Sebek , ale to jest też myślę trochę sprawa indywidualna dla każdego auta - zależy gdzie został umieszczony parownik , czy bardzo się chłodzi podczas jazdy oraz np.jaka jest temp.ustawiona w kompie lpg na załączanie ukladu .
Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Koledzy, nie popadajmy w paranoję. Szarpanie, które pojawiło się u mnie np. dzisiaj rano odbywało się na Pb, a nie na LPG (nie zdążył jeszcze przełączyć się na LPG).
Druga sprawa to line przerobiłem na gaz w 2012r, a dopiero teraz wyszły problemy z mocą.
Tak teraz myślę czy problemy z mocą i szarpaniem nie są pogłębiającą się usterką tego mojego szarpania przy skręcie w prawo (na Pb i LPG) z którym zmagam się już od ponad roku.
Może w końcu coś pierdyknie na amen.
Druga sprawa to line przerobiłem na gaz w 2012r, a dopiero teraz wyszły problemy z mocą.
Tak teraz myślę czy problemy z mocą i szarpaniem nie są pogłębiającą się usterką tego mojego szarpania przy skręcie w prawo (na Pb i LPG) z którym zmagam się już od ponad roku.
Może w końcu coś pierdyknie na amen.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.
Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Czy sama wymiana membran mogła mieć jakiś wplyw na zmianę momentu załączania się lpg ? Chyba nie . . . myślę , że zmienioną masz temp.w sterowniku od której się zalącza . Ale tu nam się po malu robiSebek pisze: ↑04 mar 2018, 22:54 zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.
Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
No racja, poprawię się
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wiem, że powinienem pisać o tym w innym temacie, ale nie pamiętam gdzie kiedyś o tym pisałem. Ewentualnie proszę o przeniesienie
Powoli rozwiązuje się u mnie problem z szarpaniem przy skręcie w prawo oraz szarpanie na zimnym silniku.
Powodem tego jest instalacja gazowa, a dokładniej wiązka elektryczna gazu lub sam komputer gazowy.
Gazownik odłączył instalację gazową i wszystkie objawy zniknęły.
Dla zainteresowanych dodam, że pomimo jazdy na Pb sygnał leci przez wiązkę elektryczną gazu i komputer.
Jutro będę wiedział dokładnie co uległo uszkodzeniu, czy wiązka za ok 150zł czy komp za ok 450zł.
Lepsza opcja by była gdyby to wiązka bo tańsza ale roboty więcej
Powoli rozwiązuje się u mnie problem z szarpaniem przy skręcie w prawo oraz szarpanie na zimnym silniku.
Powodem tego jest instalacja gazowa, a dokładniej wiązka elektryczna gazu lub sam komputer gazowy.
Gazownik odłączył instalację gazową i wszystkie objawy zniknęły.
Dla zainteresowanych dodam, że pomimo jazdy na Pb sygnał leci przez wiązkę elektryczną gazu i komputer.
Jutro będę wiedział dokładnie co uległo uszkodzeniu, czy wiązka za ok 150zł czy komp za ok 450zł.
Lepsza opcja by była gdyby to wiązka bo tańsza ale roboty więcej
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Dzisiaj zrobione połączenie przy wtyczce co idzie do kompa żeby sygnał przeszedł przez całą wiązkę gazową, oczywiście komp odłączony - nie szarpie. Włożona wtyczka do kompa gazowego i .... dalej nie szarpie ani na Pb ani na LPG.
Cuda panie cuda
Na razie muszę trochę pojeździć, ale najprawdopodobniej problem był przy szerokiej wtyczce co idzie do kompa. Odłączenie i ponowne podłączenie rozwiązało problem z szarpaniem (przynajmniej na razie). W przyszłym tygodniu wszystkie piny we wtyczce zostaną potraktowane jakimś kontaktem w sprayu i zobaczę co dalej będzie
Cuda panie cuda
Na razie muszę trochę pojeździć, ale najprawdopodobniej problem był przy szerokiej wtyczce co idzie do kompa. Odłączenie i ponowne podłączenie rozwiązało problem z szarpaniem (przynajmniej na razie). W przyszłym tygodniu wszystkie piny we wtyczce zostaną potraktowane jakimś kontaktem w sprayu i zobaczę co dalej będzie
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Rafcio , osobiście gdy chcę odpiąć gaz do jakiejś próby , to po prostu wyciągam bezpiecznik na kabelku zasilającym układ lpg podpiętym pod plusową klemę . Myślę , że to wystarczy
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Tylko nie wiem do czego ma wystarczyć wyciągnięcie bezpiecznika od gazu
Raczej nie dowiedziałbym się, że problem tkwi we wtyczce przy kompie gazu poprzez wyjęcie bezpiecznika
Raczej nie dowiedziałbym się, że problem tkwi we wtyczce przy kompie gazu poprzez wyjęcie bezpiecznika
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
To fakt , w tym wypadku pewnie nic by to nie dalo . Jakoś skupilem się na Twoich słowach , że " problemem jest instalacja gazowa " . To też nauka dla mnie , że czasem nie wystarczy wyciągnięcie bezpiecznika Pozdrawiam
Choć , ciekawi mnie , czy faktycznie wyjęcie bezpiecznika nic by nie dalo . . .w sensie , czy na pb dalej bylyby problemy
Choć , ciekawi mnie , czy faktycznie wyjęcie bezpiecznika nic by nie dalo . . .w sensie , czy na pb dalej bylyby problemy
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
U mnie jest ustawione na 30 stopni Celsjusza, czyli zaraz jak wstanie wskazówka. Wszystko od załączeniu gazu zależy od ustawiania komputera i własnych preferencji gazownictwo jak uznaje.Sebek pisze: ↑04 mar 2018, 22:54 zibi186 U mnie identyczny parownik Tartarini w tym samym miejscu co na tym zdjęciu, tu akurat w Grande Punto.
Przed wymianą membran w parowniku, silnik przełączał się na gaz (kreska pomarańczowa) po wymianie i być może zmianie ustawień przełącza się (kreska niebieska)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
@zibi186, wyjęcie bezpiecznika nic by nie dało ponieważ wiązka elektryczna samochodu jest rozcięta i wlutowana gazowa. Tym samym nawet jak jedziesz na Pb sygnał przechodzi przez całą wiązkę gazową i komputer. Jeśli problem występuje np. we wtyczce przy kompie gazu to po wyjęciu bezpiecznika dalej sygnał leci przez tą wiązkę i problem zostanie.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Rafcio
- Moderator
- Posty: 3747
- Rejestracja: 08 gru 2009, 12:07
- Przebieg: 106000
- Silnik: 1.4 Turbo 120KM
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Cieszyn
- Podziękował: 365 razy
- Otrzymał podziękowań: 200 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Wiązka gazowa polutowana na nowo, kostki psiknięte preparatem kontakt do elektroniki i auto jeździ, nie szarpie ale wydaje mi się, że turbo jakoś dziwnie się zachowuje. Pare dni temu na drugim biegu nie mogłem na skali turbo wychylić więcej niż 4 kreski nawet po przypałowaniu.
Czasami wskaźnik wychyla się do końca przy ostrym depnięciu, ale takie mam odczucie, że czuję każdą kreskę na wykresie czyli podczas zapalenia każdej kreski czuję taki nieregularny (niepłynny) przyrost mocy. Wczoraj podczas ostrego depnięcia ładnie przyspieszał i kreski przy zegarach płynnie się wypełniały od 1 do 14 potem jakby sekundowa przerwa i dopiero ostatnie dwa słupki się wypełniły.
dołączam filmik choć dzisiaj znowu jakby lepiej. Dodam tylko, że przyspieszenie było mocne (do dechy), ale nie ciągłem go na obrotach bo potem wiadomo turbo już tak nie pompuje.
N 1 biegu przy ostrym ruszeniu i pociągnięciu go do 5 tyś. max 4 kreski
Zaślepiłem dzisiaj tą rurę przy zaworze, ale dalej było tak samo.
Przywracanie do ustawień fabrycznych zrobione pare dni temu.
W zimie przy ostrym mrozie miałem błąd, który już nie powrócił, ale może kogoś naprowadzi co może być nie tak (błąd wtryskiwacz cylinder 1 jest już rozwiązany).
Wklejam również parametry turbo na wolnych obrotach może ktoś sprawdzi czy u niego są podobne parametry ciśnienia doładowania.
Gdyby już ktoś chciał sprawdzić to u siebie to mam jeszcze jedną prośbę, na zdjęciu z parametrami jest "lambda przed katalizatorem" pętla zamknięta, po przegazowaniu jest chwilowo pętla otwarta. Przy "sonda za katalizatorem" jest cały czas pętla otwarta nawet po przegazowaniu. Tak ma być czy coś u mnie z czujnikiem za katalizatorem?
Tutaj dodaję filmik z przyspieszania, na 30 ostatnich sekundach nagrania widać to chyba najlepiej, ale tak jak mówię, dzisiaj jakby lepiej z tym przyspieszaniem
Czasami wskaźnik wychyla się do końca przy ostrym depnięciu, ale takie mam odczucie, że czuję każdą kreskę na wykresie czyli podczas zapalenia każdej kreski czuję taki nieregularny (niepłynny) przyrost mocy. Wczoraj podczas ostrego depnięcia ładnie przyspieszał i kreski przy zegarach płynnie się wypełniały od 1 do 14 potem jakby sekundowa przerwa i dopiero ostatnie dwa słupki się wypełniły.
dołączam filmik choć dzisiaj znowu jakby lepiej. Dodam tylko, że przyspieszenie było mocne (do dechy), ale nie ciągłem go na obrotach bo potem wiadomo turbo już tak nie pompuje.
N 1 biegu przy ostrym ruszeniu i pociągnięciu go do 5 tyś. max 4 kreski
Zaślepiłem dzisiaj tą rurę przy zaworze, ale dalej było tak samo.
Przywracanie do ustawień fabrycznych zrobione pare dni temu.
W zimie przy ostrym mrozie miałem błąd, który już nie powrócił, ale może kogoś naprowadzi co może być nie tak (błąd wtryskiwacz cylinder 1 jest już rozwiązany).
Wklejam również parametry turbo na wolnych obrotach może ktoś sprawdzi czy u niego są podobne parametry ciśnienia doładowania.
Gdyby już ktoś chciał sprawdzić to u siebie to mam jeszcze jedną prośbę, na zdjęciu z parametrami jest "lambda przed katalizatorem" pętla zamknięta, po przegazowaniu jest chwilowo pętla otwarta. Przy "sonda za katalizatorem" jest cały czas pętla otwarta nawet po przegazowaniu. Tak ma być czy coś u mnie z czujnikiem za katalizatorem?
Tutaj dodaję filmik z przyspieszania, na 30 ostatnich sekundach nagrania widać to chyba najlepiej, ale tak jak mówię, dzisiaj jakby lepiej z tym przyspieszaniem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OPEL ZAFIRA TOURER
1.4 Turbo 120KM Benzyna
1.4 Turbo 120KM Benzyna
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
Re: Problemy z przyspieszeniem/awaria rozrządu-zerwany klin
Jeśli po zaślepieniu rury traci ciśnienie, to albo dolot nieszczelny, albo jest problem z zaworkiem sterującym gruchą, albo z turbiną.
Wystawieniu diagnozy nie ułatwia instalacja LPG, która już wcześniej coś mieszała.
Wystawieniu diagnozy nie ułatwia instalacja LPG, która już wcześniej coś mieszała.