[1.4] Regulacja zaworów
-
- klubowicz
- Posty: 1354
- Rejestracja: 16 paź 2016, 23:50
- Przebieg: 173000
- Silnik: 1.4 V8+lpg
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Sławków
- Podziękował: 478 razy
- Otrzymał podziękowań: 141 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Przy wymianie rozrządu poprosiłem o sprawdzenie luzu na zaworcha wychodziło od 1.37 do 1.42 z tego co pamiętam podobno wszystko jeszcze w normie
Fiat 125p, Polonez Atu, Fiat Palio, Fiat Cinquecento, Fiat Punto II no i Linijka i czarny pug 308 II sw
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Ja w mojej Linei przy przbiegu 111606km pierwsza regulacja i wszystkie płytki wymieniłem na nowe. Na wszystkich był za duży luz np. miałobyc 0,4 mm ,a ja miałem 0,5 mm, i na wszystkich powyżej normy błedu 0.05mm. Więc teraz jest lepiej nie słychac charakterystycznego dzwonienia zaworów przy obciążeniu podczas jazdy. Lepiej przyspiesza na kazdym biegu. Na trasie Rabka Kalwaria 4 osoby, klima 5.9- 6,2 litra na 100km. Wymiane robiłem sam. Najpierw zmierzyłem luzy. Nastepnym razem wyjąłem płytki i sprawdziłem jakie były ich wymiary (grubość). Tego samego dnia zamówiłem w serwisie. Nastepnego rano odebrałem i popołudniu już były zamontowane. Koszt 8x7zl za płytki i 35zl za Reinz uszczelka pod pokrywe razem z oringami.
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witam
jestem nowym forumowiczem. Mam pytanie. Po uruchomieniu auta po dłuższym postoju ( np po nocy) silnik "klekocze" . po około 40 sekundach wszystko wraca do normy ( pracuje cicho). Czy to może być problem z zaworami ( wydaje mi się że gdyby to były zawory to klekotał by ciągle )
jestem nowym forumowiczem. Mam pytanie. Po uruchomieniu auta po dłuższym postoju ( np po nocy) silnik "klekocze" . po około 40 sekundach wszystko wraca do normy ( pracuje cicho). Czy to może być problem z zaworami ( wydaje mi się że gdyby to były zawory to klekotał by ciągle )
- mwas
- Prezes
- Posty: 6950
- Rejestracja: 15 lut 2010, 11:51
- Przebieg: 98000
- Silnik: 1.4 MultiAir 170 KM
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 402 razy
- Otrzymał podziękowań: 949 razy
- Kontakt:
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Witaj, miło że wpadłeś Mam nadzieję, że nie tylko po tą jedną poradę, jak np. kolega wyżej... Tak dla porządku forum - witamy się TU -> http://www.lineaklubpolska.pl/viewforum.php?f=9
A odnośnie zaworów - masz przejechane prawie 140 tyś km. Były już regulowane zawory w Twoim aucie ? Ja u siebie regulowałem dopiero po prawie 10ciu latach i przy przebiegu ok 150 tyś km i tragedii nie było. Mój również trochę klekocze po odpaleniu ale szybko przestaje i było to u mnie i przed regulacją zaworów i po regulacji nadal jest Z resztą nie tylko u mnie chyba potrafi chwilkę poklekotać, więc raczej TTTM, ale wydaje mi się, że u mnie nie klepie aż 40 sek.
A odnośnie zaworów - masz przejechane prawie 140 tyś km. Były już regulowane zawory w Twoim aucie ? Ja u siebie regulowałem dopiero po prawie 10ciu latach i przy przebiegu ok 150 tyś km i tragedii nie było. Mój również trochę klekocze po odpaleniu ale szybko przestaje i było to u mnie i przed regulacją zaworów i po regulacji nadal jest Z resztą nie tylko u mnie chyba potrafi chwilkę poklekotać, więc raczej TTTM, ale wydaje mi się, że u mnie nie klepie aż 40 sek.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 KM
Re: [1.4] Regulacja zaworów
osobiście nie robiłem regulacji zaworów odkąd go nabyłem ( 2015) a wcześniej to nie wiem poza tym jak się rozgrzeje silnik to potem nie klekocze. Gdyby to były zawory to raczej ciągle by klekotał??
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
A ja zapytam tak : na jakim oleju jeździsz kolego i co ile wymiana ? Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
A dlaczego pół ?
Podejrzewam , że wĺaśnie sam odpowiedziałeś sobie , dlaczego tak długo czekasz na spokojną pracę swojego silniczka Proponuję przestudiować wątek o olejach . Pozdrawiam
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Zmień mechanika
A poważnie : nie wiem , dlaczego mechanik zasugerował Ci coś podobnego może miałeś jakieś wycieki i zamiast wymienić uszczelnienia wolał wymienic olej . Ale moim zdaniem nie byla to sluszna decyzja . . .
Re: [1.4] Regulacja zaworów
witam
problem z "klekotaniem" rozwiązany - przyczyna to urwane śruby kolektora .
problem z "klekotaniem" rozwiązany - przyczyna to urwane śruby kolektora .
- zibi186
- klubowicz
- Posty: 1846
- Rejestracja: 09 lis 2012, 3:19
- Przebieg: 195000
- Silnik: 1.4 T-jet + lpg
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: k / Pszczyny
- Podziękował: 336 razy
- Otrzymał podziękowań: 152 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Trochę dziwne , że na rozgrzanym przestawało tłuc , ale ważne że już z glowy
- leszek1234
- klubowicz
- Posty: 2151
- Rejestracja: 25 lis 2012, 19:32
- Przebieg: 200000
- Silnik: 1.4 16V Turbo + LPG
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: blisko Rybnika
- Podziękował: 308 razy
- Otrzymał podziękowań: 211 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
zibi186 - bo zmniejszały się wibracje;) A ich przyczyną może być zimą bardziej gęsty olej, który potrzebuje czaaasu żeby dotrzeć we wszystkie miejsca - czyli to co napisałeś.
- alvaro
- klubowicz
- Posty: 624
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 22:30
- Przebieg: 205000
- Silnik: 1.4 8v + LPG BRC
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Brzeszcze/Babice
- Podziękował: 50 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
Re: [1.4] Regulacja zaworów
Hej, mógłbyś gdzieś opisać jak wykonuje się taką operację? Chętnie bym wykonał sam.KAZO77 pisze:Ja w mojej Linei przy przbiegu 111606km pierwsza regulacja i wszystkie płytki wymieniłem na nowe. Na wszystkich był za duży luz np. miałobyc 0,4 mm ,a ja miałem 0,5 mm, i na wszystkich powyżej normy błedu 0.05mm. Więc teraz jest lepiej nie słychac charakterystycznego dzwonienia zaworów przy obciążeniu podczas jazdy. Lepiej przyspiesza na kazdym biegu. Na trasie Rabka Kalwaria 4 osoby, klima 5.9- 6,2 litra na 100km. Wymiane robiłem sam. Najpierw zmierzyłem luzy. Nastepnym razem wyjąłem płytki i sprawdziłem jakie były ich wymiary (grubość). Tego samego dnia zamówiłem w serwisie. Nastepnego rano odebrałem i popołudniu już były zamontowane. Koszt 8x7zl za płytki i 35zl za Reinz uszczelka pod pokrywe razem z oringami.
Wysłane z mojego Luna przy użyciu Tapatalka