Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ja też wymieniłem, strata kasy. Po zdjęciu pasków i osłony i patrzenie na koło pasowe przez zdjęte koło (to z oponą) widać duże bicie prostopadłe do osi, ale część sztywna na której jest wieniec do czujnika położenia wału żadnego bicia nie ma. Tak więc koło pasowe do kosza - guma zużyta.
Zakładam nowe koło pasowe i to samo. Dziadostwo robią i tyle. Gdyby było pełne sztywne i dobrze zrobione, problemów by nie było.
Zakładam nowe koło pasowe i to samo. Dziadostwo robią i tyle. Gdyby było pełne sztywne i dobrze zrobione, problemów by nie było.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1848
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 335 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
[/quote]
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije krzywy wał i tyle pewnie.
[/quote]
Kojot , a czy przy wymianie zwrócono uwagę na stan plaszczyzny czołowej wału ?
Bo jeśli byla już " ruszona " zębem czasu , to oczywiście że bicie będzie . Nie zakladał bym , że wał krzywy . A Kuzyn ma rację , guma której dzisiaj używa się do robienia części do aut nie nadaje się nawet do majtek !
Panowie kupiłem oryginał w Aso za 405 zł brutto (nie mieli w ucando Dayco ani nigdzie w Polsce bo dzwoniłem wszędzie), dodatkowo ori zębatka i pasek gates bo każdorazowo trzeba wymienić i co? Nic jak biło tak bije krzywy wał i tyle pewnie.
[/quote]
Kojot , a czy przy wymianie zwrócono uwagę na stan plaszczyzny czołowej wału ?
Bo jeśli byla już " ruszona " zębem czasu , to oczywiście że bicie będzie . Nie zakladał bym , że wał krzywy . A Kuzyn ma rację , guma której dzisiaj używa się do robienia części do aut nie nadaje się nawet do majtek !
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1848
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 335 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jeśli faktycznie masz jakieś " wargi " czy inne nierówności na plaszczyźnie czołowej wału , to kontakt pomiędzy wałem a kolem zębatym nie jest pełny . Moim zdaniem wszystko zależy od tego , z jaką siłą dokręcone masz kolo zębate . Jeśli złapie choć trochę luzu , to wiesz jak to się skończy - zerwany klin . Co tu więcej dodać . . .
Jeśli wewnętrzna część kola pasowego ( ta przykręcona trzema śrubami do zębatego ) chodzi równo i nie bije , to plaszczyzna czołowa wału musi być ok
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Kolejna sobota popsuta przez Fiata. Odpaliłem silnik, przykładałem śrubokręt do boku części sztywnej koła. No i minimalnie, ale też bije. Założyłem stare koło, też bije. Nakrętka centralna siedzi mocno. Przemieniałem tak ze 3 razy próbując wybrać lepsze do zostawienia, oba są ch...
Kopałbym dalej, ale skoro K0J0T wymienił wszystko i jest lipa, to po prostu mi się nie chce. Może śruba centralna jest krzywa? Na jednej M12 (chyba M12) wiszą 3 mocno napięte paski, koło jest ciężkie, a ramie długie.
K0J0T, śrubę centralną masz nową?
Kopałbym dalej, ale skoro K0J0T wymienił wszystko i jest lipa, to po prostu mi się nie chce. Może śruba centralna jest krzywa? Na jednej M12 (chyba M12) wiszą 3 mocno napięte paski, koło jest ciężkie, a ramie długie.
K0J0T, śrubę centralną masz nową?
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1848
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 335 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Kuzyn , na logikę - nie śruba ( gwint ) poziomuje kolo zębate , a łeb śruby - przez docisk do płaszczyzny czołowej wału - tak myślę . Nawet , gdyby śruba była nieco krzywa ( co jest możliwe bo zakladam , że jest to śruba klasowa a jako taka możliwe , że gwint nie jest nacinany na niej , a walcowany ) , nie powinno to mieć absolutnie żadnego znaczenia - moim zdaniemKuzyn_z_Sosnowca pisze: ↑19 maja 2018, 15:22 Kolejna sobota popsuta przez Fiata. Odpaliłem silnik, przykładałem śrubokręt do boku części sztywnej koła. No i minimalnie, ale też bije. Założyłem stare koło, też bije. Nakrętka centralna siedzi mocno. Przemieniałem tak ze 3 razy próbując wybrać lepsze do zostawienia, oba są ch...
Kopałbym dalej, ale skoro K0J0T wymienił wszystko i jest lipa, to po prostu mi się nie chce. Może śruba centralna jest krzywa? Na jednej M12 (chyba M12) wiszą 3 mocno napięte paski, koło jest ciężkie, a ramie długie.
K0J0T, śrubę centralną masz nową?
A na pocieszenie powiem , ze dzisiaj przy okazji innej roboty sprawdzilem swoje kolo pasowe i . . . Bije ! Już chyba tylko śmiać się z tego Co prawda ta pierwsza zębatka chodzi znacznie lepiej , niż bieżnie pasów , ale też nie idealnie . Może to kolejna przypadłość z rodziny TTTM ?
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Ta myśl mnie powstrzymuje przed działaniem. Obawiam się, że się narobię, wydam niepotrzebnie pieniądze i będzie dalej źle.
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1848
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 335 razy
- Otrzymał podziękowań: 154 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Cóż , na logikę to absolutnie nie jest to normalne czoło wału z zalożenia musi być dokładnie proste , a płaszczyzny koła zębatego też są toczone . Pozostaje jakoś sprawdzić , czy samo kolo zębate wału też bije . Jeśli tak , to nie ma siły - coś musi być pomiędzy kolem zębatym a czolem wału - tak myślę . Nierówność jakaś - rdza lub tym podobne . . .
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Też masz takie podtknięcia silnika na wolnych obrotach jak ja
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Nie dźwięk jest taki sam,ja mam jak się silnik nagrzeje takie podtknięcia na wolnych obrotach,ty chyba ich nie masz,tak mi się wydawało,ogólnie ten silnik ma słabą kulturę pracy,mam też hondę jazz 1,4 i-dsi,silnik 8v,silnik hondy na wolnych obrotach chodzi jak zegarek aż przyjemnie się go słucha
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Też mam ten dźwięk, ktoś wie co to?K0J0T pisze: ↑20 maja 2018, 21:33Chodzi ci o ten piękny dźwięk jakby w garnek ktoś stukał momentami ? Też mnie ciekawi to czy każdy tak mapogromcaslaskiej pisze: ↑20 maja 2018, 21:23 Też masz takie podtknięcia silnika na wolnych obrotach jak ja
A koło pasowe mi nie "bije".