Czy to może być przegub?

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 10 mar 2018, 20:55

Strzelba pisze:
10 mar 2018, 20:51
Felgi i opony na 100% proste. Dla pewności dziś sprawdzałem. Mam też nieodparte wrażenie, że drgania z czasem się potęgują (choć może to być moja psychika, która też już pada).
To chyba pozostaje Ci guma zawiesia - jak pisał Kuzyn . . . Ale śruby jarzma też sprawdź , na wszelki wypadek 😄

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4326
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 218000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 » 10 mar 2018, 21:07

Przeczytałem temat jeszcze raz i praktycznie prawie wszystko z tego co widać zostało sprawdzone. A jednak .... ? Co powiecie na temat poduszki łożyska Mcphersona? Może ona jest wyrobiona?
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 10 mar 2018, 22:21

smak56 pisze:
10 mar 2018, 21:07
Przeczytałem temat jeszcze raz i praktycznie prawie wszystko z tego co widać zostało sprawdzone. A jednak .... ? Co powiecie na temat poduszki łożyska Mcphersona? Może ona jest wyrobiona?
Osobiście wydaje mi się , że prędzej wykończony amortyzator mógłby dawać takie odczucie - podskakujące na nierównościach kolo . Ale amory byly sprawdzane . . . 🤔

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6500
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 10 mar 2018, 22:50

Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 10 mar 2018, 22:58

Kuzyn_z_Sosnowca pisze:
10 mar 2018, 22:50
Na ścieżce amorki zawsze są ~70-80%. Póki nie zdemontujesz i sam nie sprawdzisz to nie ma pewności.
Kuzyn , mówisz że badania na ścieżce amorków nie są wiarygodne ? Tzn.rozumiem , że po Twoim ostatnim wpisie moje pytanie jest conajmniej zbędne , ale chciałbym żebyś może rozwinął swoją myśl .

Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
Moderator
Moderator
Posty: 6500
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca » 10 mar 2018, 23:38

Na przykładzie moich amortyzatorów z przodu. Lewy 77%, prawy 73%.
Po zdemontowaniu:
Lewy żeby ścisnąć potrzeba dużo siły, potem sam wychodzi płynnie do końca.
Prawy ściska się bez oporu, wychodzi sam tylko do połowy, bardzo powoli. Stukał na nierównościach.

Większość odczytu na ścieżce robią opony. Jedź z 1.6 bar, będziesz miał dużo %, potem napompuj 2,5 lub więcej, wynik będzie dużo gorszy.
Na uczelni jeden chłopak przygotowywał Civic do KJSów. Całe zawieszenie nowe, wszystko markowe, bardzo sztywne - ścieżka wykazała amortyzatory poniżej 50%.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 11 mar 2018, 0:04

To co Strzelba , jeśli tak się sprawy mają to chyba można jeszcze i amory podejrzewać . . . Chociaż takie podskakujące na drodze kolo z niesprawnym amorkiem widać bardzo - miałem okazję jechać za kimś , kto wlaśnie miał taką przypadłość . Więc może obylo by się bez rozbierania kolumny , gdyby ktoś mógł obserwować Twoje osie podczas jazdy ? Albo inaczej - sugerując się tym co powiedział Kuzyn , gdybyś upuścił równo na osi powietrza z kół tak powiedzmy o 0.2 i zrobił jazdę próbną , potem dobił o 0, 4 i porównał wynik ? Kuzyn , jak myślisz , taki test ujawni niesprawne amorki Strzelby ? Bo jeśli to guma zawieszenia silnika , to różnicy chyba nie powinno być żadnej ? Zakladam , że sprawny amor powinien wybierać tak samo i w pierwszym , i w drugim przypadku 🤔

Awatar użytkownika
Strzelba
Posty: 32
Rejestracja: 28 lis 2015, 20:01
Przebieg: 84000
Silnik: 1.4 8V
Rocznik: 2007
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: Strzelba » 12 mar 2018, 19:02

Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 12 mar 2018, 19:36

Strzelba pisze:
12 mar 2018, 19:02
Podniosłem dzisiaj auto na lewarku, raz z jednej, raz z drugiej strony. Wbiłem czwórkę, potem piątkę i przygazowałem do 90-tki.
....I sam już nie wiem. Prawa strona lekko drży, ale minimalnie, prawie wcale - zdecydowanie mniej niż przy normalnej jeździe. Zrobiłem zdjęcia gum prawego wahacza. Jak dla mnie - wyglądają b.dobrze. Lewa strona podobnie.
W/g mnie gumy są w dobrej kondycji . Oberwanie bardzo wyraźnie widać , a u Ciebie go nie ma . Jeśli kolo podczas jazdy w miejscu nie drży , to chyba Kuzyn niestety miał rację i problem może leżeć w amorkach . . .

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 » 12 mar 2018, 20:34

U mnie wyzszej granicy czuje jak by drgalo od 80 do 100. Łożyska amorkow pewnie mam do wymiany... Ale czekam, aż się ocieplenie.
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 12 mar 2018, 20:42

skory85 pisze:
12 mar 2018, 20:34
U mnie wyzszej granicy czuje jak by drgalo od 80 do 100. Łożyska amorkow pewnie mam do wymiany... Ale czekam, aż się ocieplenie.
Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 » 12 mar 2018, 20:45

Bo przed zimą zaczęły trzaskac i jak były mrozy też się odzywały, ale narazie spokój jest. Całe zawieszenie sprawdzane na bieżąco, obok mam stacje diagnostyczna lub jadę do znajomego i jak coś mi nie pasuje to sprawdzam. Mówi, że mam już przewidzenia he he
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 4326
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 218000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: smak56 » 12 mar 2018, 21:02

:oo
zibi186 pisze:
12 mar 2018, 20:42
Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄
Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
smak56
****
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi186
klubowicz
klubowicz
Posty: 1102
Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
Przebieg: 145000
Silnik: 1.4 T-jet + lpg
Rocznik: 2008
Lokalizacja: k / Pszczyny
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: zibi186 » 12 mar 2018, 21:24

smak56 pisze:
12 mar 2018, 21:02
:oo
zibi186 pisze:
12 mar 2018, 20:42
Powiedz , czemu uważasz że łożyska amorków mogą mieć wpływ na wibracje podczas jazdy ? - pytam z ciekawości 😄
Bardziej chodzi o same poduszki niż łożyska. Jest kilka wątków na ten temat np;
post gucio1960 http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... %C5%BCyska
post ślimaka http://lineaklubpolska.pl/viewtopic.php ... ortyzatora
Smak 56 , sorry ale nie widzę związku postów z podanych linków z tym tematem . Nie chodzi tu o skrzypienie przy zakrętach, tylko o drgania przy prędkościach 80 - 100 podczas jazdy na wprost . Chyba , że czegoś nie doczytałem . . . :pomysli

skory85
klubowicz
klubowicz
Posty: 702
Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
Przebieg: 148841
Silnik: 1.4 V8+lpg
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Sławków
Postawił Piwo;: razy
Otrzymał Piw: razy

Re: Czy to może być przegub?

Post autor: skory85 » 12 mar 2018, 21:27

Albo poprostu mam do wymiany już poduszki pod silnikiem... Przy wymianie sprzęgła, gdzie wszystko opisałem i dalem foto relacje zauważyłem, że poduszki są już trochę stare. Nie robiłem tego od razu ponieważ wyszło w praniu...
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka

ODPOWIEDZ
stoły drewniane

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości