Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik »

krupniok pisze: 28 lut 2018, 22:46
rustin pisze: 28 lut 2018, 22:07 A bardziej w temacie i pytanie które zadałem? :)
Chyba jesteś przewrażliwiony i szukasz na siłę problemu. panic
Zgadzam się z takim stwierdzeniem ,tym bardziej , że ponownie słuchałem rustin dźwięku Twojego silnika i w/g mnie
jest o,key . Jeżeli mowa o słyszeniu czegoś o metalicznym dźwięku to prawdopodobnie pochodzi to od pracy osprzętu
silnika .W poprzednim poście opisałem jak zachowuje się nasz dieselek w czasie niskich temp. Nie można tego porównywać
z silnikiem benzynowym , mogę tylko dodać dodatkowo , co wynika z fachowej literatury , której wiele się naczytałem , że
ten nasz silnik jest wyjątkowo czuły i kapryśny w kwestii zmian temperatury i wilgotności powietrza w porównaniu do innych
diesli o podobnej pojemności .Z mojego doświadczenia to się potwierdza , ale z tego nic nie wynika bo trzeba tylko nim trochę
pojeździć i się przyzwyczaić , a on za to odwdzięczy się bezawaryjnością i niskim spalaniem .
Natomiast przypomnę , że to silnik z common rail wymagający paliwa bardzo dobrej jakości , a lanie do tego paliwa jakichś
olejów w celu uzyskania cichszej pracy napawa mnie zgrozą .To owszem można zrobić do jakichś starych diesli z lat 70-tych,
które nawet na oleju z frytek pojadą ale nie w tym silniku .Nie mówiąc o tym gdy ktoś ma DPF- a .
Konstruktorzy tak zaprojektowali ten silnik i wtryski by chodziło to na ogólnie dostępnym paliwie pełniącym też rolę środka
smarnego , dolewanie oleju do tego paliwa nic nie zmieni poza odkładaniem się w silniku osadów , które z kolei zatykają co się da i skracają jego żywotność . Dla ścisłości tematu trzeba też dodać , że te osady pełnią z czasem role środka uszczelniającego . Po pewnym czasie jakiś ,, super mechanik " wpada na pomysł żeby do paliwa nalać specyfiku wymywającego te osady no i wtedy mamy czarną d...............
Rozumiem tu smaka 56 ,ale on ma sporo ponad 200.000 km i to jest inna bajka tym bardziej , że leje tylko środki czyszczące
choć aby z czasem skutek też nie był odwrotny tym bardziej , że jak wcześniej pisał zużycie oleju przez silnik ma minimalne ..Od wymywania osadów z silnika jest przede wszystkim dobrej jakości olej zawierający dodatki zwane inhibitorami . Zrób co trzeba z autem zatankuj dobrego diesla i trochę pojeździj , a będzie dobrze :ok) .Dla przykładu ja jeżdżę od nowości tylko i wyłącznie na droższych dieslach typu BP Ultimate , także w Austrii też ten sam , w Niemczech na ARALU tankuję Ultimate , najczęściej jednak tankuję na LOTOSIE diesel Dynamik i wydaje mi się , że na nim najlepiej chodzi , ale to może być sugestia bo jest najtańszy z tych
najlepszych , a dodatkowo mam 5 gr,na litrze taniej .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

Fiacik pisze: 01 mar 2018, 0:10 Rozumiem tu smaka 56 ,ale on ma sporo ponad 200.000 km i to jest inna bajka tym bardziej , że leje tylko środki czyszczące choć aby z czasem skutek też nie był odwrotny tym bardziej , że jak wcześniej pisał zużycie oleju przez silnik ma minimalne ..
Jestem właśnie po zaaplikowaniu takiego środka, o którym piszesz. Mam jeden wtrysk, który w niskiej temperaturze trochę słyszę, i który mnie drażni. Od wczoraj (-10˚C) wyraźnie się uspokoił i na tę zimę już chyba wystarczy. Następne tankowanie bez xeramica.
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
daro189
klubowicz
klubowicz
Posty: 491
Rejestracja: 15 sie 2010, 22:12
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: daro189 »

Słysze to ćwierkanie, mam coś podobnego w 1.4, ale jak psikałem na pasek od alternatora, to się wyciszało, z tym że lałem silikonem w sprayu też po oście i całym alternatorze może gdzieś tam dalej dostało się do łożysk, a może i nie - w każdym razie wyciszało się na jakiś czas.

Tak poza tematem - każdą sugestię przyjmę z wielką przyjemnością. Filtry z manna były zamawiane przez warsztat, nie wnikałem co zamawiają, aby pasowało. Miałbym jeszcze pytanie - co sądzicie o filtrach z sędziszewa? Brałem co nieco z alle... i akurat trafiłem na filtry do 1.4 po 12zł, gdzie bosch to ok 23 zł, no i oczywiście kupiłem :)
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kuzyn_z_Sosnowca
klubowicz
klubowicz
Posty: 6771
Rejestracja: 09 gru 2009, 7:34
Przebieg: 145000
Silnik: T-Jet z gazem
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 293 razy
Otrzymał podziękowań: 404 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Kuzyn_z_Sosnowca »

Ja to słyszę.
Wszystkie paski zrzuciłeś?
Awatar użytkownika
Fiacik
klubowicz
klubowicz
Posty: 1299
Rejestracja: 25 wrz 2014, 15:16
Przebieg: 27000
Silnik: 1,0 TSI-110KM
Rocznik: 2019
Lokalizacja: Żywiec
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 144 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Fiacik »

Kuzyn_z_Sosnowca pisze: 01 mar 2018, 21:13 Ja to słyszę.
Wszystkie paski zrzuciłeś?
Jak to wcześniej przeczytałem + komentarz dotyczący pomiaru czasu przepływu oleju przez filtr to zacząłem się zastanawiać
czy warto jeszcze coś w tym temacie komentować . rustin chce koniecznie słyszeć że mu dzwoni i się w tym temacie
utwierdza demontując jak twierdzi wszystkie paski ale zapomina , że są jeszcze inne elementy będące w ruchu w czasie pracy silnika .
Co się tyczy filtrów oleju to akurat uważam , że ten przez , który olej przepływa szybciej jest gorszy bo słabiej filtruje
jestem oczywiście daleki od uznania za prawidłowy sposobu pomiaru , o którym autor pisze .
Piękna kobieta to niezbędny element wyposażenia pięknego auta :)
Awatar użytkownika
adamson
klubowicz
klubowicz
Posty: 2375
Rejestracja: 11 gru 2009, 19:46
Przebieg: 41000
Silnik: 1.4 16V Turbo
Rocznik: 2018
Lokalizacja: SW / Świętochłowice / O. S.
Podziękował: 338 razy
Otrzymał podziękowań: 195 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: adamson »

No to napiszmy mu, że i owszem dzwoni, dzwoni jak cholera :). Chyba będzie kontent :pomysli.
FIAT TIPO HB Lounge 1.4 T-jet 120 KM
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Moje pytanie a co widzicie złego w tym aby odpalić auto ( 1.3 mjet) na kilka minut do diagnozy bez tych pasków?
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
smak56
klubowicz
klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 19 lis 2010, 15:17
Przebieg: 275000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2007
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 395 razy
Otrzymał podziękowań: 649 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: smak56 »

rustin pisze: 01 mar 2018, 23:17 Smak56 tak się zawsze sprawdza osprzęt itd więc zrzucenie pasków na kilkanaście sekund nic nie szkodzi. W końcu auto nie chodzi 10min. Robiłem już tak kilkanaście razy w autach i mechanicy których znam też.
A co Ty ode mnie chcesz?! :zdiwiony :red
smak56
* * * *
Obrazek
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

Znaczy się ja o tym wiem to był taki sarkazm :banan
Pozdrawiam wszystkich
Szczypior
klubowicz
klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 03 lut 2018, 1:06
Przebieg: 170000
Silnik: 1,3 mjet
Rocznik: 2007
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: Szczypior »

-
Ostatnio zmieniony 23 lis 2018, 17:17 przez Szczypior, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
marcin24
klubowicz
klubowicz
Posty: 1031
Rejestracja: 30 mar 2011, 19:34
Przebieg: 175000
Silnik: 1.3 multijet
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Bielsko-Biała/Skoczów
Podziękował: 70 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: Ocena pracy silnika 1.3 multijet

Post autor: marcin24 »

To na rozluźnienie :pivo
Pozdrawiam wszystkich
ODPOWIEDZ