[T-jet] Olej w skrzyni biegów.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Przepraszam, dwa wylewowe/spustowe, czy jak to tam prawidłowo nazwać. Autokorekta ;)
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2153
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 309 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Wymieniłem olej w skrzyni przy przebiegu prawie 120 tys.km. Ku mojemu zdziwieniu stary wyglądał nieźle, był słomkowy.
-
- klubowicz
- Posty: 186
- Rejestracja: 26 cze 2017, 23:35
- Przebieg: 0
- Silnik: 1.4 T-Jet + LPG
- Rocznik: 2008
- Podziękował: 20 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Bo w Bravo T-Jet jest inna skrzynia biegów (M32 produkcji opla, 6 biegów).
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Cześć wszystkim!
Czyli jaki olej do skrzyni t-jet? Bo tak czytam i czytam i nie wiem ile i jaki. Na logikę 2 l zakupie ale jaki typ ?
Czyli jaki olej do skrzyni t-jet? Bo tak czytam i czytam i nie wiem ile i jaki. Na logikę 2 l zakupie ale jaki typ ?
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Tutela Technyx 75W-85 , albo inny w specyfikacji GL 4 Plus, ale myślę że nie ma co knuć, tylko kupić ten Tutela.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Który ten korek trzeba w końcu odkręcić żeby zlać olej?
Czy podczas operacji przechylacie auto czy obniżacie na podnośniku ze zdjętym kołem żeby wszystko się ładnie wylało?
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
A czy trzeba przechylać auto lub opuszczać na podnośniku ze zdjętym kołem żeby wszystko wypłynęło?
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Witam
Oleju gl-5 nie należy stosować do skrzyń gdzie wymagany jest olej gl-4 gdyż zawiera on dodatki powodujące korozje metali kolorowych.
(np.synchronizatorów)
Oleju gl-5 nie należy stosować do skrzyń gdzie wymagany jest olej gl-4 gdyż zawiera on dodatki powodujące korozje metali kolorowych.
(np.synchronizatorów)
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
-
- klubowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 16 kwie 2015, 20:46
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 8V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Kujawsko-Pom
- Podziękował: 30 razy
- Otrzymał podziękowań: 4 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
W internecie na ten temat można łatwo znależć informacje , oczywiście każdy leje co chce.
Ja na pewno takim olejem skrzyni nie zaleje.
Ja na pewno takim olejem skrzyni nie zaleje.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: [T-jet] Olej w skrzyni biegów.
Aż z ciekawości zajrzałem do karty katalogowej, pisze że spełnia obie normy: GL-4 i GL-5. Producent w katalogu podaje, że ten olej nadaje się do T-Jeta. To akurat mogę potwierdzić, na Millers EE skrzynia chodzi bardzo dobrze.
Też trochę poczytałem i masz rację, nie wiadomo jak zachowają się nasze skrzynie w dłuższej perspektywie na czystym GL-5.