Brak mocy

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Mnie zastanawia jak to jest możliwe, że silnik pracował na tyle długo, że ślizgające się koło potrafiło zeszlifować wał, który jest dosyć twardy, a zawory nie spotkały się z tłokami.
Jeśli na prawdę zawory nie są uszkodzoe, to Arek graj w totka.
Ten klin to jakiś żart, musi utrzymać 3 paski, a przecież jak się włączy klimę, czy dokręci kierownicą do końca to słychać jak obroty spadają z powodu obciążenia.
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 18 mar 2018, 14:49 Mnie zastanawia jak to jest możliwe, że silnik pracował na tyle długo, że ślizgające się koło potrafiło zeszlifować wał, który jest dosyć twardy, a zawory nie spotkały się z tłokami.
Jeśli na prawdę zawory nie są uszkodzoe, to Arek graj w totka.
Ten klin to jakiś żart, musi utrzymać 3 paski, a przecież jak się włączy klimę, czy dokręci kierownicą do końca to słychać jak obroty spadają z powodu obciążenia.
Jak odbiorę auto i wszystko będzie Ok to chyba zagram.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Arek pisze: 18 mar 2018, 14:55
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 18 mar 2018, 14:49 Mnie zastanawia jak to jest możliwe, że silnik pracował na tyle długo, że ślizgające się koło potrafiło zeszlifować wał, który jest dosyć twardy, a zawory nie spotkały się z tłokami.
Jeśli na prawdę zawory nie są uszkodzoe, to Arek graj w totka.
Ten klin to jakiś żart, musi utrzymać 3 paski, a przecież jak się włączy klimę, czy dokręci kierownicą do końca to słychać jak obroty spadają z powodu obciążenia.
Jak odbiorę auto i wszystko będzie Ok to chyba zagram.
Pamiętaj , że najpierw numerki dla mnie ! :banan
Tylko na PW - żeby dubli nie bylo :ryczy :ryczy :ryczy
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

zibi186 pisze: 18 mar 2018, 15:20
Arek pisze: 18 mar 2018, 14:55
Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 18 mar 2018, 14:49 Mnie zastanawia jak to jest możliwe, że silnik pracował na tyle długo, że ślizgające się koło potrafiło zeszlifować wał, który jest dosyć twardy, a zawory nie spotkały się z tłokami.
Jeśli na prawdę zawory nie są uszkodzoe, to Arek graj w totka.
Ten klin to jakiś żart, musi utrzymać 3 paski, a przecież jak się włączy klimę, czy dokręci kierownicą do końca to słychać jak obroty spadają z powodu obciążenia.
Jak odbiorę auto i wszystko będzie Ok to chyba zagram.
Pamiętaj , że najpierw numerki dla mnie ! :banan
Tylko na PW - żeby dubli nie bylo :ryczy :ryczy :ryczy
No tak. Byłeś pierwszy
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Brak mocy

Post autor: daro189 »

Klin jest mały, ale jest jeszcze konkretnie dokrecona śruba na kleju, choć w 1,4 odkrecili bez problem. I to jeszcze na lewym gwincie, więc klin to bym powiedział że jest symbolicznie.
Przykład z 1.3 - koła zębate na walkach rozrządu są osadzone na stozkach bez żadnego klina. U mnie jeden z wałków po zmianie rozrządu magicznie przeskoczył o 180 stopni i kompresja się podziała.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

daro189 pisze: 18 mar 2018, 15:54 Klin jest mały, ale jest jeszcze konkretnie dokrecona śruba na kleju, choć w 1,4 odkrecili bez problem. I to jeszcze na lewym gwincie, więc klin to bym powiedział że jest symbolicznie.
Przykład z 1.3 - koła zębate na walkach rozrządu są osadzone na stozkach bez żadnego klina. U mnie jeden z wałków po zmianie rozrządu magicznie przeskoczył o 180 stopni i kompresja się podziała.
Daro , tu się z Tobą niestety nie zgodzę , że klin jest symbolicznie . O ile lewy gwint na śrubie jest ważny - powoduje ( miałby powodować ) jakby samodokręcanie się śruby ( jak to ma miejsce np. W szlifierkach kątowych ) , to aby ta zasada mogła zadziałać koło musiałoby być podatne na obrót względem osi wału . A w tym przypadku jest to absolutnie niedopuszczalne . Poza tym jest jeszcze kwestia kleju , który uniemożliwia dodatkowo to samodokręcanie śruby . Tak więc jeśli śruba nie zostanie należycie przykręcona , albo na wskutek obciążeń koło uzyska po latach pracy choćby minimalny luz , to klin ma w/g mnie zasadnicze niestety znaczenie . Ale każdy może oczywiście mieć swoje zdanie :) Pozdrawiam :)
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Brak mocy

Post autor: daro189 »

Ups, to miał być żarcik z tym klinem 😀
Ja wiem że jest bardzo ważny, jedynie smieszy mnie jego rozmiar przy takim obciążeniu tego elementu ☺ na tym oszczędzać to zgroza dla mnie
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Ja też nie pojmuję dlaczego tak po macoszemu potraktowali taki istotny przecież element , którego zerwanie boleśnie bije po kieszeni . . . 🤔
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Brak mocy

Post autor: skory85 »

Chyba właśnie o to chodzi, żeby udać się do serwisu...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

... i więcej Fiata nie kupić.
Klin jest prawdopodobnie wystarczający, ale w innych modelach, gdzie nie ma pompy wspomagania: Bravo, Punto, 500.
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 18 mar 2018, 20:41 ... i więcej Fiata nie kupić.
Klin jest prawdopodobnie wystarczający, ale w innych modelach, gdzie nie ma pompy wspomagania: Bravo, Punto, 500.
Tu Kuzynie chyba trafiłeś w sedno 🤔
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Śruba z urządzenia do szlifowania wału nie pasuje do wału Fiata.
Mieli dzisiaj ją gdzieś kupić , ale nie mogli dostać.
Będzie toczona nowa która będzie pasować do Fiata.
Chce się chłopakom. :)
Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1844
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 195000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Podziękował: 336 razy
Otrzymał podziękowań: 152 razy

Re: Brak mocy

Post autor: zibi186 »

Arek pisze: 19 mar 2018, 19:13 Śruba z urządzenia do szlifowania wału nie pasuje do wału Fiata.
Mieli dzisiaj ją gdzieś kupić , ale nie mogli dostać.
Będzie toczona nowa która będzie pasować do Fiata.
Chce się chłopakom. :)
A tą śrubę też Ci oddadzą ? Bo wtedy to już miałbyś chyba monopol na to 😄😄😄
skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 1351
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 173000
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Podziękował: 476 razy
Otrzymał podziękowań: 141 razy

Re: Brak mocy

Post autor: skory85 »

Linea monopol niezła reklama nowej gry :ok)
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Awatar użytkownika
Arek
klubowicz
klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:53
Przebieg: 150000
Silnik: 1,4 16v T-jet + Gaz
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 13 razy
Otrzymał podziękowań: 12 razy

Re: Brak mocy

Post autor: Arek »

Wczoraj odebrałem auto.
Wszystko działa Ok
Koszt 1313zł + 200zł przyrząd do szlifowania wału ( kosztował 500 i odkupili niby mechanik za 300zł.) + 23 zł. dorobienie śruby.
W zał. zdjęcie zębatki która była założona tylko na sprawdzenie ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ODPOWIEDZ