Drgania wibracje na jałowym T-Jet
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Drgania wibracje na jałowym T-Jet
W nowo zakupionym egzemplarzu jest pewien defekt. Silnik po rozgrzaniu na biegu jałowym nie raz pracuje jak by trochę nie równo, chodź po obrotomierzu tego nie widać czuć wibracje na nadwoziu. Pomaga włączenie klimatyzacji wtedy się sytuacja poprawia. Świece maja 10 tyś po wymianie chyba że to cewka ale obstawiam tez koło pasowe chodź nie widać by miało jakiś luz. Prosił bym o wskazówki co może się popsuć w tym aucie co powoduje takie zachowanie. Błędów żadnych nie ma, przebieg 73 tyś km. Jeździ płynnie moc jest.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Egon , zrzuć pasek wspomagania i osprzętu , odpal autko i posłuchaj go wówczas . Jeśli będzie ok to przyczyna leży w : sprzęgło alternatora lub sam altek , sprzęgło lub sam kompresor klimy , rolka dociskowa ( jej łożysko ) paska osprzętu . . . Tak na szybko tyle przychodzi mi do glowy Pozdrawiam
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Wie ktoś jak założyć ten pasek od wspomagania elastyczny ? Zamówiłem już koło pasowe nowe bym miał na podmiankę
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Nowe oryginalne koło nabyte, nowego nie sposób ugiąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Egon, jak się da , to odwołaj to zamówione kolo - niepotrzebny wydatek . Chyba , że masz jakies inne , konkretne przesłanki Pasek wspomagania jest typu " stretch" czyli teoretycznie raz zdjęty powinien być wymieniony . Zrobisz jak chcesz . Mój był ściągany przynajmniej trzy razy i żyje . A z zakładaniem - możesz to zrobić przyrządem , możesz przez śrubokręt . Ja ostatnio użyłem bodajże grubej trytytki . Co do tego hałasu , który zanika po włączeniu klimy - dziś usłyszałem od mechanika , że podobno w sprzęgle kompresora któraś ścianka rdzewieje i to co słychać , to ocieranie właśnie tej rdzy . U mnie jest podobnie . W najbliższych dniach będzie robiony rozrząd . Mechanik powiedział , że przy okazji zajmą się tą rdzą - cokolwiek to znaczy
Widzę , że za późno - masz już to kolo . . .
Widzę , że za późno - masz już to kolo . . .
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Koło zamówiłem jak stare będzie dobre to je zwrócę. Wole się tylko przegotować na taką ewentualność. Bo włączeniu klimy wibracje maleją ale nie do zera, ja w dalszym ciągu obstawiam to koło co ma sens jeszcze z jedna usterką. Przy delikatnym przyspieszaniu na 2 biegu z niskich obrotów od 1000 do około 1600 czuć delikatne wibracje własnie z prawej strony. Jeździłem chyba kilkoma Lineami w każdej to występowało a żaden z właścicieli tego nie odczuwał. Po weekendzie napiszę jak poszło
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Egon , obawiam się że zbyt podejrzliwie podchodzisz do tego autka Jest fajne , pakowne , wdzięczne , ładne itd , itp . Ale to jednak tylko fiacik i cudów nie oczekuj Drgania zmniejszą się , gdy założysz LPG A poza tym taka moja rada : jeśli rocznik i przebieg są aktualne , to przy najbliższej okazji wejdź pod autko i skontroluj stan obudowy alternatora - czy nie jest pęknięta . A to kolo skontroluj wizualnie - czy nie ma bicia . Jeśli stwierdzisz że bije to uważaj , bo przyczyna może być znacznie poważniejsza - zerwanie klina koła zębatego walu , czyli koła które znajduje się pod kołem pasowym - które zakupiłeś .
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
LPG jest w planach, przebieg jest w 100% ori bo kupiłem od 1 właściciela zresztą wszystko wygada jak nowe. Koło podczas pracy silnika bicia na oko nie ma. Alternator fakt obudowy lubią pękać zostanie to sprawdzone. Co to tych klinów wymian rozrządu u mnie była w aso w 2014 przy 41 tyś km. Sam nie wyobrażam sobie jak sie może klin urwać no chyba że ktoś źle dokręcił koło zębate.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
-
- klubowicz
- Posty: 527
- Rejestracja: 20 sie 2013, 22:35
- Przebieg: 72000
- Silnik: 1.4 16v Turbo
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Tarnowskie góry
- Podziękował: 37 razy
- Otrzymał podziękowań: 44 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
To jest ekologia,silnik tak jest ustawiony żeby spełniał wymogi emisji spalin,przybrudzona przepustnica,mniejsza przepustowość katalizatora i delikatnie może się potykać na jałowym,jak włączysz klimę drgania ustają,zmienia się ustawienie mieszanki, obroty delikatnie idą do góry i jest ok
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Też mam taki objaw. Na forum Bravo wyczytałem, że winne są/winna jest poduszki/poduszka silnika. Argumentem "za" poduszkami może być fakt, że zimą problem jest mniejszy/nie ma go. Poduszki twardnieją i gitara. Jak tylko się zaczęło ocieplać problem zaś powrócił
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Poduszki u mnie są sztywne, próbowałem ręką poruszać to silnik nawet nie drgnie. Wibracje mogą wynikać faktycznie z zbyt niskich obrotów, ale nie wierzę że tak to ma być mimo iż to auto budżetowe. W weekend temat przebadam.
Na sąsiednim forum te same problemy http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/w ... wym-37398/
Na sąsiednim forum te same problemy http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/w ... wym-37398/
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Dziś test jazdy z kompem drgania które się pojawiają są podczas załączenia się wentylatora chłodnicy, obroty silnika spadają wtedy do 700 a klima faktycznie podnosi obroty i wyrównuje prace. Faktycznie chce zrobić z tego chyba Lancie Kappe 5 cyl. która już posiadam. Ale koło i tak do weryfikacji bo delikatne raczej bije.
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007
- EGON
- Posty: 271
- Rejestracja: 05 gru 2015, 16:19
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 63 razy
Re: Drgania wibracje na jałowym T-Jet
Chcesz mnie chyba klinem nastraszyć Pamiętasz może czy śruba od koła zębatego ma lewy gwint ?
Fiat Linea Emotion 1.4 T-Jet 2007