując. W moim przypadku regeneracja polegała na:
- wymianie stojana,
- przetoczeniu o 0,6mm wirnika, aby miał więcej luzu,
- wymianie łożysk,
- wymianie regulatora napięcia.

emmer
Moderator
Moderator
Posty: 5997
Rejestracja: 08 gru 2009, 9:18
Przebieg: 181000
Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Białobrzegi
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: emmer » 23 gru 2015, 7:54

To daj namiary na tych rzemieślników, żeby nikt się więcej nie nabrał.
Obrazek

Awatar użytkownika
Strzelba
Posty: 32
Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Strzelba » 23 gru 2015, 17:57

Oto namiary:
EMS ELEKTRO-SERWIS
ul. Bałtycka 33a
Poznań
tel. (61)8780821

Najlepiej wcześniej się umówić telefonicznie. Alternator robiony jest na miejscu, trwa to jakieś 4h łącznie. W moim przypadku wyszło 390zł.
A tu link do mapy.

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: daniczer » 29 gru 2016, 10:16

Może trochę za bardzo się przejmuje ale mam od wczoraj takie dziwne spostrzeżenie.
Wczoraj chciałem być dobrym sąsiadem pomogłem uruchomić sąsiadowi auto pożyczając prąd przez kable ( udało się ). Podłączenie zgodnie z instrukcją ( kolejnością) dla bezpieczeństwa uruchomiliśmy auto sąsiada jak linijka była wyłączona.

1.Po włączeniu zapłonu na zaciskach akumulatora mam 12,0V , w kabinie mierzone w gnieździe zapalniczki 12,0 V
2.Uruchomienie auta na zaciskach akumulatora 14,2V w kabinie mierzone w gnieździe zapalniczki 14,1 V
3. Włączam światła ( mijania, drogowe ) + dmuchawa . Na zaciskach akumulatora 14,03-14,09 V , ale za to w kabinie 13,6-13,7 V
Auto pochodziło 15 min wyłączam i na akumulatorze mam 12,59V , jak uruchamiałem rano akumulator miał 12,23 V

Wcześniej jak pamiętam ( przed akcją pożyczania prądu) to w kabinie pokazywało mi napięcie 14,2 - 14,3 V jak spadło to tylko na moment do 13,8 a potem wzrastało do 14,2 V.
Może któryś z klubowiczów miałby ochotę zmierzyć u siebie.
I teraz przechodzę do sedna - Czy macie podobnie czy może coś uległo uszkodzeniu ? Jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 5850
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 175555
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy
Kontakt:

Re: Alternator

Post autor: mwas » 29 gru 2016, 11:30

Nie szukałbym problemów na siłę :ink Napięcie ciut ponad 14 V przy uruchomionym silniku jest wartością prawidłową :ink Jeśli nie wywala Ci kontrolki ładowania podczas pracy silnika, to nie stresuj się a na rozluźnienie walnij coś mocniejszego :luzak
Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4421
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 221555
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: smak56 » 29 gru 2016, 12:16

daniczer pisze:Może któryś z klubowiczów miałby ochotę zmierzyć u siebie.
Jakieś sugestie ?
Jedyna sugestia jaka przychodzi mi do głowy to ..... przeczytanie strony 14 tego tematu :zlośnik
smak56
****
Obrazek

duskap
klubowicz
klubowicz
Posty: 1664
Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
Przebieg: 100000
Silnik: 2x 1,4 T-Jet+LPG
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: duskap » 29 gru 2016, 20:37

Strzelba pisze:Oto namiary:
EMS ELEKTRO-SERWIS
ul. Bałtycka 33a
Poznań
tel. (61)8780821

Najlepiej wcześniej się umówić telefonicznie. Alternator robiony jest na miejscu, trwa to jakieś 4h łącznie. W moim przypadku wyszło 390zł.
A tu link do mapy.
W woli sprostowania Strzelba napisał namiary serwisu gdzie on robił alternator ale to nie Ci co oszukali kolegę z kilku postów wcześniej.
Przynajmniej ja to tak rozumiem a nie chciałbym aby dostało się uczciwym :)

Awatar użytkownika
daniczer
klubowicz
klubowicz
Posty: 386
Rejestracja: 14 gru 2013, 12:54
Przebieg: 203000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Piła
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: daniczer » 30 gru 2016, 17:40

Strona 14 przeczytana :-) - Dzięki

Napięcie mierzone na zaciskach i w gnieździe zapalniczki jest już takie samo ( brak różnicy )
Zrobiłem 200 km po mieście nie oszczędzając pożeraczy prądu i auto nadal odpala i ma się dobrze wiec domniemywam ze ładowanie jest prawidłowe. ( chodzi o natężenie nie tylko napięcie prądu :-) )
Tak się zastanawiam czy różnica mogła by wynikać z powodu nie do końca doładowanego akumulatora, ( rozładowanego częściowo podczas doładowywania akumulatora biorcy) .
Najważniejsze że jest ok, a teraz lecę do biedronki po "ogórki " na jutro ... dzięki i trzymajcie się .

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU 2017 I NIE TYLKO

Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Bralineczeka » 31 maja 2018, 19:17

Wczoraj, po 1- dniowym postoju zapaliła mi się kontrolka ładowania. Zauważyłem w czasie jazdy zgasiłem na światłach - nie zgasło. Przejechałem jeszcze kilka km po czym zgasiłem samochód na ok 15 min. Kontrolka zgasła. Dzisiaj jeździłem, kilkanaście razy odpalając i nic się nie zaświeciło. Napięcie ładowania to ok. 13.98V czyli za nisko. Samochód mam niecały tydzień więc nie wiem jak było wcześniej. Czy mam powody do niepokoju i co trzeba sprawdzić?

pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 373
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: pogromcaslaskiej » 31 maja 2018, 19:56

Ładowanie masz dobre,powody do niepokoju są,coś niestety niedomaga,obudowa alternatora lubi sobie pęknąć-słaby punkt linei, musiałabyś podjechać do elektryka

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1129
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 158000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: zibi186 » 31 maja 2018, 19:57

Witam . Nie wymagaj od swojego samochodu napięcia ładowania 14.5 V , bo możesz się tego nie doczekać 😁 14 V to też jeszcze calkiem przyzwoite ładowanie moim zdaniem . Trudno powiedzieć , co spowodowalo zadzialanie kontrolki . . . Mogla to być luźna klema , skorodowany przewód masowy , albo faktycznie sam altek . Szkoda , ze napięcia ladowania nie zmierzyleś podczas świecenia kontrolki . . . Mozesz sprawdzić stan naładowania akumulatora , zeby mieć pewność , że Cię nie zawiedzie po drodze . Jesli masz możliwość wjechać na kanał albo podnosnik - obejrzyj profilaktycznie obudowę altka , czy jest cala . Dokręcenie klem i przewód masowy silnik = nadwozie , oraz odcinek masy nadwozie = akumulator . Poza tym chyba czekać na " kolejne objawienie " 😂 Pozdrawiam 😀

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6546
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Alternator

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 31 maja 2018, 21:50

Kontrolka podpięta jest prawdopodobnie pod akumulator, więc to że się świeci, może oznaczać że się kończy aku. Ja odpalałem auto bez paska alternatora i kontrolka się nie zapaliła.

ODPOWIEDZ