Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
-
- klubowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
- Podziękował: 19 razy
- Otrzymał podziękowań: 17 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
W mjecie po wymianie sprzęgła zaczęły zbierać się krople oleju na spodzie skrzyni, myślałem że troche mechanik porozlewał, ale po głębszej analizie okazało się że olej dostawał się na tarcze sprzęgła i po przejechaniu 600km zostało jakieś pół litra oleju, ale ponoć już jest naprawiona, a szef na razie nie chciał powiedzieć co spieprzyli
Natomiast w drugiej lince pojawiły się silne wibracje po odpaleniu i w czasie jazdy, pomimo zmienionej poduszki skrzyni.
A w trzeciej po raz drugi do wymiany łożyska amortyzatorów i klocki. No i dostanie odnowione felgi
Natomiast w drugiej lince pojawiły się silne wibracje po odpaleniu i w czasie jazdy, pomimo zmienionej poduszki skrzyni.
A w trzeciej po raz drugi do wymiany łożyska amortyzatorów i klocki. No i dostanie odnowione felgi
- michalexc
- klubowicz
- Posty: 345
- Rejestracja: 24 sie 2015, 22:15
- Przebieg: 137000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 104 razy
- Otrzymał podziękowań: 49 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Abarth tańszy od Fiata dlaczego to dotyczy tylko emblematów ,a nie całych aut
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Zakupiłem łożyska mcphersona, filtr oleju, filtr powietrza oraz olej Valvoline maxlife 5w40za niedługo wymiana
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- ślimak
- Administrator
- Posty: 3810
- Rejestracja: 03 gru 2009, 21:39
- Przebieg: 7000
- Silnik: 2.0 HYBRID
- Rocznik: 2022
- Lokalizacja: Bytom
- Podziękował: 626 razy
- Otrzymał podziękowań: 469 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Takiego lakieru wszystkim życzę
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 22 maja 2018, 4:26
- Przebieg: 212000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Zabrze, Śląsk
- Otrzymał podziękowań: 3 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Własnoręcznie naprawiłem blokadę otwierania maski - wd40 załatwił sprawę. Poprawię jeszcze jakimś prawdziwym smarem.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
-
- klubowicz
- Posty: 1818
- Rejestracja: 16 sty 2010, 21:46
- Przebieg: 113000
- Silnik: 1,4 T-Jet+LPG
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Kraków / Bydgoszcz
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 27 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Olej w silniku koniecznie wymień po zakupieBralineczeka pisze: ↑01 cze 2018, 0:14 Własnoręcznie naprawiłem blokadę otwierania maski - wd40 załatwił sprawę. Poprawię jeszcze jakimś prawdziwym smarem.
I już nie własnoręcznie rozpocząłem pakiet startowy:
- przegląd i konserwacja hamulców przód - jeszcze posłużą
- wymiana uszczelniacza prawej półosi
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana oleju w skrzyni biegów - sporo opiłków na korku i czarna zupa z oleju.
- wizualna kontrola paska rozrządu. Faktycznie wygląda jakby był niedawno wymieniany, ale i tak skrócę jego czas eksploatacji
- wymiana piór wycieraczek
- uzupełnienie/wymiana oświetlenia.
- sprawdzenie ładowania alternatora - ok.13,98V
Za kilka dni ciąg dalszy.
Ogólnie mechanik stwierdził, że samochód wygląda na zadbany, bo wszystkie śruby odkręciły się bez żadnych problemów a wszystkie spinki i uchwyty do przewodów, gum i rur są na swoim miejscu i nie połamane.
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
Dzisiaj gnojek był na przeglądzie.
I wyszło.. w tłumiku dziurka i chłodnica podcieka, echhhh trzeba będzie znowu zainwestować stówkę
I wyszło.. w tłumiku dziurka i chłodnica podcieka, echhhh trzeba będzie znowu zainwestować stówkę
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
A mi się właśnie uszczelnia lewa półoś, bo znowu ciekło... i przy okazji wyszło, że klocki hamulcowe się kończą Do tego ma dojść serwis klimatyzacji no się zrobi znowu kilka PLNów Czekam na wyrok końcowy
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- Fiacik
- klubowicz
- Posty: 1301
- Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
- Przebieg: 27000
- Silnik: 1,0 TSI-110KM
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 144 razy
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No to Cię skubnie , zwłaszcza klima bo niedawno za to trochę zapłaciłem ok. 300zł w ASO za max serwis .
Czynnik jest niewiarygodnie drogi .
Ile zrobiłeś na klockach ? U mnie jeszcze maja ok. 3,5 mm i mam nadzieje , że do 90.000 dociągnę .
Z z kolei jak będzie nieco chłodniej na polu to muszę się zabrać za wypucowanie szyb od środka bo miałem okazję
pod wieczór jechać pod słońce i wstyd jakie brudne , a normalnie tego nie widać . Przed zlotem musi być na tip - top .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No z tą klimą to się okaże ile czynnika trzeba będzie dobić Wiem, że czynnik masakrycznie poszedł w górę, mechanik mówił mi, że do tej pory za całą butlę czynnika płacili ok 500 zł a teraz 2200 zł
Odnośnie klocków - poprzednim razem wymieniałem je w grudniu chyba 2013 roku (razem z tarczami) i przejechałem na nich ok 70 tyś km
Odnośnie klocków - poprzednim razem wymieniałem je w grudniu chyba 2013 roku (razem z tarczami) i przejechałem na nich ok 70 tyś km
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: Co dzisiaj zrobiłem w swoim samochodzie
No i jestem po Łączny wyrok: 360 zł Za samą klimę wyszło 120 zł Fiacik, przepraszam za szczerość, ale wydaje mi się, że zwyczajnie Cię... orżnęli U mnie mój mechanik podchodzi do tego tak: podpięcie maszyny i pełny przebieg serwisowy to powiedzmy 90-120 zł (zależy od tego, jakie kto ma rabaty ). Maszyna odzyskuje czynnik i teraz, w zależności od tego, ile tego czynnika trzeba "dobić" do pełnego (od tego co ściągnęła), tyle trzeba dopłacić licząc 30 zł za 100g czynnika. U mnie maszyna odzyskała 410g czynnika, więc nie jest źle Ty byłeś w ASO a Ci to pewnie liczą po całości i bez skrupułów
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM