Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Informacje ogólne
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Diesel nie ma dwumasy, ale za to sprzęgło słabiutkie. Nie ma idealnej wersji Linei :)
Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Bralineczeka »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 25 maja 2018, 19:24 Diesel nie ma dwumasy, ale za to sprzęgło słabiutkie. Nie ma idealnej wersji Linei :)
Nobody's perfect. Ale nie musiałbym montować gazu, tańsze ubezpieczenie - nie mam zniżek. Trzeba by się przyzwyczaić do turbo dziury.
Każdy kompromis będzie zgniły :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: zibi186 »

Turbo bierze już od 1750 obr . Jaka turbodziura ? A dwumas w t- jet nie dość , ze nie bardzo drogi (W porownaniu do innych marek ) , to dość trwały - moim zdaniem 😁
Awatar użytkownika
buhert
klubowicz
klubowicz
Posty: 942
Rejestracja: 20 gru 2009, 23:13
Lokalizacja: Polska
Otrzymał podziękowań: 31 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: buhert »

Bralineczeka pisze: 25 maja 2018, 18:53 A co myślicie o dieslu M-Jet 1,3? Nie brałem pod uwagę
I bardzo dobrze robiłeś.
Nie jeździ super - i do tego tankujesz po ponad 5zł...T-JET z gazem załatwia sprawę. O wiele lepszy wybór w tureckim paździerzu :ink
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Szczypior »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:Diesel nie ma dwumasy, ale za to sprzęgło słabiutkie. Nie ma idealnej wersji Linei :)
Slabiutkie ale i cena śmieszna. Za komplet luka płaciłem niecałe 300zl.

Moim zdaniem t-jet lub mjet z naciskiem na ten pierwszy. Ale nie odrzucal bym dobrego mjet
Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Bralineczeka »

Czyli dylemat: które zło będzie mniejsze :-<< .
Ech, chciałbym mieć dylemat klienta, który zamówił Forda Kugę Vignale i zamiast jasnej skóry we wnętrzu przyjechała czarna. :zmieszany
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Fiacik »

Mam diesla od nowości z aktualnym przebiegiem 79.000km i nie wiem co to znaczy słabe sprzęgło ,mimo , że mam DPF to właściwie nie wiem , że jest , nie mam również koła dwumasowego . Nie mam też problemów z klinem i odmą czy regulacją gazu . Mam za to spalanie na poziomie 5,2 litra /100km i łańcuch rozrządu , który przy rozsądnej eksploatacji powinien wytrzymać tyle co silnik ,wtryski podobnie .
Sprzęgło ma fabryczne ,, idiotoodporne " zabezpieczenie polegające na tym , że przy wciśniętym nie da się wykręcić więcej niż
2500 obrotów . Oczywiście jak się ktoś uprze to i tak wszystko zniszczy . Jak mi ktoś mówi , że słabo przyśpiesza to nie wiem
o czym mówi bo ja mam 11,8 s do setki , a w rzeczywistości to chyba znacznie lepiej bo znajomi próbowali i mocno się zdziwili
tym co może ten mały silnik , a może wiele zwłaszcza w ruchu np. przy wyprzedzaniu od 3 do 5 biegu .
Jedyne czego mi brakuje to 6 biegu , ale tu chyba księgowi interweniowali w cenę sprzedaży auta .
Poprzednie auto jakie miałem to była Renault Thalia z gazem BRC , za który zapłaciłem 2800zł co zwróciło mi się po 15.000km
ale benzyna dochodziła wtedy do 6 zł ,koło zapasowe zastąpiłem dojazdówką . Co roku przegląd i dodatkowa opłata oraz częstsza
co ok. 15.000km regulacja zaworów .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: mwas »

Zgadza się - nie ma DPFa, nie ma dwumasy a jedynym słabym ogniwem tego napędu jest sprzęgło, bo dość szybko "klęka" :ink Ale ten silniczek potrafi zaskoczyć :luzak Proponuję Ci, żebyś się tym przejechał i całkiem możliwe, że zmienisz preferencje :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
pogromcaslaskiej
klubowicz
klubowicz
Posty: 527
Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
Przebieg: 72000
Silnik: 1.4 16v Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Tarnowskie góry
Podziękował: 37 razy
Otrzymał podziękowań: 44 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: pogromcaslaskiej »

Napisałeś że jeździłeś hondą i wyprzedzanie to była poważna operacja, jeżdżąc tym multijetem będziesz dalej operował,tak naprawdę frajdę z jazdy da ci tylko jeden silnik😉
Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Bralineczeka »

Jeszcze jedno pytanie. Pojawiło się ogłoszenie niby na 120KM, ale jest b.mało zdjęć. Na fotce z przebiegiem jest ten najprostszy, dwuliniowy wyświetlacz. Czy w 120-tkach były takie? Niby w opisie wersji Active jest: "komputer pokładowy z systemem My Car z podstawowymi funkcjami" w odróżnieniu do Dynamic i wyżej: "komputer pokładowy z systemem My Car z menu w j. polskim".
Niestety sprzedający nie życzy sobie kontaktu w weekend, więc nie mam jak sprawdzić.
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Szczypior »

Fiacik jak musiałeś regulować zawory co 15 tys to nie była wina gazu, tylko złego montażu /regulacji bo było za ubogo. Nie ma innej opcji
W poprzednim aucie gdzie też nie było hydrauliki na 100tys raz były robione zawory.
Awatar użytkownika
mwas
Prezes
Prezes
Posty: 6935
Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
Przebieg: 218600
Silnik: 1.4 8v
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 401 razy
Otrzymał podziękowań: 943 razy
Kontakt:

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: mwas »

Bralineczeka, tak ubogi wyświetlacz świadczy o wersji Active, ale z tego, co kojarzę, w T-Jet'ach niezależnie od wersji wyposażenia powinien być zamontowany rozbudowany wyświetlacz ze wskazaniem doładowania turbiny :pomysli Niech mnie jeszcze poprawią lub potwierdzą koledzy :ink Ale jeśli tak jest, to wersja z tego ogłoszenia to raczej 1.4 8V :ink
Linea Dynamic 1.4 8V '2007
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Może tylko przednia ćwiartka jest z T-Jet?
kamilkce
Nowy
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 05 maja 2017, 16:38
Przebieg: 81000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2012
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 2 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: kamilkce »

Rozumie twoje rozterki , też przymierzałem się do linei ale na szczęście dostałem na mojego hultaja przegląd więc git. Mój accent waży 990 kilo ma 86 koni w LPG i jak ostatnio przejechałem kawałek linea siostry 77km to muszę powiedzieć że no troszkę lipa . Siostra nie ma z nią jakichkolwiek problemów i ogółem jest zadowolona z niezawodności i niskich kosztów eksploatacji. ona na linee przerzuciła się co najśmieszniejsze z 1.4 vtec 103 i jakoś się przyzwyczaiła , a pamiętam jak ten vtec pięknie szedł jak się odkręcił .
Tata linea 2008 1.4 8v->linea 2012 v8->500L 2016 1.4 16v->Tipo Kombi
siostra rover 214 si 1997->linea 2012 v8->500L 2016 1.4 16v
Mój Hyundai accent LC 2000 1.3 86 LPG->vectra B 1.6 16 LPG i linea 2012 v8 niebawem LPG
Bralineczeka
Nowy
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
Przebieg: 212000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Rozterki przed zakupem 77 v 120KM + LPG

Post autor: Bralineczeka »

Dokonało się.
Zostałem (czy szczęśliwym to się okaże) właścicielem Linei T-Jet w kolorze bodaj Techno Metalik w wersji zaryzykuję Dynamic.
Turbina dmucha na całego.

Z własności jezdnych jestem baardzo zadowolony i pozytywnie zaskoczony :jazda
Moc i moment robią robotę. Kolega z Punto 1,4 77KM trochę zzieleniał jak go wyprzedziłem znienacka :devil

Dziękuję gorąco wszystkim za pomoc i sugestie :pivo
Teraz "pakiet startowy", kilka większych i mniejszych poprawek lakierniczych i do gazu.
I niech się dzieje wola nieba ...

Zdjęcia nie za bogate bo to już ciemno było.
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ