Sprężyny
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Sprężyny
Montował ktoś obniżające Eibachy? Dzisiaj w T-Jet strzeliła mi przednia, z tego co wiem (i widzę na drogach) T-Jet ma trochę obniżone fabrycznie zawieszenie. Ktoś wyżej pisał, że po montażu sprężyny nowej z GP 1.3 MJ auto stoi o ok 3cm wyżej - czy po montażu tych Eibachów -30mm zachowam wysokość tę co mam?
http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 07319.html
http://allegro.pl/sprezyny-eibach-pro-k ... 07319.html
- kazgas
- klubowicz
- Posty: 715
- Rejestracja: 22 sty 2010, 12:23
- Przebieg: 85000
- Silnik: 1,4 8V
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Czarna
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: Sprężyny
Witam Wszystkich
Dawno mnie tutaj nie było , ale trochę krucho było u mnie z czasem.
A i samochód nie sprawiał problemów.
Dzisiaj niestety pękła sprężyna z przodu (prawa) na dole około pół zwoju.
Mam wobec tego pytanie do kolegów czy mogę jeździć na tej sprężynie bo mechanik dopiero za dwa dni się weźmie za to.
Muszę jeździć do pracy ok 60km po dobrej drodze
czy to bezpiecznie
Dawno mnie tutaj nie było , ale trochę krucho było u mnie z czasem.
A i samochód nie sprawiał problemów.
Dzisiaj niestety pękła sprężyna z przodu (prawa) na dole około pół zwoju.
Mam wobec tego pytanie do kolegów czy mogę jeździć na tej sprężynie bo mechanik dopiero za dwa dni się weźmie za to.
Muszę jeździć do pracy ok 60km po dobrej drodze
czy to bezpiecznie
Kazek
- helletic
- Moderator
- Posty: 2707
- Rejestracja: 10 mar 2012, 0:21
- Przebieg: 221000
- Silnik: 1.6 16V + LPG
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Szamotuły
- Podziękował: 462 razy
- Otrzymał podziękowań: 334 razy
Re: Sprężyny
Nikt nie odpowie, czy to do końca bezpieczne . Jednak ja bym się tym bardzo jakoś nie przejmował. Jeździłem na baaardzo za krótkich sprężynach zawieszenia gwintowanego od GP. Tak krótkich, że po każdym podniesieniu auta trzeba było celować sprężynami, aby ustawiły się w swoich gniazdach. Musiał byś pojeździć Linką jak Colin McRae, to moooże by się coś stało. Póki co, jeździłbym spokojnie (w sensie nie myśląc o pęknięciu sprężyny) do naprawy.
Linea Dynamic 1.4 8V connection end...
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
Renault Scenic II 1.6 16V in progress
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Sprężyny
Mnie pękła i nawet nie zauważyłem, później skojarzyłem, że kilka miesięcy wcześniej coś ciężkiego metalowego odpadło z auta Odpadło trochę więcej niż pół zwoju. Jeździć, nie szaleć, będzie dobrze.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Sprężyny
Jak już pisałem w T-Jet pękła mi przednia prawa sprężyna. Nie chciałem robić z auta kozy więc zaryzykowałem i kupiłem sprężyny Eibach -30mm. Po wyjęciu przednich oryginalnych sprężyn ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nowe są krótsze o jakieś 8cm! Po założeniu na szczęście okazało się, że Eibachy o wiele mniej się ugięły i samochód względem starych "stutysięcznych" sprężyn wisi tylko ok 1cm niżej z przodu i ok 1,5-2cm z tyłu. Z powodu ich długości nowe sprężyny można zakładać spokojnie bez ściągacza zarówno z tyłu jak i przodu :D
Jak jazda? Różnica bardzo duża! Oczywiście na plus. Samochód stał się pewniejszy, nie przechyla się w zakrętach, z dużo większą prędkością można w nie wchodzić. Pomimo tego na co dzień nie czuć żeby były jakoś twardsze, "komfort" taki jak na oryginalnych. Ogólnie zmiana na plus i nie żałuję ani trochę wyboru pomimo, że sceptycznie byłem do nich nastawiony.
Jak jazda? Różnica bardzo duża! Oczywiście na plus. Samochód stał się pewniejszy, nie przechyla się w zakrętach, z dużo większą prędkością można w nie wchodzić. Pomimo tego na co dzień nie czuć żeby były jakoś twardsze, "komfort" taki jak na oryginalnych. Ogólnie zmiana na plus i nie żałuję ani trochę wyboru pomimo, że sceptycznie byłem do nich nastawiony.
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- buhert
- klubowicz
- Posty: 942
- Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
- Lokalizacja: Polska
- Otrzymał podziękowań: 31 razy
Re: Sprężyny
Padła mi przednia sprężyna w T-JET. Czy mamy jakiś sprawdzony klubowo zamiennik, bo w serwisie powiedzieli OE za 570zł - żartują chyba...
polecicie jakiś zamiennik, który zamontuje i się sprawdzi?
polecicie jakiś zamiennik, który zamontuje i się sprawdzi?
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Sprężyny
Pokaż foty auta z boku jak stoi na tych sprężynach.krupniok pisze: ↑13 sty 2018, 15:22 Jak już pisałem w T-Jet pękła mi przednia prawa sprężyna. Nie chciałem robić z auta kozy więc zaryzykowałem i kupiłem sprężyny Eibach -30mm. Po wyjęciu przednich oryginalnych sprężyn ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nowe są krótsze o jakieś 8cm! Po założeniu na szczęście okazało się, że Eibachy o wiele mniej się ugięły i samochód względem starych "stutysięcznych" sprężyn wisi tylko ok 1cm niżej z przodu i ok 1,5-2cm z tyłu. Z powodu ich długości nowe sprężyny można zakładać spokojnie bez ściągacza zarówno z tyłu jak i przodu :D
Jak jazda? Różnica bardzo duża! Oczywiście na plus. Samochód stał się pewniejszy, nie przechyla się w zakrętach, z dużo większą prędkością można w nie wchodzić. Pomimo tego na co dzień nie czuć żeby były jakoś twardsze, "komfort" taki jak na oryginalnych. Ogólnie zmiana na plus i nie żałuję ani trochę wyboru pomimo, że sceptycznie byłem do nich nastawiony.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Sprężyny
Jak nie zapomnę, to w tygodniu zrobię zdjęcie. Cofam jednak słowa co do komfortu ;) Są twardsze i na dziurawych drogach niestety to czuć. Zorientowałem się dopiero, jak wsiadłem do "seryjnego" samochodu. Pomimo tego nie żałuję wyboru (odpukać).EGON pisze: ↑25 maja 2018, 8:26Pokaż foty auta z boku jak stoi na tych sprężynach.krupniok pisze: ↑13 sty 2018, 15:22 Jak już pisałem w T-Jet pękła mi przednia prawa sprężyna. Nie chciałem robić z auta kozy więc zaryzykowałem i kupiłem sprężyny Eibach -30mm. Po wyjęciu przednich oryginalnych sprężyn ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nowe są krótsze o jakieś 8cm! Po założeniu na szczęście okazało się, że Eibachy o wiele mniej się ugięły i samochód względem starych "stutysięcznych" sprężyn wisi tylko ok 1cm niżej z przodu i ok 1,5-2cm z tyłu. Z powodu ich długości nowe sprężyny można zakładać spokojnie bez ściągacza zarówno z tyłu jak i przodu :D
Jak jazda? Różnica bardzo duża! Oczywiście na plus. Samochód stał się pewniejszy, nie przechyla się w zakrętach, z dużo większą prędkością można w nie wchodzić. Pomimo tego na co dzień nie czuć żeby były jakoś twardsze, "komfort" taki jak na oryginalnych. Ogólnie zmiana na plus i nie żałuję ani trochę wyboru pomimo, że sceptycznie byłem do nich nastawiony.
-
- Nowy
- Posty: 6
- Rejestracja: 26 maja 2018, 20:27
- Przebieg: 169999
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: Sprężyny
Sprężyny zawieszenia linea tył. Czy ktoś sprawdzał czy nie pasują od fiata bravo ll [198]
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Sprężyny
W dniu wyjazdu na zlot złamała się w lince sprężyna prawa z przodu.
Po licznych konsultacjach z kolegami na zlocie oraz z kolegą Marcinem "@Kuzyn z Sosnowca", który ostatnio wymieniał sprężyny z przodu w swojej lince, zakupiłem sprężyny marki LESJOFORS nr 4026188 z Grande Punto 1.3 oraz osłony gumowe na amortyzator z odbojami Monroe PK140 (to tak prewencyjnie )
We wtorek wymiana to dam znać jak moje odczucia, oraz wstawię zdjęcie jak stoi lina na sprężynach z GP 1.3
Marcin ma te same sprężyny zamontowane i twierdzi, że pasują idealnie i nie widzi jakiegoś negatywnego zachowania auta, a jeździ dość sporo. Jest też o 1cm wyższy niż na starych sprężynach, ale myślę, że dlatego że są nowe.
Koszt: 253zł za 2 sprężyny oraz 65zł za komlet osłon i odboji, ze zniżką 10% na Ucando =318zł
Za tą kwotę nie kupiłbym nawet jednej oryginalnej sprężyny
Po licznych konsultacjach z kolegami na zlocie oraz z kolegą Marcinem "@Kuzyn z Sosnowca", który ostatnio wymieniał sprężyny z przodu w swojej lince, zakupiłem sprężyny marki LESJOFORS nr 4026188 z Grande Punto 1.3 oraz osłony gumowe na amortyzator z odbojami Monroe PK140 (to tak prewencyjnie )
We wtorek wymiana to dam znać jak moje odczucia, oraz wstawię zdjęcie jak stoi lina na sprężynach z GP 1.3
Marcin ma te same sprężyny zamontowane i twierdzi, że pasują idealnie i nie widzi jakiegoś negatywnego zachowania auta, a jeździ dość sporo. Jest też o 1cm wyższy niż na starych sprężynach, ale myślę, że dlatego że są nowe.
Koszt: 253zł za 2 sprężyny oraz 65zł za komlet osłon i odboji, ze zniżką 10% na Ucando =318zł
Za tą kwotę nie kupiłbym nawet jednej oryginalnej sprężyny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna