[Inne] Olej
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [Inne] Olej
Faktycznie , to ciekawe, nawet na stronie Valvoline jest podział na Linee od roku 2007 do 2010 i od 2010 wzwyż (benzyna 8v).
I od roku 2010 SynPower MST C3.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... a829645611
I od roku 2010 SynPower MST C3.
http://valvoline-eu.lubricantadvisor.co ... a829645611
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
- adamson
- klubowicz
- Posty: 2375
- Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
- Przebieg: 41000
- Silnik: 1.4 16V Turbo
- Rocznik: 2018
- Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
- Podziękował: 338 razy
- Otrzymał podziękowań: 195 razy
Re: [Inne] Olej
Z tym, że jest to olej ( SynPower MST C3) nie 5W-40, a 5-W30
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: [Inne] Olej
CZEŚĆ WSZYSTKIM,
mam do was pytanie kupiłem dzisiaj olej i go wyenilem do diesla 1.3 multjet na Motul 8100 X-clean C3 5W40 ,nie zwrocilem uwagi iz instrukcja mowi o oleju o specyfikacji FIAT 9.55535-S1 a ten ma końcowke S2 jest również używany do diesli o bezpośrednim wtrysku, z tego co wiem common rail ma bezposredni.(?). Wiec chyba wszystko bedzie ok? Mozę olej być?
mam do was pytanie kupiłem dzisiaj olej i go wyenilem do diesla 1.3 multjet na Motul 8100 X-clean C3 5W40 ,nie zwrocilem uwagi iz instrukcja mowi o oleju o specyfikacji FIAT 9.55535-S1 a ten ma końcowke S2 jest również używany do diesli o bezpośrednim wtrysku, z tego co wiem common rail ma bezposredni.(?). Wiec chyba wszystko bedzie ok? Mozę olej być?
- marcin24
- klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
- Przebieg: 175000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
- Podziękował: 70 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: [Inne] Olej
ja leję motula ale x-cess spełnia on dokładnie tę samą normę co selenia wr 5w40, myślę że nie powinno. nic się dziać, jeździłem na seleni zużycie praktycznie oleju znikome zmieniłem kiedyś na shela po 1tys. km auto wypiło mi połowę stanu z miarki. od razu zmieniłem na motula i auto już go nie bierze jest tak jak przy seleni
Pozdrawiam wszystkich
- mwas
- Prezes
- Posty: 6953
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 405 razy
- Otrzymał podziękowań: 950 razy
- Kontakt:
Re: [Inne] Olej
Z tego co wiem, to w przypadku jednostek benzynowych, X-Clean przeznaczony jest do nowszych roczników, które spełniają normę Euro5, czyli w przypadku 1.4 8V są to jednostki montowane w rocznikach od 2010 roku. Nie wiem, czy nie będzie podobnie w przypadku diesla, czyli że X-Clean nie będzie dedykowany do jednostek z DPFem Jeździłem chwilę na X-Clean i nic złego się nie stało oprócz tego, że niestety, ale silnik wciągał mi ten olej U mnie kolejna wymiana będzie chyba powrotem do Valvoline Max Life
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 lut 2018, 20:39
- Przebieg: 130000
- Silnik: 1.3 multijet
- Rocznik: 2007
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re:
Dzięki za odp,
Troche sie przestraszyłem z tym x-clean ze względu na ta specyfikacje ale co by nie było napisane w opisie jest, ze również do diesla z bezpośrednim wtryskiem wiec chyba spoko , pojeździłem wczoraj i dzisiaj trochę i nic się na szczęście nie dzieje. Wczesiej BYla lana do niego Selenia WR 5w40 i wydaje się ze praca silnika na nim byla bardziej cicha.
Troche sie przestraszyłem z tym x-clean ze względu na ta specyfikacje ale co by nie było napisane w opisie jest, ze również do diesla z bezpośrednim wtryskiem wiec chyba spoko , pojeździłem wczoraj i dzisiaj trochę i nic się na szczęście nie dzieje. Wczesiej BYla lana do niego Selenia WR 5w40 i wydaje się ze praca silnika na nim byla bardziej cicha.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2018, 15:54 przez Macias, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kuzyn_z_Sosnowca
- klubowicz
- Posty: 6771
- Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
- Przebieg: 145000
- Silnik: T-Jet z gazem
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 293 razy
- Otrzymał podziękowań: 404 razy
- daro70
- klubowicz
- Posty: 1204
- Rejestracja: 14 sie 2010, 14:17
- Przebieg: 99850
- Silnik: 1.4 8v
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 188 razy
- Otrzymał podziękowań: 101 razy
Re: [Inne] Olej
Silnik nie umrze .....zaufaj mi ja ostatnio pozlewałem końcówki olejów tylko do 1.4 8v ale bez specyfikacji Fiata a był to 5w40 Mobil Super 3000 i Mannol 5w 40 Extreme pozostałość z innego swojego auta - nowy filtr i do przodu
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [Inne] Olej
Ja śmigam na Totalu i nie doczytałem wcześniej jego specyfikacji, okazało się że jest do bmw... Ale linka śmiga dobrze nie kaprysi a na dolewki wyszło mi może 300 ml na ok 7000 km.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [Inne] Olej
He He, Też ostatnio mieszałem.. zawsze resztki zostają po wymianach więc.. trochę Mobil 1 0W40, trochę Valvoline 0W40, i na doczepkę Valvoline 5W40, zabełtałem i .. wlałem toto do gnojka. Zawsze to lepsze niż stara przepracowana oliwa, a za parę tyś km na wiosnę wleje się nowy.
- Sebek
- klubowicz
- Posty: 1247
- Rejestracja: 04 sty 2014, 20:09
- Przebieg: 100
- Silnik: 1.0 Turbo
- Rocznik: 2023
- Lokalizacja: SWD
- Podziękował: 161 razy
- Otrzymał podziękowań: 134 razy
Re: [Inne] Olej
Tomek ale Linusi byś takim drinkiem nie poczęstował
FSO 1500, SKODA FAVORIT lpg BRC, FIAT SIENA lpg BRC, RENAULT CLIO II dCi, FIAT LINEA lpg TARTARINI, RENAULT CLIO V, SKODA KAMIQ
- Tomek
- Moderator
- Posty: 6684
- Rejestracja: 10 sty 2010, 21:26
- Przebieg: 131000
- Silnik: 1.4 V8 + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 320 razy
- Otrzymał podziękowań: 346 razy
Re: [Inne] Olej
Linusi w życiu bym tego nie zrobił.
Gnojka lubię za to że wcale mi na nim nie zależy, a on dzielnie pokonuje kolejne kilometry. Od wymiany miał już przejechane 18 tyś, więc dostał zlewki a docelowy olej wleję mu na wiosnę.
Gnojka lubię za to że wcale mi na nim nie zależy, a on dzielnie pokonuje kolejne kilometry. Od wymiany miał już przejechane 18 tyś, więc dostał zlewki a docelowy olej wleję mu na wiosnę.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [Inne] Olej
Lałem kiedyś Orlena 5W40, rok temu dałem Valvoline maxlifie 5w40 i powiem tak... różnicy w pracy silnika nie widzę, natomiast przy Orlenie często musiałem robić dolewki, Maxlife na pewno mniej (może ze 2x na cały rok), aczkolwiek przy Valvoline zdarzyło się, że w zimie zamarzło mi masło i wybiło olej przez bagnet. Nie wiem czy to zrządzenie losu, czy przy nim więcej się tego syfu wytwarza.
Czym proponujecie zalać mi Linkę w tym roku?
Czym proponujecie zalać mi Linkę w tym roku?